Nokia 6310i ir og HSCSD ?
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-11-02 11:40

Jeg vil gerne bruge en 6310i til internetadgang via HSCSD og IR fra den
bærbare pc med WinXP home

Jeg har hul igennem men kan ikke finde ud af at skrue op fra hastigheden fra
de 9600baud ,,, Hvordan konfigureres HSCSD ?

Har kørt en modem setup, men kan ikke finde muligheden for at skrue på det

Med cardphone 2.0 dukkede den bare op i kontrolpanelet.

/A

Fra : Fischer

Dato : 07-11-02 11:39

> [...]
> Jeg har hul igennem men kan ikke finde ud af at skrue op fra hastigheden
> fra de 9600baud ,,, Hvordan konfigureres HSCSD ?

Jeg regner med at du har data-abonnement?

Prøv med ef af disse init-strenge:
AT+CBST=81,0,1;+CHSN=6,0,0,0
AT+CBST=51,0,1;+CHSN=6,0,0,0

*Fischer

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 07-11-02 12:12

> Jeg regner med at du har data-abonnement?

Yep - men ringe lige igen til sonofon og tjeckede - den skulle være god nok
,,,¨

> Prøv med ef af disse init-strenge:
> AT+CBST=81,0,1;+CHSN=6,0,0,0

Den giver 14,4kbps

> AT+CBST=51,0,1;+CHSN=6,0,0,0

Den giver osgå kun 14,4kbps

Hvor finder man ellers ovenstående information ?

Nogen gode ideer til at få hastigheden op

Mvh
Anders Majland

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-11-02 21:03

> Den giver osgå kun 14,4kbps

Nu giver samme 28,8

Jeg kunne godt bruge nogen henvisnigner til en beskrivelse af
ovenstående init strenge

/A

Fra : Fischer

Dato : 09-11-02 07:52

> Nu giver samme 28,8
>
> Jeg kunne godt bruge nogen henvisnigner til en beskrivelse af
> ovenstående init strenge

Jeg klipper lige lidt 'Rainer Schöbe' ind:

Den første del bestemmer protokollen og 0,0,1 betyder almindelig modem med
maksimalt 28,8 kbit/s.
81,0,1 er v.110 med maksimalt ca. 36 kbit/s.
51,0,1 er v.120 med maksimalt 56 kbit/s.

Den anden del bestemmer kanalopdelingen og 6,0,0,0 betyder at du vil gerne
få 3 i download og 1 i upload. Så du kan nå maksimalt 43,2 kbit/s (3x14,4
kbit/s).

*Fischer

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-11-02 14:43

> Jeg klipper lige lidt 'Rainer Schöbe' ind:

Takker
/A