DKnet
Fra : thomas L bentsen

Dato : 07-11-02 08:32

hi alle.

håber i kan hjælpe mig mangler information om dknet.

/thomas

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 07-11-02 08:36

On Thu, 7 Nov 2002 08:32:10 +0100, "thomas L bentsen"
<thomas_bentsen@yahoo.com> wrote:

>hi alle.
>
>håber i kan hjælpe mig mangler information om dknet.

http://www.dknet.dk/ ?

nu m. rekursiv rebranding i cron

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : thomas L bentsen

Dato : 07-11-02 08:43

det var nu mere noget historier jeg mangler. og siden www.dknet.dk ejers af
teledum kan jeg ikke rigtig bruge det til noget

/thomas

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 07-11-02 08:49

On Thu, 7 Nov 2002 08:42:41 +0100, "thomas L bentsen"
<thomas_bentsen@yahoo.com> wrote:

>det var nu mere noget historier jeg mangler. og siden www.dknet.dk ejers af
>teledum kan jeg ikke rigtig bruge det til noget

jo bedre spørgsmål du stiller, jo bedre svar vil du modtage vil du
opleve.

Hvad menes m. "historier".

Fra : thomas L bentsen

Dato : 07-11-02 09:19

tja

jeg skal lave en informatik report og har valgt at skrive om hvad der er
sket i den danske internets historier i perioden 1983-98.

og da dknet var den første udebyder af dette vil jeg meget gerne havde noget
af vide om hvad, havd og hvor de forskellige ting er sket i forbindelse med
dknet.

jeg mangler en masse info om hvad for noget udestyr de brugte og hvordan det
udevikle sig for at i møde komme efter spørglsen.

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 07-11-02 09:35

On Thu, 7 Nov 2002 09:18:45 +0100, thomas L bentsen <thomas_bentsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
> jeg mangler en masse info om hvad for noget udestyr de brugte og hvordan det
> udevikle sig for at i møde komme efter spørglsen.

DKnet blev stiftet af DKUUG og blev købt af TDC Internet i 1996. Se evt.
http://www.dkuug.dk/perl-bin/dynamic/show.pl?configId=2&X-katId=16&X-katList=1,16&mode=all

Alle de "gamle" DKnet folk arbejder andre steder nu, så med mindre en af
dem vil hjælpe dig er bedste bud nok at kontakte DKUUG.

- Jan

Fra : Thomas L Bentsen

Dato : 07-11-02 09:42

det kan jo komme til at give en del problemmer.

jeg har dog lige ringet til dkuug og de vil da geren hjælpe mig dade selv
står og skal samle deres historier sammen i forbindelse med at de har 20 års
jubilæum

/thomas

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 07-11-02 09:45

On Thu, 7 Nov 2002 09:41:30 +0100, "Thomas L Bentsen"
<thomas_bentsen@yahoo.com> wrote:

>det kan jo komme til at give en del problemmer.

blot en forsigtig henstilling:

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 07-11-02 11:55

"thomas L bentsen" <thomas_bentsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> det var nu mere noget historier jeg mangler. og siden www.dknet.dk ejers
af
> teledum kan jeg ikke rigtig bruge det til noget

Hvem er teledum?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 07-11-02 12:10

On Thu, 7 Nov 2002 11:54:31 +0100, "Peter Tønnesen" <peto@privat.dk>
wrote:

>"thomas L bentsen" <thomas_bentsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>af
>
>Hvem er teledum?

personligt tror jeg at der hentydes til et større dansk teleselskab...
men om det så er et udtryk for en velvalgt strategi for at få sober og
valid info er nok en anden snak.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-11-02 22:25

Hej

"thomas L bentsen" <thomas_bentsen@yahoo.com> wrote:

>det var nu mere noget historier jeg mangler. og siden www.dknet.dk ejers af
>teledum kan jeg ikke rigtig bruge det til noget

Prøv at lede efter Peter Juul her i NG, han må vide en masse, så vidt
jeg husker var han hos DKnet næsten fra starten.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-11-02 07:59

Ole Rasmussen <newsfeed@melby-online.dk> writes:

> Prøv at lede efter Peter Juul her i NG, han må vide en masse, så vidt
> jeg husker var han hos DKnet næsten fra starten.

Nej langtfra. Først fra efteråret 1995.

Men jeg gider ikke skrive en historiebog. Hvis Thomas kommer med nogle
mere konkrete spørgsmål svarer jeg vel.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Thomas L Bentsen

Dato : 08-11-02 08:11

Hej Peter

Håber du er manden.

En af de ting jeg gerne vil vide noget om er deres server opbygning ?

En anden ting er vise der er nogle billeder der vise opbygning af deres
sever ?

/Thomas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-11-02 09:26

"Thomas L Bentsen" <thomas_bentsen@yahoo.com> writes:

> En af de ting jeg gerne vil vide noget om er deres server opbygning ?

I starten drev DKnet vist kun en UUCP-service - altså en service hvor
folk kunne hente mail og news via UUCP.

Mens jeg var i firmaet udbød man to services (med lidt add-ons) til
private. Den ene var en unix-prompt, login-servicen, som kørte på en
Sun IPC. Tidligere kørte den på en anden boks, hvis mærke jeg ikke kan
huske.

PPP-opkoblingerne (Personal IP - PIP) kørte før 1995 på en Sun IPX,
pip.dknet.dk, men blev i 1995 flyttet over, så de kørte direkte på
Livingston Portmaster-udstyr (hvor der var en seriel port pr. modem
og et modem pr. telefonlinie.)

Sidst i 1995/først i 1996 blev det flyttet videre til en Ascend Max
4000, som var en af de første boxe, der tog fire ISDN-30 i den ene
ende og et ethernet-stik i den anden.

blandede services som mail og web kørte på Sun IPX'en indtil den i
1997 eller 1998 blev opgraderet ligesom resten af
maskinparken. (Valget faldt på nogle grønne maskiner, som jeg ikke kan
huske navnet på. Axis? Acis? noget i den retning, vist...)

På erhvervssiden tilbød DKnet faste linier og frame relay op til 2
Mbps (på Cisco-udstyr) og ISDN-LAN-løsninger (på Spider/Shiva-udstyr
indtil 1997 eller 1998 og derefter på Ascend MAX 4000 og i begrænset
omfang Bay-udstyr (Nortel, hedder de nu.)) Og altså også UUCP,
selvfølgelig.

> En anden ting er vise der er nogle billeder der vise opbygning af deres
> sever ?

Nope.

Fra : Thomas L Bentsen

Dato : 08-11-02 09:48

takke meget for hjælpen, så har jeg da lidt mere at gå efter

/Thomas

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 07-11-02 21:49

ROTFL!

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 07-11-02 21:53

On Thu, 7 Nov 2002 08:32:10 +0100, thomas L bentsen wrote in
dk.edb.internet.udbydere <aqd53s$c42$1@news.net.uni-c.dk>:

>hi alle.
>
>håber i kan hjælpe mig mangler information om dknet.

Jeg er gammel - i mere end een betydning - kunde. hvad vil du vide?

Jeg fik mit dial-in abonnement i - bladre - 1 marts 1995 og blev siden
opkøbt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-11-02 07:59

Svend Erik Jensen <sej@isa.dknet.dk> writes:

> Jeg fik mit dial-in abonnement i - bladre - 1 marts 1995 og blev siden
> opkøbt.

Hvad kostede du?

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 08-11-02 22:01

On 08 Nov 2002 07:59:09 +0100, Peter B. Juul wrote in
dk.edb.internet.udbydere <m365v8zgw2.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>:

>Hvad kostede du?

Jeg mener det var godt 36,- kr. pr. kilo - om året.