Hvem er du ?
Fra : Torben W. Hansen

Dato : 06-11-02 23:02

Vi er en gruppe der er interesseret i at afdække, hvilke
programmør-resourcer der gemmer sig bag denne nyhedsgruppe. Hvis I er
interesseret i at bidrage hertil beder vi jer om kort at beskrive:

1. Primært programmeringssprog:
2. Uddannelse / under uddannelse til:
3. Hvor arbejder du (firmanavn):

Min egen profil er som følgende:
1. Ansi C på embedded systemer
2. Elektroniktekniker
3. INS-Europe - mobil vejning

På forhånd tak....

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-11-02 23:20

Torben W. Hansen skrev:

>1. Primært programmeringssprog:

Java, C++, C

>2. Uddannelse / under uddannelse til:

Datamatiker

>3. Hvor arbejder du (firmanavn):

Studerer.

--
Bertel

Fra : Lasse Madsen

Dato : 07-11-02 00:34

> 1. Primært programmeringssprog:
Assembler - Embedded systemer. - men er ved at konvertere til C

> 2. Uddannelse / under uddannelse til:
under uddannelse som Elektronikfagtekniker

> 3. Hvor arbejder du (firmanavn):
H-TECH A/S - Embedded systemer.

M.v.h.
L. Madsen

Fra : Chris

Dato : 07-11-02 00:37

On Wed, 6 Nov 2002 23:01:57 +0100, "Torben W. Hansen"
<mail@ins-intersoft.com> wrote:

>1. Primært programmeringssprog:

>2. Uddannelse / under uddannelse til:

Journalist

>3. Hvor arbejder du (firmanavn):

Studerer på Danmarks Journalist Højskole.

Mine sekundære sprog er i øvrigt: C++, JavaScript og Perl.

Chris

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-11-02 08:57

"Torben W. Hansen" <mail@ins-intersoft.com> wrote in message
> [...]
> programmør-resourcer der gemmer sig bag denne nyhedsgruppe. Hvis I er
> interesseret i at bidrage hertil beder vi jer om kort at beskrive:

Ansi C (Keil uVision)
Borland Delphi
8051 asm

> 2. Uddannelse / under uddannelse til:

Elektroniktekniker

> 3. Hvor arbejder du (firmanavn):

Stor industrivirksomhed i Østjylland.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Simon Strandgaard

Dato : 07-11-02 10:05

Fra : Ivan Johansen

Dato : 07-11-02 11:25

"Torben W. Hansen" wrote:
> 1. Primært programmeringssprog:
C++

> 2. Uddannelse / under uddannelse til:
Læser til svagstrømsingeniør på Handels- og IngeniørHøjskolen

> 3. Hvor arbejder du (firmanavn):
Ansat på B&O fra jannuar

Ivan Johansen

Fra : Anders Borum

Dato : 07-11-02 11:44

"Torben W. Hansen" <mail@ins-intersoft.com> skrev i en meddelelse

> 1. Primært programmeringssprog:
C++

> 2. Uddannelse / under uddannelse til:
Under uddannelse til datalog ved KU

> 3. Hvor arbejder du (firmanavn):
Aller International

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 07-11-02 12:05

In <aqc3hj$1n03$1@news.cybercity.dk> "Torben W. Hansen" <mail@ins-intersoft.com> writes:

> [...]
>programmør-resourcer der gemmer sig bag denne nyhedsgruppe. Hvis I er
>interesseret i at bidrage hertil beder vi jer om kort at beskrive:

1. Perl, C++, Java og korn-shell i det daglige. En masse andre sprog en gang
imellem.
2. Hemmelig
3. Stibo Catalogue http://www.stibo.com/

/Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-11-02 12:44

> 1. Primært programmeringssprog:
C++

> 2. Uddannelse / under uddannelse til:
Matematisk gymnasie.

> 3. Hvor arbejder du (firmanavn):
MediaMobsters

- Michael Rasmussen

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 07-11-02 14:48

Torben W. Hansen wrote:

> 1. Primært programmeringssprog:

C++

> 2. Uddannelse / under uddannelse til:

EDB Assistent

> 3. Hvor arbejder du (firmanavn):

Freelancer

Fra : Trux

Dato : 07-11-02 15:12

"Torben W. Hansen" <mail@ins-intersoft.com> wrote in message

> 1. Primært programmeringssprog:
Delphi, Pascal, C, C++, Java
> 2. Uddannelse / under uddannelse til:
Datalogi Aalborg Universitet
> 3. Hvor arbejder du (firmanavn):
Studerer

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 07-11-02 18:06

On Wed, 6 Nov 2002 23:01:57 +0100,
Torben W. Hansen <mail@ins-intersoft.com> wrote:

> 1. Primært programmeringssprog:
Hvad der løser opgaven effektivt. Sproget oftest er et
af: SML, C, Ruby eller Perl. Andre sprog kan dog sagtens komme på tale
hvis deres domæne passer med det der skal til.

> 2. Uddannelse / under uddannelse til:
Datalogistuderende (bachelor) Københavns universitet.
> 3. Hvor arbejder du (firmanavn):
Systemprogrammør, edbafdelingen, Datalogisk Institut, Kbh. Uni.

--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-02 20:21

>Vi er en gruppe der er interesseret i at afdække, hvilke
>programmør-resourcer der gemmer sig bag denne nyhedsgruppe.

Noget imod at fortælle os hvilket formål det tjener? Er det blot for
at afgøre et fuldemandsvæddemål, almindelig nysgerrighed eller noget
helt tredie? Ikke fordi jeg er paranoid... eller noget.... endnu. ;)

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Jens Rauff

Dato : 08-11-02 12:40

Ja, jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad oplysningerne skal bruges
til...

Mvh Jens

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 08-11-02 15:47

> Ja, jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad oplysningerne skal bruges
til...

Jeg burde selvfølgelig have skrevet lidt mere fra starten, hvilket jeg
hermed beklager.

En række mindre Bornholmske virksomheder arbejder med programmering på
forskellige niveau'er. Med mellemrum mødes nogle af os, der har med
programmering at gøre, og udveksler erfaringer. Ved denne lejlighed drøftede
vi bl.a. nyhedsgruppen her og synes at det kunne være af interesse at vide,
hvilke kompetencer der benytter sig af gruppen.

Da ideer ofte affødes af de muligheder man kan få øje på, er det bl.a.
vigtigt at søge inspiration, søge/dele viden og evt. skabe relationer -
selvfølgeligt omkring noget, der har med C/C++ at gøre. Jeg kunne forestille
mig, at dette kunne være af interesse for mange her på nyhedsgruppen og
håber fortsat på at flere skulle få lyst til at præsentere sig.

Foreløbig tak til alle...

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Rasmus Kaae

Dato : 08-11-02 16:05

Torben W. Hansen wrote:
> [...]
> programmør-resourcer der gemmer sig bag denne nyhedsgruppe. Hvis I er
> interesseret i at bidrage hertil beder vi jer om kort at beskrive:

Læser datalogi ved Aarhus Universitet

> 3. Hvor arbejder du (firmanavn):

3kings.dk

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 08-11-02 19:14

On Wed, 6 Nov 2002 23:01:57 +0100, "Torben W. Hansen"
<mail@ins-intersoft.com> wrote:

>1. Primært programmeringssprog:
C til embeddede platforme (ARM7, XScale, 8051 osv.)
Assembler til ADSP 21xx/21xxx, ARM7 osv.
Arbejder med 2G og 3G mobiltelefon platforme til daglig.

>2. Uddannelse / under uddannelse til:
Uddannet Svagstrøms Diplomingeniør - B.Sc.Eng (Hons.)
med speciale i optik.

>3. Hvor arbejder du (firmanavn):
Udviklingsafdelingen på:
Maxon Telecom A/S
Ålborg

Mvh
Thomas Lykkeberg

Fra : Michael Bülow Jensen

Dato : 08-11-02 21:14

> 1. Primært programmeringssprog:
C++

Andre sprog jeg sådan lige kan huske jeg har arbejdet med på RUC:
Java, Lingo, Pascal, Prolog, SML, SQL

> 2. Uddannelse / under uddannelse til:
Datalogi

> 3. Hvor arbejder du (firmanavn):

C:\type job.cpp
#include <iostream>
#include <string>
int main()
{
std::string sFirmanavn = ReadMyMind();
if(sFirmanavn.empty())
std::cout << "ARGH!!! Jeg mangler et arbejde.... TUD TUD" <<
std::endl;
else
std::cout << sFirmanavn << std::endl;
}
C:\job.exe
ARGH!!! Jeg mangler et arbejde..... TUD TUD
C:\

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 09-11-02 22:40

Michael Bülow Jensen wrote:
> std::string sFirmanavn = ReadMyMind();
> if(sFirmanavn.empty())
> std::cout << "ARGH!!! Jeg mangler et arbejde.... TUD TUD" <<
> std::endl;
[...]
> C:\job.exe
> ARGH!!! Jeg mangler et arbejde..... TUD TUD

Så det du vil sige er altså at din hjerne er tom?

(Undskyld, kunne ikke lade være

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Michael Bülow Jensen

Dato : 09-11-02 23:27

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så det du vil sige er altså at din hjerne er tom?
>
> (Undskyld, kunne ikke lade være

LMAO :D

Kom faktisk selv til at tænke over den lige efter jeg havde klikket send,
men blev enig om at det var sjovt nok til bare at lade det være som det var
:) hehe

Fra : Chris

Dato : 08-11-02 21:18

Her er godt nok mange herinde, der også kender til andet end C og C++.

Men så vidt jeg kan se, så er der vist ingen, der leger med det labre
sprog, Cobol? Eller hvem kan huske GWBasic?

Chris

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 09-11-02 00:04

> Her er godt nok mange herinde, der også kender til andet end C og C++.
> Men så vidt jeg kan se, så er der vist ingen, der leger med det labre
> sprog, Cobol? Eller hvem kan huske GWBasic?

Heh... Mit første forsøg på en 3D engine var noget vector snavs i
gwbasic.. Langsomt som bare fanden :)

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 09-11-02 10:55

On Fri, 08 Nov 2002 21:18:27 +0100, Chris <dhira@softhome.net> wrote:

>Men så vidt jeg kan se, så er der vist ingen, der leger med det labre
>sprog, Cobol? Eller hvem kan huske GWBasic?
Jeg mener jeg havde en GWBasic til min Atari 1024ST i sin tid. Lækkert
sprog.

/Thomas

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 09-11-02 18:11