DCU og denne gruppe
Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-11-02 17:25

En eller anden har i forbindelse med diskussionen om berettigelsen af
DCU-diskussionen i denne gruppe henvist til at et par diskussionsfora er
døde pga. af denne diskussion.
Dette er tilsyneladende også ved at ske her.
Siden den voldsomme diskussion om DCU er taget til, er der (i hvert fald på
den server jeg bruger) sket det at alle indlæg efterhånden handler om dette
røvkedelige emne.
Og hvis den evindelige ævlen og kævlen medfører at alle, der ikke føler at
denne diskussion vedkommer dem, undlader at benytte gruppen, kan vi jo
ligeså godt omdøbe den til alt.ævlogkævl.dcu - så er vi andre advaret om at
holde os væk!

Så kunne de stridende kræfter ikke finde en anden slagmark - jeg har faktisk
været glad for denne gruppe tidligere, men fjerner den nok fra listen over
grupper jeg abbonerer på i den nærmeste fremtid.

vh
Jan

Fra : Tommy Hansen

Dato : 06-11-02 17:49

Det kunne også være fordi at det virkeligt er et emne der er vigtigt for
campister.

I flere år har campister i Danmark troet at DCU var en
forbrugerorganisation, men har i det sidste fundet ud af at de i den sidste
lefler for den kommercielle del af camping.

Hvis der er emner vedr. camping som folk mener er vigtige så er det vel her
det skal debatteres - i en nyhedsgruppe !

MVH Tommy

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-11-02 20:52

"Tommy Hansen" <tommy.hansen@post.tele.dk> wrote in message

> Det kunne også være fordi at det virkeligt er et emne der er vigtigt for
> campister.

Næppe alle - jeg er campist - og flintrende indifferent!

> I flere år har campister i Danmark troet at DCU var en
> forbrugerorganisation, men har i det sidste fundet ud af at de i den
sidste
> lefler for den kommercielle del af camping.

Skal man være dum for at være campist. Jeg er i hvert fald ikke inkluderet i
din definition af 'campister'. Enhver forening har fra det samme sekund, der
optræder løn til ledelse og/eller sekretariat ét virkeligt formål: at holde
liv i sig selv. Derfor er ægte politiske organisationer langt at foretrække:
de har ikke det samme hykleriske forhold til magt som fritidsforeninger har.
De andre er primært skabt til at lænse lalleglade medlemmer for deres
moneter.

> Hvis der er emner vedr. camping som folk mener er vigtige så er det vel
her
> det skal debatteres - i en nyhedsgruppe !

Så vidt jeg kan se handler det ikke om camping - men om foreningspolitik.

vh
Jan

Fra : Tommy Hansen

Dato : 06-11-02 22:44

"Jan Bøgh" <jan@boegh._X_net> skrev i en meddelelse

> [...]
har.
> De andre er primært skabt til at lænse lalleglade medlemmer for deres

Hvis man kalder sig forbrugerorganisation så forventes det at man arbejder
for forbrugerne og ikke campingbranchen.
Se f.eks. FDM som ikke er bange for at kæmpe for bilisterne.
Jeg mener ikke at have skrevet at campister er dumme. Det er vist din
fortolkning.
> her
>
> Så vidt jeg kan se handler det ikke om camping - men om foreningspolitik.

Hvis en debat om Danmarks største organisation for campister ikke handler om
camping - hvad gør så ?
Måske er det kun hvis man skriver problemer med en campingstol - eller ?

MVH Tommy

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-11-02 18:05

Jan Bøgh wrote:

> [...]
af
> DCU-diskussionen i denne gruppe henvist til at et par

Det er muligt, at du læste det sådan - virkeligheden er, at enkelte
personers sprogbrug, samt at der blev gået efter manden og ikke
bolden, og at ef forening ikke tålte selv konstruktiv kritik var
årsagen, og det er ikke set her i gruppen.

> Siden den voldsomme diskussion om DCU er taget til, er der (i hvert
> fald på den server jeg bruger) sket det at alle indlæg efterhånden
> handler om dette røvkedelige emne.

Voldsomme? Kedelige?

Måske din holdning - jeg er af en anden opfattelse.

> Og hvis den evindelige ævlen og kævlen medfører at alle,

DOH - det var unødig negativt! Jeg ved ikke hvad du ligger i ordet
ævl - men det er i ethvert tilfælde ikke det der er tale om - og
kævl... heller ikke!

Det der er tale om, er en væsentlig ting i et samfund af 2002. Det
handler om åbenhed og retfærdighed. Det handler om at en forening i
mangt og meget er fløjtende ligeglade med deres medlemmer.

> [...]
gruppen,
> kan vi jo ligeså godt omdøbe den til alt.ævlogkævl.dcu - så er vi

Bestemt ikke enig! Er fristet til at kalde det sludder, men undlader
det.

Hvis der her i gruppen bliver stillet campingrelaterede spørgsmål, så
kan jeg ikke se, at der er noget som helst galt i det. Det handler om
at vidergive de konkrete erfaringer jeg har, i forhold til det der
spørges om.

> Så kunne de stridende kræfter ikke finde en anden slagmark

Der er da ikke nogle som slås? Og... tja - hvis der skrives noget, som
jeg véd ikke er rigtigt, og som er relevant i forbindelse med camping,
så vil jeg stadig tillade mig at svare - hvis jeg da må...!

> - jeg har
> faktisk været glad for denne gruppe tidligere, men fjerner den nok
> fra listen over grupper jeg abbonerer på i den nærmeste fremtid.

Det er da dit eget valg - og det vil jeg undlade at blande mig i.

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

Bruger du OE, så brug denne: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-11-02 20:47

"Carsten Stage" <stage@fabel.dk> wrote in message

> [...]
> bolden, og at ef forening ikke tålte selv konstruktiv kritik var
> årsagen, og det er ikke set her i gruppen.

Døde de eller døde de ikke?
Hvor mange campingrelevante (og hermed mener jeg non-DCUrelevante) indlæg
har der været i den senere tid.?

> Voldsomme? Kedelige?

et emne kan vel rent semantisk ikke betegnes som voldsomt. Bemærk: Jeg
forholder mig ikke til om du eller andre har ret. Jeg synes bare jeres
foreningspolitiske diskussioner er dødsyge. For min skyld må man send DCU
til månen - det rager mig en høstblomst. Og jeg mener - som før nævnt -at
emnet er formelt OT. Men insisterer du på at kæmpe dine krige uanset det
tager livet af en ellers udmærket gruppe, så er der ikke noget at gøre ved
det.

> [...]
>
> DOH - det var unødig negativt! Jeg ved ikke hvad du ligger i ordet
> ævl - men det er i ethvert tilfælde ikke det der er tale om - og

Jo, argumenter der er ført frem et hav af gange - både her og i andre fora -
er det jeg betegner som 'ævl og kævl'.

> Det der er tale om, er en væsentlig ting i et samfund af 2002. Det
> handler om åbenhed og retfærdighed. Det handler om at en forening i
> mangt og meget er fløjtende ligeglade med deres medlemmer.

Hvis du kan svinge dig op til at mene at dette er væsentligt for et samfund
af 2002 har du IMHO store problemer med dine proportioner - eller alt for
lidt at lave i hverdagen. Bemærk IMHO!

> Hvis der her i gruppen bliver stillet campingrelaterede spørgsmål, så
> kan jeg ikke se, at der er noget som helst galt i det. Det handler om

Hvor storsindet af dig.
Nu var min pointe jo ikke ligefrem den, at det skulle forstås som et indlæg
mod campingrelevante spørgsmål. Jeg tillader mig at hævde at alt dit
DCU-bræk ikke er campingrelevant, men mere ligner en reaktion på et medlem
af en inferiør forening der er sur over ikke at blive valgt til et eller
andet, jeg ikke ved hvad er.

> Der er da ikke nogle som slås? Og... tja - hvis der skrives noget, som
> jeg véd ikke er rigtigt, og som er relevant i forbindelse med camping,
> så vil jeg stadig tillade mig at svare - hvis jeg da må...!

Gør det endeligt - især hvis det kunne aflede dig lidt fra "Sangforeningen
Morgenrøden" ... eller ... var det DCU, den hed?

> Det er da dit eget valg - og det vil jeg undlade at blande mig i.

Det gør du i allerhøjeste grad - jeg ser dig som en af dem, der er med til
at ødelægge gruppen!

vh
Jan

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-11-02 21:47

Jan Bøgh wrote:

> Døde de eller døde de ikke?

De døde ikke i den forstand, at indlæggene svandt ind. De blev
amputeret, fordi en enkelt debattør ikke afholdt sig fra personangreb.

> Hvor mange campingrelevante (og hermed mener jeg non-DCUrelevante)
> indlæg har der været i den senere tid.?

Jeg tæller ikke - og du og jeg ville nok ikke komme til det samme
resultat;)
Men jeg har da besvaret nogle. Mængden stiger og falder, nogenlunde i
takt med hvad der sker på de andre fora.

> et emne kan vel rent semantisk ikke betegnes som voldsomt. Bemærk:
Jeg
> forholder mig ikke til om du eller andre har ret.

Det har jeg set.

> Jeg synes bare jeres
> foreningspolitiske diskussioner er dødsyge.

De burde slet ikke kunne føres - helst fordi det hele fungerede fint.

> Og jeg mener - som før
> nævnt -at emnet er formelt OT.

Ikke enig.

> Men insisterer du på at kæmpe dine
> krige uanset det tager livet af en ellers udmærket gruppe, så er der
> ikke noget at gøre ved det.

Igen, jeg udkæmper ingen krige - men hvis der spørges, så svarer jeg.

> Jo, argumenter der er ført frem et hav af gange - både her og i
andre
> fora - er det jeg betegner som 'ævl og kævl'.

OK - hvis der ikke spørges til emnet, så ville der ikke være anledning
til at skrive om det.
Men det ville være totalt forkert med en henvisning til den
formastelige, der kommer til at stille et, i følge fundatsen, forbudt
spørgsmål om DCU.

> Hvis du kan svinge dig op til at mene at dette er væsentligt for et
> samfund af 2002 har du IMHO store problemer med dine proportioner -
> eller alt for lidt at lave i hverdagen. Bemærk IMHO!

Jeg formulerede mig uklart - DCU er ikke væsentligt for et samfund af
2002. Den anden del af afsnittet sagde "Det handler om åbenhed og
retfærdighed.", og det er det, der i bred forstand, er væsentligt for
et samfund af 2002. Sgu'da ikke DCU;)

Og det kan jeg ikke forestille mig, at du ikke er enig i.

> Hvor storsindet af dig.
> Nu var min pointe jo ikke ligefrem den, at det skulle forstås som et
> indlæg mod campingrelevante spørgsmål.

Det var jeg klar over - men ordvalget fik det til at lyde sådan.

> Jeg tillader mig at hævde at
> alt dit DCU-bræk ikke er campingrelevant,

Tja - den holdning stemmer overens med din holdning til DCU. Og til at
det ligner et korstog fra din side, imod debat om et emne, der trods
relevans for gruppen, ikke interesserer dig en døjt!

> men mere ligner en reaktion
> på et medlem af en inferiør forening der er sur over ikke at blive
> valgt til et eller andet, jeg ikke ved hvad er.

Var der ikke noget med bolden og ikke manden...:( Det var en
bemærkning under bæltestedet.

Du rammer i øvrigt langt ved siden af - som du har kunnet læse i mit
svar til en lignende udtalelse her i gruppen.

> Gør det endeligt - især hvis det kunne aflede dig lidt fra
> "Sangforeningen Morgenrøden" ... eller ... var det DCU, den hed?

Jeg mener, at jeg giver svar på mange ting, her i gruppen. Men du kan
have ret i, at hvis spørgsmålet går på DCU, så er jeg mindre
tilbøjelig til at vente med at se, om andre svarer først...

> Det gør du i allerhøjeste grad - jeg ser dig som en af dem, der er
> med til at ødelægge gruppen!

Med baggrund i, at vi nok kan blive enige om at være uenige i
spørgsmålet om, hvorvidt DCU debatten hører til her i gruppen, så
kunne jeg med rette returnere den.

Sat på spidsen, så er denne gruppe ikke spor bedre end de andre fora -
hvor tilfældigheder eller utidig moderering afgør, om et indlæg bliver
vist eller ej - som for eksempel DCU's, hvor enhver debat omhandlende
foreningen aldrig slipper forbi moderator - hvis fundats skal
overholdes strengt.
Og det ønsker jeg bestemt ikke.

Med venlig hilsen,

Fra : PHK

Dato : 07-11-02 10:24

> [...]

> af en inferiør forening der er sur over ikke at blive valgt til et eller

Jeg konstaterer at du er en af dem der ødelægger denne gruppe ved dit
sprogbrug. Måske skulle du alligevel melde dig fra denne gruppe?

Det lader heller ikke til du har nogle campingrelevante problemer. Det er
der faktisk ikke ret mange der har - her uden for sæsonen!

Problemet er såmænd ikke større - hvis du ikke gider læse om DCU - at du
springer over de tråde hvor der står DCU i overskriften.

> Gør det endeligt - især hvis det kunne aflede dig lidt fra "Sangforeningen
> Morgenrøden" ... eller ... var det DCU, den hed?

Suk.

> Det gør du i allerhøjeste grad - jeg ser dig som en af dem, der er med til
> at ødelægge gruppen!

Prøv at gå ud på badeværelset og se om ikke du kan finde en mere.

--
_
|_|

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-11-02 17:24

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message

> Jeg konstaterer at du er en af dem der ødelægger denne gruppe ved dit
> sprogbrug.

Tjae -du kigger på sprogbrug, jeg interesserer mig mere for indhold.

> Måske skulle du alligevel melde dig fra denne gruppe?

Det gør jeg så!

Det var engang en meget hyggelig gruppe, men tilsyneladende er den overtaget
af mavesure og skuffede fritidspolitikere, så savnet bliver nok ikke så
stort. Selvom fundatsen faktisk ser god ud.

bye-bye!

vh
Jan
--
"Debatter vedrørende grupper/foreninger/personer
hører ikke hjemme i denne gruppe".

Fra : PHK

Dato : 07-11-02 18:08

> Det gør jeg så!

Tak.

--
_
|_|

Fra : Gismo

Dato : 07-11-02 19:14

> [...]
> af mavesure og skuffede fritidspolitikere, så savnet bliver nok ikke så
> stort. Selvom fundatsen faktisk ser god ud.

Jeg syntes det er ærgerligt at du skipper gruppe helt, lad dog være med at
læse de indlæg som ikke interessere dig i stedet,
og svar på det som har din interesse.

Gismo.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-11-02 19:27

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> wrote in message

> Jeg syntes det er ærgerligt at du skipper gruppe helt, lad dog være med at
> læse de indlæg som ikke interessere dig i stedet,
> og svar på det som har din interesse.

Du har givet helt ret - men svar a la de sidste fra pseudonymet PHK pisser
mig af. Og jeg gider ikke få forhøjet blodtryk af usenet - så hellere droppe
det.

vh
Jan

Fra : PHK

Dato : 08-11-02 12:45

> Du har givet helt ret - men svar a la de sidste fra pseudonymet PHK pisser
> mig af. Og jeg gider ikke få forhøjet blodtryk af usenet - så hellere
droppe
> det.

Så gør det dog!

--
_
|_|

Fra : Familien Pedersen

Dato : 06-11-02 19:11

Jeg helt enig med Jan Bøgh.

Hvis man er utilfreds med DCU, så er der nogle gode debatsider i DCU-bladet,
og man kan deltage i kredsarbejdet.
Jeg har været meget glad for at besøge dette forum, fordi der er så mang
input angående camping. Gode historier, erfaringer fra turer i ind- og
udland, køb salg osv.
Det synes jeg er spændende og dejligt at læse om.
Hvis man ønsker at gøre noget ved DCU, så sig det på rette sted - brug
bladet og kredsen/regionen. Ved at råbe op her er der nok ikke de store
chancer for, at der kan ske ændringer - og det er vel meningen med at råbe
op??

Mvh

Verner

Fra : Tommy Hansen

Dato : 06-11-02 22:47

"Familien Pedersen" <merethe@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
DCU-bladet,

Hvordan vinder man gehør i DCU ved at skrive i sit DCU-blad ?

MVH

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-11-02 20:13

Familien Pedersen wrote:

> Jeg helt enig med Jan Bøgh.

God aften Verner...

Det må du da også gerne være - det er bare synd, at du ikke har et par
ting på rette plads.

> Hvis man er utilfreds med DCU, så er der nogle gode debatsider i
> DCU-bladet,

Den konstruktive, kritiske debat /vil/ DCU ikke! De debatindlæg der
bliver sendt til DCU, bliver kun vist, hvis det passer enten
landsformand via red. Jørgen Fröhlich - ligesom at de heller ikke
bliver vist på DCU's ellers gode debatforum, Mellem Campister.

Så det er vist ikke gode debatsider...

>og man kan deltage i kredsarbejdet.

Jamen det har du da ret i... Men så syn's jeg, at du skulle læse,
hvordan det foregår på en kredsgeneralforsamling - hvilket du kan her:
http://home19.inet.tele.dk/cstage/camping/gen2002.htm
den inviterede gæstetaler, landsformand Bjarne Jensen gav fra
talerstolen udtryk for: At nu gad han ikke svare på flere spørgsmål...

Fra kredsbestyrelsesmedlemmerne var der ingen kommentar til det. På
samme generalforsamling opstillede William Sørensen - en ikke ukendt
person i campingkredse. I forbindelse med et udtalt ønske om at måtte
se nogle referater samt regnskab, svarede han at det ikke var tilladt
i følge reglerne. En lodret løgn, som desværre ikke forhindrede ham i
at blive valgt igen.

> Jeg har været meget glad for at besøge dette forum, fordi der er så
> mang input angående camping. Gode historier, erfaringer fra turer i
> ind- og udland, køb salg osv.

Og det skulle der da gerne blive ved med at komme - i den udstrækning
jeg er i stand til at give svar på spørgsmål, så holder jeg mig ikke
tilbage.

> Det synes jeg er spændende og dejligt at læse om.

Enig.

> Hvis man ønsker at gøre noget ved DCU, så sig det på rette sted

Ja, og hvis der her bliver spurgt, så svarer jeg.

Læg mærke til, at det ikke er mig der tager den del af debatten op,
det kommer kun hvis det er relevant i forbindelse med stillede
spørgsmål.

> - brug
> bladet og kredsen/regionen.

Det er den rigtigste indgangsvinkel - hvis den virkede. Brev sendt til
kredsbestyrelsesmedlem samt landsformand gav intet. Sidstnævnte gad
ikke engang svare.

> Ved at råbe op her er der nok ikke de
> store chancer for, at der kan ske ændringer - og det er vel meningen
> med at råbe op??

Ændringerne kommer desværre nok først, når flere af de nuværende
kredsbestyrelsesmedlemmer udskiftes, og det sker ikke med mindre at
medlemmerne stemmer anderledes. Blandt andet derfor er det ikke
uvæsentligt, at spørgsmål vedrørende DCU bliver besvaret.

Igen - læg mærke til, at det ikke er kritikerne af DCU der tager den
del af debatten op. Det er kun efter spørgsmål fra andre, at vi giver
svar indeholdende det vi véd.

Der er emner som bliver debatteret her i gruppen, som reelt ikke
interesserer mig, eller jeg ikke er enig i - men jeg afholder mig fra
at bede debattørerne om at holde inde, bare fordi jeg ikke er
interesseret eller enig, når det er emner der er relevante i forhold
til gruppens dækningsområde!

--
Med venlig hilsen,

Fra : Arne Keller

Dato : 06-11-02 20:44

On Wed, 6 Nov 2002 19:12:56 +0100, "Familien Pedersen"
<merethe@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg helt enig med Jan Bøgh.
>
>Hvis man er utilfreds med DCU, så er der nogle gode debatsider i DCU-bladet,
>og man kan deltage i kredsarbejdet.

Jeg har skrevet til DCU bladet og henvendt mig til min kredsformand
alt uden resultat, ikke engang et fornuftigt svar kunne man få som
medlem.

DCUs egen debatforum på nettet blev relevante indlæg uden personangreb
eller lignende slettet fra, bare der blev stillet helt rimelige
spørgsmål til DCU tilknytning til campingforhandlere.

>Jeg har været meget glad for at besøge dette forum, fordi der er så mang
>input angående camping. Gode historier, erfaringer fra turer i ind- og
>udland, køb salg osv.

Enig

> [...]

>chancer for, at der kan ske ændringer - og det er vel meningen med at råbe

Bare ved at ændre holdningen blandt campister kan man forbedre
foreningen, dette kan ikke ske i medier som DCU kontrolerer da dette
censureres bort.

Jeg markerer selv tråde som jeg er specielt interesseret i eller
fjerner tråde som jeg ikke gider læse.
Det er noget de fleste newsreadere supporterer.

Jeg læser heller ikke alle siderne i min avis.
--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Sune

Dato : 06-11-02 22:13

> [...]
> døde pga. af denne diskussion.
> Dette er tilsyneladende også ved at ske her.

Og det er så årsagen til at du starter en ny tråd om emnet ?
Jeg har svært ved at se logikken.

I øvrigt synes jeg at det er en relevant og nødvendig debat.

Og som det er sagt ufattelig mange gange i mange nyhedsgrupper : man behøver
ikke at læse de "tråde" man ikke bryder som om - det er helt frivilligt.

--
vh Sune

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-11-02 22:30

Sune wrote:

> Og det er så årsagen til at du starter en ny tråd om emnet ?
> Jeg har svært ved at se logikken.

Enig.

(smågrinende over, at tråden startes af en skribent, der efter eget
udsagn er fløjtende ligeglad med DCU... )

Enig

Med venlig hilsen,

Fra : Gismo

Dato : 07-11-02 01:25

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> Siden den voldsomme diskussion om DCU er taget til, er der (i hvert
> fald på den server jeg bruger) sket det at alle indlæg efterhånden

Det er jo så din mening om DCU diskussionen og det er o.k. men jeg syntes at
de mange indlæg viser at der er et behov for dialog.

> [...]
> faktisk været glad for denne gruppe tidligere, men fjerner den nok
> fra listen over grupper jeg abbonerer på i den nærmeste fremtid.

Er det kun sorte striber og gasalarmer der må tales om?
Der er så mange indlæg efter hånden, at hvis begynder at søge i dem, vil man
finde svar på det meste, det er nok den overvejende grund til der ikke er så
mange indlæg for tiden + at det er lav-lav sæson for camping og derfor ikke
de store problemer for campisterne.
Ellers udmærket tråd du har startet.

Gismo.

Fra : Thore

Dato : 07-11-02 15:53

On Thu, 7 Nov 2002 01:24:54 +0100, "Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com>
wrote:

>Det er jo så din mening om DCU diskussionen og det er o.k. men jeg syntes at
>de mange indlæg viser at der er et behov for dialog.

Der er ikke så mange indlægs-skribenter i DCU-trådene....
Men de der skriver skriver rigtig mange indlæg...

>Er det kun sorte striber og gasalarmer der må tales om?

Nej da...også andre ting... fortelte, kugletryk, stikforbindelser m.v :)

Jeg er ikke utilbøjelig til at give Jan ret...
Der er _alt_ for meget politik i denne gruppe efterhånden ....

....og det irriterer mig ganske meget, at få skribenter med massive
indlæg prøver at påvirke mange læsere med deres synspunkter som værende
de eneste rigtige.

Det ligner sq snart en valgkamp i TV op til kommunalvalget...BVADR !.

Som Jan skriver (som jeg tyder det) : Er man utilfreds med ledelsen i
"firmaet" skal man gå til ledelsen og ikke "kollegerne"....evt finde sig
et alternativt "job"...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Gismo

Dato : 07-11-02 16:38

"Thore" <Zdinotec@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ...og det irriterer mig ganske meget, at få skribenter med massive
> indlæg prøver at påvirke mange læsere med deres synspunkter som værende

Jeg prøver ikke at påvirke nogen som helst, og det jeg skriver behøver ikke
være det rigtige, det er min mening og det er vel o.k. at give udtryk for
sig mening, når man bliver spurgt, det var ikke mig der startede tråden.

> Det ligner sq snart en valgkamp i TV op til kommunalvalget...BVADR !.

Kommunalpolitik intresere mig ikke, men jeg vil gerne vide havd det er for
et fjernsyn du har, det må være specielt for at ligne en nyhedsgruppe, måske
også kedeligt i længden

> Som Jan skriver (som jeg tyder det) : Er man utilfreds med ledelsen i
> "firmaet" skal man gå til ledelsen og ikke "kollegerne"....evt finde sig
> et alternativt "job"...

Læser du slet ikke hvad der bliver skrevet, det er nævnt flere gange at når
man henvender sig til toppen af DCU, bliver det døve øre vendt til, derfor
er der så megen debat om DCU.
Man kan jo også selv sige op hvis man ikke kan lide lugten i dettte forum,
eller bare lade være med at læse indlægene.
Du misforstår, hvis du tror at disse indlæg er til for at genere brugerne af
dette forum.

Gismo.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 07-11-02 17:27

Jeg har været campist i 35 år. I to år var jeg medlem af DCU og fandt ud af,
at denne forening ikke var noget for mig. Derfor meldte jeg mig ud igen. Mit
manglende medlemsskab af foreningen har ikke i de efterfølgende 30 år
forhindret mig i at høste masser af gode oplevelser udi campinglivet.
I en gruppe som denne må det være glæde og udfordringer (til tider osse
problemer) med camlinglivet, det er essentielt indhold.
Medlemskab af den ene eller den anden forening er i den sammenhæng
perifert - men hvis nogen gerne vil diskutere det herinde, vil jeg da blot
sprinnge den tråd over.
mvh ole

Fra : PHK

Dato : 07-11-02 18:07

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har været campist i 35 år. I to år var jeg medlem af DCU og fandt ud
af,
> at denne forening ikke var noget for mig. Derfor meldte jeg mig ud igen.

Jeg - og nok også andre her - vil da gerne vide hvorfor du meldte dig ud?

Og hvor har du meldt dig ind i stedet?

--
_
|_|

Fra : Ole Damgaard

Dato : 11-11-02 14:57

"> Jeg - og nok også andre her - vil da gerne vide hvorfor du meldte dig ud?
Uden at have klar, specifik erindring om hændelsforløb for 30-35 år siden
kan jeg allivel sige, at debatten i denne gruppe giver mig klare deja vu´er.
Jo - dengang var det sådan at i den østjydske kreds, jeg var medlem af, gik
det meste af debatten omkring det interne organisatoriske. Der var ikke
megen plads til begejstring for campinglivet.

> Og hvor har du meldt dig ind i stedet?

Tænk sig - jeg har helt glemt at melde mig ind andre steder.
Skal man det for at være campist?
Jeg camperer gladeligt verden over uden at være medlem. Jeg viser mit pas
når jeg kommer til en campingplads og jeg er aldrig blevet spurgt om hvor
jeg var medlem. Jow - det skulle da lige være i Danmark, men her har jeg
ikke behov for at campere.
mvh ole

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 11-11-02 21:58

> [...]
> jeg var medlem. Jow - det skulle da lige være i Danmark, men her har jeg

Jeg er campist for første gang, i år var vi ude og campere for aller første
gang.
Og selvfølgelig ringede jeg til DCU, og fik da også en masse materiale, samt
deres medlemsblad, det jeg fik på fornemmelsen var, at de tog mere hensyn
til forhanlerne, end de gjorde til deres medlemmer, det var selvfølgelig kun
en fornemmelse.

Jeg må sige, at jeg ville spare de penge der koster for at være medlemm her,
og diskutionen om DCU, der har raset her i NG, har i alle tilfælde ikke
overbevist mig om gavnlighed af et sådant et medlemsskab.

Så jeg vil nok overveje at melde mig ind i Back to nature, for det første er
der ofte mere ro og fred på de af dem anbefalede campingpladser, og for det
næste vil jeg ikke betale for den luksus der er på mange andre
campingpladser, jeg bruger dem ikke, jeg har min luksus i CV, og kan jeg
bare få min morgenmad i fred og ro, og nyde naturen, så er det godt for mig,
al den tivoli de har på de mangestjernede VP har jeg ikke brug for, i det
store hele er det jo dem DCU de går ind for, og sådant et modsætningsforhold
kan hverken DCU eller jeg leve med,.

Fra : Gismo

Dato : 11-11-02 15:36

Karl-Heinz Hansen wrote:

> [...]
> at de tog mere hensyn til forhanlerne, end de gjorde til deres
> medlemmer, det var selvfølgelig kun en fornemmelse.

Jeg mener at du har ret i dine fornemmelser.

> [...]
> medlemm her, og diskutionen om DCU, der har raset her i NG, har i
> alle tilfælde ikke overbevist mig om gavnlighed af et sådant et

Det er her hele problemet efter min mening, at melde sig ud hjælper sikkert
ikke noget, det faldende medlemstal vil sikkert blive undskyldt med
afmatning i økonomien, eller andet, vi skal have DCU i dialog og den vej
gøre DCU til en bedre forening for alle, ikke bare dem der har børn, som er
dem der i mine øjne har størst gevinst ved at være medlem af DCU. Hvis DCU
generalt sænkede prisen på alle på DCU pladserne ville campisterne komme
alligevel. DCU pladserne er dog noget dyre for ikke medlemmer (listeprisen
på overnatninger)

Det hele står og falder på om DCU vil blive mere lydhør over for sine
medlemmer.
Hvis kreds bestyrelserne helst vil spise og drikke på møderne, kunne de
lægge opgaverne ud i udvalg for at finde ud af hvilke krav medlemmer stiller
til en forening som DCU.

> [...]
> mangestjernede VP har jeg ikke brug for, i det store hele er det jo
> dem DCU de går ind for, og sådant et modsætningsforhold kan hverken

Hvad man forventer af en campingplads er individuelt, men pladserne burde
ikke være afgørende for om man er medlem af DCU,
Der burde være plads til større brede i DCU så flere campister følte at
foreningen gjorde noget for dem.

Hvad vil teltcampister med DCU, har et medlemskab nogen berettigelse?

Gismo.

Fra : Robin

Dato : 12-11-02 15:53

"Gismo" <ksgkklg@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:aqr3kr$hr4$1@sunsite.dk...

> Hvad vil teltcampister med DCU, har et medlemskab nogen berettigelse?

Ja det tænker jeg også på. ligeledes havd Autocamper folket med DCU?

Vi har i sommer skiftet fra campinvogn til autocamper. Jeg tænker på at skifte til DACF ( Dansk autocamper forening) eller DK autocam. Men jeg spørger mig selv er det ikke det samme problemmer i næsten alle foreninger? Jo der altid nogle der syntes at pengende eller resourser skal bruges til noget andet.

Vi har deltaget i en kredstur med DCU, turen bar præg af sammenspisthed. Samspistheden er måske en svær ting at undgå når det er tordenskjolds soldater der er med på en sådan tur. Det gør at næste alle kender alle, og snakken gå på tideliger tur som de har deltaget i. Denne snak kunne vi ikke deltage i da det var vores første tur. Og ligeledes kunne vi ikke hele tiden side og snakke og drikke kaffe. Vores børn skulle jo også gerne kunne sige at det var en god tur. Vi har aldrig hørt dem omtale denne tur, som noget de gerne ville prøve igen, her 4-5 år efter.

Der var tale om en efterårsferie tur. Alligevel tro jeg at 85% var efterlønner eller pensionister.
Turen var ikke det store hit, da vi havde 2 børn med 7 og 11 år.
I skal ikke tage det som om at vi ikke syntes at efterlønner eller pensionister kan være festelige eller hygelige at være sammen med. Men der skere ikke meget fysiks aktivetet, som kan gøre en sådan tur til et hit for børnefamilier.

Vi bruger kun DCU til : Bladet, Campingpas.

MVH Robin

Fra : Gismo

Dato : 11-11-02 16:34

Robin wrote:

> Vi bruger kun DCU til : Bladet, Campingpas.
>
> MVH Robin

Bladet kan lånes gratis på bibloteket

Vi er 4 på vejen der har CV, kun jeg er medlem at DCU, det tager 30. min. at
læse reklamerne og så går det på skift.

Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 08-11-02 07:56

Ole Damgaard wrote:

> [...]
> mig ud igen. Mit manglende medlemsskab af foreningen har ikke i de
> efterfølgende 30 år forhindret mig i at høste masser af gode

Du har ret i, at et medlemskab af en forening ikke garanterer eller er
nødvendigt for gode oplevelser.

> I en gruppe som denne må det være glæde
> og udfordringer (til tider osse problemer) med camlinglivet, det er
> essentielt indhold.

Enig - men det er "silly-season" i forhold til camping, der er ikke
mange som er aktive i vinterhalvåret. Derfor er der heller ikke så
mange indlæg for tiden.

>Medlemskab af den ene eller den anden forening er
> i den sammenhæng perifert

Danmark er jo et foreningsland, og når der er en forening som burde
være "vores", campisternes, så vil der naturligt være mange spørgsmål
om den - som jeg ikke må besvare for Jan Bøgh.

- men hvis nogen gerne vil diskutere det
> herinde, vil jeg da blot sprinnge den tråd over.

En god indstilling.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
- som også gerne vil svare på indlæg om Dansk Camping Union i
news:dk.fritid.camping... Men det må jeg ikke for Jan Boegh!

Bruger du OE, så brug denne: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Christian Zoëga Jess~

Dato : 10-11-02 23:29

On Thu, 7 Nov 2002 17:27:29 +0100, "Ole Damgaard" <odg@dr.dk> wrote:

> [...]
>Medlemskab af den ene eller den anden forening er i den sammenhængz
>perifert - men hvis nogen gerne vil diskutere det herinde, vil jeg da blot

Til gengæld er jeg helt ny campist og har derfor naturligt nok forsøgt
at finde ud af, om der er en eller anden forening, jeg med fordel kan
være medlem af. DCU er jo et nærliggende emne at se på i den
forbindelse, og jeg har derfor med interesse fulgt denne tråd.

Hvis det virkelig er rigtigt (og det ser jo unægtelig sådan ud) at DCU
ikke reagerer på henvendelser fra medlemmer, ikke optræder på
medlemmers vegne når der er behov for det, og ikke gør rede for, hvad
medlemmernes penge bliver brugt til, så er DCU efter min mening ikke
fem potter pis værd, for at sige det mildt (undskyld mit franske).

Jeg kender intet til DCUs blad endnu, men jeg er forberedt på at finde
ud af, at det sikkert bare er en blanding af regulære annoncer og
tekstreklame, reelt skrevet af leverandører. Så er bladet ligeså
(u)interessant som de fjernsynsudsendelser, DK4 sender engang
imellem.

--
czj (Remove _remove_ from e-mail address)