MacSoup - "Age" vises ikke
Fra : Steen Villumsen

Dato : 28-02-01 18:25

Hej NG,

Jeg har netop installeret MacSoup på en maskine, og da jeg har hentet
indlæg fra diverse newsgroups vises der blot et "?" (uden
anførselstegnene) i Age-kolonnen, ud for alle meddelelserne.

Nogle bud på hvordan jeg får den rigtige alder på meddelelserne frem
igen?

På forhånd tak,

Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-03-01 00:30

Steen Villumsen <sv@dxp.dk> wrote:

> [...]
> anførselstegnene) i Age-kolonnen, ud for alle meddelelserne.
>
> Nogle bud på hvordan jeg får den rigtige alder på meddelelserne frem

Jeg ved det ikke. Min gør det nogle gange med enkelte artikler.
Prøv at se tiden lidt an og se, om det forsvinder. Måske er artiklen
dateret et par timer ude i fremtiden pga. rod med tidszoner og den
slags. Hvad står der i selve artiklen, når du åbner den? Er der rigtig
dato og klokkeslet i headeren?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 01-03-01 11:38

> Jeg ved det ikke.

Det gør jeg heller ikke!

> Min gør det nogle gange med enkelte artikler.

Ditto her (dog ret sjældent) - men jeg troede kun, det var artikler fra
ikke-MacSOUP brugere?

> Prøv at se tiden lidt an og se, om det forsvinder.

Ja, og hold øje med, om det (også) gælder MacSOUP-indlæg!

> Måske er artiklen
> dateret et par timer ude i fremtiden pga. rod med tidszoner og den
> slags.....

Det tror jeg nu ikke - så sent som i går var min 'systemdato' upåagtet
kommet 'en dag foran', hvorefter mit indlæg omgående blev afvist af
serveren ('sunsite').

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Steen Villumsen

Dato : 02-03-01 11:24

> Det gør jeg heller ikke!

Og det gør jeg stadig heller ikke...

> Ditto her (dog ret sjældent) - men jeg troede kun, det var artikler fra
> ikke-MacSOUP brugere?

Det drejer sig desværre om alle artikler, det er underordnet hvor de
kommer fra.

> Ja, og hold øje med, om det (også) gælder MacSOUP-indlæg!

Jeg troede kun at certificerede læger kunne slå 'sygdom' hen med ordene
"tag to af disse, og ring til mig hvis det ikke er gået over om nogle
dage"
Det har desværre stået på siden jeg har installeret MacSoup, i flere
måneder. Måske jeg bare skal have MacSoup installeret på ny.

> Det tror jeg nu ikke - så sent som i går var min 'systemdato' upåagtet
> kommet 'en dag foran', hvorefter mit indlæg omgående blev afvist af
> serveren ('sunsite').

Der er ingen problemer med hverken ur eller dato, begge dele går fint.

Men tak for jeres forslag.

Venlig hilsen,

Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-03-01 23:35

Steen Villumsen <supersteen@mailme.dk> wrote:

> Der er ingen problemer med hverken ur eller dato, begge dele går fint.
>
> Men tak for jeres forslag.

Når du har en artikel åben og lader den vise alle headere (ved
at trykke på "H"), hvad står der så i "Date"-headeren? Jeg tror nok, at
de nyere versioner af MacSOUP bruger kontrolpanelet Dato & Tid. Er der
noget skævt i indstillingen af, hvordan disse skal vises?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-03-01 09:27

> [...]

> anførselstegnene) i Age-kolonnen, ud for alle meddelelserne.
>
> Nogle bud på hvordan jeg får den rigtige alder på meddelelserne frem

Hej Steen

Har du checket at ur og dato på Mac'en går rigtigt ?!

--
Ciao Jesper