En stjerne er født (til playback)
Fra : EnjoyNews

Dato : 05-11-02 23:19

Hvor er det pinligt at man har valgt én person, den bedste, af 2000 sangere
ud, og så synger han playback til hans debut koncert.... pinligt...
Og det gjorde EyeQ iøvrigt også, selvom de synger glimrende live...

Fra : Thomas H.

Dato : 05-11-02 23:40

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er det pinligt at man har valgt én person, den bedste, af 2000
sangere
> ud, og så synger han playback til hans debut koncert.... pinligt...

Ja, men hvis den bedste sanger skulle have vundet, havde
Jon da været ude for længst. Han passede bare bedst
ind i konceptet, hvor playback er en stor del af det.

At tøserne så synes han er lækker, undrer jeg mig
nu lidt over, men hvad pokker ved jeg også om det

....i øvrigt, så bliver hans koncerter vel lige som
EyeQ's, fyldt med 12-14 årige piger, hehe..

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 08-11-02 00:20

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i news:aq9hab$s71$1@sunsite.dk:

> At tøserne så synes han er lækker, undrer jeg mig
> nu lidt over, men hvad pokker ved jeg også om det

Du har selv forsynet dit spørgsmål med et svar:

Fra : Ingrid

Dato : 06-11-02 09:13

EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in message
> Hvor er det pinligt at man har valgt én person, den bedste, af 2000
sangere
> ud, og så synger han playback til hans debut koncert.... pinligt...

Helt enig, og så synger han rigtig dårlig playback oven i købet. Han spiste
jo næsten mikrofonen. Det er da tydeligt at de har vælgt ham for hans
udseende.

Ingrid
http://www.tv2fan.dk - mere tv-2 om lidt ...

Fra : Thomas H.

Dato : 06-11-02 18:06

"Ingrid" <kysbruden@NOSPAMgmx.net> skrev i en meddelelse

> Det er da tydeligt at de har vælgt ham for hans
> udseende.

Ok ...hmm skal man virkelig se sådan ud, for at se godt ud?
http://www.polfoto.dk/grafik/shopimages/lao_6fj00lbf.jpg
(har han læbestift på, eller hvad sker der?)

....han er iflg. dommerne ikke særlig god til dans osv.,
og de fleste er enige om at han synger dårligt - hvorfor vandt han egentlig?

Fra : Karina Hjorth

Dato : 06-11-02 19:33

> ...han er iflg. dommerne ikke særlig god til dans osv.,
> og de fleste er enige om at han synger dårligt - hvorfor vandt han
egentlig?

Fordi der er mere salg i en 17-årig fyr end i en 23-årig pige....... Tænk
på, hvor stor magt de unge teenage-piger har i den branche...

Mvh
Karina

Fra : Thomas H.

Dato : 06-11-02 19:43

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi der er mere salg i en 17-årig fyr end i en 23-årig pige....... Tænk
> på, hvor stor magt de unge teenage-piger har i den branche...

Jo, men det er godt nok også et tyndt argument, at føre en
kunster frem på alle kanaler, alle aviser og blade med:

"Nu er han her: Ham der synger sådan nogenlunde, men
sikkert sælger viiiildt godt blandt teenagepiger - Joooooon..."

.....da jeg sprang på udsendelsen her for 3-4 uger siden, troede
jeg faktisk det var en talentkonkurrence, og det fangede min
opmærksomhed, selvom jeg intet så af det sidste år.
Men jeg har sgu nok været lidt naiv så

Fra : Leon Jessen

Dato : 06-11-02 20:20

"Thomas H." skrev:
> [...]
>
> "Nu er han her: Ham der synger sådan nogenlunde, men
> sikkert sælger viiiildt godt blandt teenagepiger - Joooooon..."

Tjaa... I P3 havde de en konkurrence med Enrique Iglesias. Det gik såre
simpelt ud på, at man skulle gætte en pinlig episode i hans liv.
Valgmulighederne var:

1) Han fik vand på sine hvide bukser, og det blev afsløret at han havde
G-nummer på.
2) Ved en fejl blev hans mikrofon tændt, før sangen var slut. Da han sang
blev det afsløret at han i virkeligheden ikke har en tone i livet.

Gæt selv hvilken der var rigtig
(Jo, den er go' nok, det er 2'eren)

Mht. 'koncept-musik', tro mig det er alt andet end et 'tyndt argument', det
her kommer til at sælge!!!
Han passer perfekt ind i konceptet. Pigerne er vilde med ham, og derfor får
de allesammen i julegave - Jo, du gættede rigtigt igen, en 'Jon'-cd.

Om han kan synge eller ej, er blot et spørgsmål om de rette producere!

--
Mvh. Leon
Se mere på: www.leonjessen.dk

Fra : Troels

Dato : 06-11-02 20:32

> Han passer perfekt ind i konceptet. Pigerne er vilde med ham, og derfor
får
> de allesammen i julegave - Jo, du gættede rigtigt igen, en 'Jon'-cd.

Det vil sige det er han vi skal grine af har et negativt salg efter jul,
lige som EyeQ sidste år?

/Troels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-11-02 20:41

Leon Jessen skrev:
> Om han kan synge eller ej, er blot et spørgsmål om de rette
> producere!

Nok snarere om omstændighederne. I det mindste synger han da live i
mange tilfælde. Jeg husker den tv-transmitterede mindekoncert i
september sidste år, hvor han lød fremragende.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 06-11-02 21:58

"Leon Jessen" <Se_min@signatur.ok> skrev i en meddelelse

> 2) Ved en fejl blev hans mikrofon tændt, før sangen var slut. Da han sang
> blev det afsløret at han i virkeligheden ikke har en tone i livet.
>
> Gæt selv hvilken der var rigtig
> (Jo, den er go' nok, det er 2'eren)

Er det bare en vandrehistorie, eller passer den?
For jeg har da det der lydklip der engang har huserede, hvor
man hører ham synge - damn det lyder grumt *G*

> [...]
får
> de allesammen i julegave - Jo, du gættede rigtigt igen, en 'Jon'-cd.

Jo det er da meget tyndt, for det første viste det sig jo, at udsendelsen
intet havde med talentkonkurrence at gøre, og for det andet afskærer man
da med det koncept der nok bliver lagt ud med nu, alle normale
hankønsvæsener
over 14 år!

> Om han kan synge eller ej, er blot et spørgsmål om de rette producere!

Ja, men det ændrer da ikke ved diskussionen talent kontra koncept.

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 08-11-02 14:05

> 2) Ved en fejl blev hans mikrofon tændt, før sangen var slut. Da han sang
> blev det afsløret at han i virkeligheden ikke har en tone i livet.
>
> Gæt selv hvilken der var rigtig
> (Jo, den er go' nok, det er 2'eren)

Man kan jo sige, at hvis de har droppet alt hvad der hedder medhør/monitor
når det nu en gang var playback, så er der jo ikke noget at sige til at
manden ikke synger rent. Men det er bare gætværk...

/Morten

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-11-02 18:47

Morten Bock Sørensen" <news"NOSPAM skrev:
> [...]
> medhør/monitor når det nu en gang var playback, så er der jo ikke
> noget at sige til at manden ikke synger rent. Men det er bare

Og man kunne sige, at der var jo ingen grund til at gøre sig nogen
som helst anstrengelser for at synge rent, når han ikke troede, der
var nogen, der kunne høre ham. Hans opgave i en playback-optræden er
vel blot at *se ud* som om, han synger.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 08-11-02 00:28

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i news:aqbi4l$qrj$1@sunsite.dk:

> ...han er iflg. dommerne ikke særlig god til dans osv.,
> og de fleste er enige om at han synger dårligt - hvorfor vandt
> han egentlig?

Som det allerede er blevet fremført, passer han rigtigt godt ind i
det syge koncept:

1. Har ser godt ud (synes nogen - der i huset blev han omtalt som en
kindfed Svend-Erik Kedelig, men de 12-13-årige piger dåner).

2. Hans sangstemme (jeg skriver med vilje ikke "han synger") er
faktisk rimelig OK, og han rammer også tonerne rimeligt rent.

3. Han synes ikke at have noget imod at agere påklædningsdukke (den
der kunststof-frakke han havde på i et par af udsendelserne er nok
det mest rærlige jeg har set i mands minde).

4. Han er nem at styre/manipulere/forme. Det er nok den vægtigste
grundt til at han vandt, procucer og pladeselskab har indtil videre
en person der ukritisk gør hvad der bliver forlangt af ham. (det kan
til gengæld også blive hans Waterloo inden han når at blinke med
øjnene).

Fra : Lars Raaby

Dato : 06-11-02 21:41

EnjoyNews skrev i et tidligere indlæg:

> [...]
> 2000 sangere ud, og så synger han playback til hans debut
> koncert.... pinligt... Og det gjorde EyeQ iøvrigt også, selvom

Hvorfor er nr.2 altid bedst. Det er lige som i melodi grand prix

Lars Raaby

Fra : Martin Seebach

Dato : 06-11-02 21:44

"Lars Raaby" <nospam2@raaby.dk> wrote in message

> Hvorfor er nr.2 altid bedst. Det er lige som i melodi grand prix

Naarrrrj .. Malene blev da 2.-sidst! Noget med 2., dog! :)

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-11-02 21:56

Martin Seebach skrev:

> Naarrrrj .. Malene blev da 2.-sidst! Noget med 2., dog! :)

Hvad taler du om? Malene Mortensen blev da suveræn bundskaber i
grandprixet.

I øvrigt var det efter min bedste overbevisning nr. 3 i årets
Popstars, der var den bedste, Peter Asschenfeldt-eskapade til trods.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 06-11-02 22:25

"Martin Seebach" <martin-nospam@g-bach.dk> skrev i en meddelelse

> Naarrrrj .. Malene blev da 2.-sidst! Noget med 2., dog! :)

uuuunder stjernerne på hiiimlen.... nåede da ikke meget
længere, gjorde den?