E-Mail
webnoob 5265
Manglene nyhedsgrupper TDC.
Fra : Kim

Dato : 28-02-01 18:19

Hvordan kan man se alle nyhedsgrupper hos TDC , jeg har før set et nummer,
men hvor skal man taste det ind henne ??? Mvh. Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-02-01 22:39

Wed, 28 Feb 2001 18:18:47 +0100, skrev "Kim" <kim@mail.dk>:

>Hvordan kan man se alle nyhedsgrupper hos TDC , jeg har før set et nummer,
>men hvor skal man taste det ind henne ???

Den optimale brug af TeleDanmarks newsserver er desværre brug af to
newsservere:

tnews.inet.tele.dk
til tekstgrupper samt dk.binaergrupper.

193.162.153.117
til udenlandske binære grupper.

Ovennævnte er begge TeleDanmark newsservere.

sunsite.auc.dk
kan evt. bruges til dk.*-grupperne.

Det kan være en god ide at følge med i news:tele.internet.newsservice,
som er en intern TeleDanmark newsgruppe.

I OE: Funktioner => Konti => Nyheder => NY => Nyheder => her skriver
du så servernavn og mailoplysninger.

med venlig hilsen
Knud
--
Bruger du Outlook Express?
Så er der gode råd at hente i
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 31.01.2001

Fra : CHRistian

Dato : 28-02-01 23:02

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>'s posting:

>tnews.inet.tele.dk
>til tekstgrupper samt dk.binaergrupper.

Jeg synes nu ellers ikke, jeg har oplevet problemer med (dk*)-tekst
grupperne på news.inet.tele.dk

--
Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-03-01 00:44

Wed, 28 Feb 2001 23:01:35 +0100, skrev CHRistian
<nospam@direkte.org>:

>Jeg synes nu ellers ikke, jeg har oplevet problemer med (dk*)-tekst
>grupperne på news.inet.tele.dk

Fordelen/ulempen ved at bruge tnews.inet.tele.dk er at der ikke er
filter på.

Dvs. at man mister ikke nogen indlæg i en tråd, fordi de er sendt i
html/bruger Sv:/med forkert charset.

Desværre betyder det også at spam, som i news.inet.tele.dk bliver
filtreret bort også kommer med.

Men er det mest dk.-grupper man er interesseret , så er det heldigvis
få, men derimod er der betydelig flere spamindlæg i alt-grupperne end
der er på news.inet.tele.dk.

Ovennævnte kan man så betragte som fordele eller ulemper, alt efter
hvordan man ser på det.

med venlig hilsen
Knud
--