Underligt
Fra : Ebbe

Dato : 05-11-02 18:57

Er der andre TDC brugere end mig som får TDC´s newsserver ind når de prøver
news.ausmail.com ?

Fra : Thomas

Dato : 05-11-02 19:11

Ebbe wrote:
> Er der andre TDC brugere end mig som får TDC´s newsserver ind når de prøver
> news.ausmail.com ?

Tror du skal kigge på din egen PC ;)

$ host news.ausmail.com
news.ausmail.com. has address 127.0.0.1

--
Don't waste space

Fra : Dino

Dato : 05-11-02 20:10

Den 5-11 2002 skrev Thomas i dk.edb.internet.udbydere:

> Tror du skal kigge på din egen PC ;)
>
> $ host news.ausmail.com
> news.ausmail.com. has address 127.0.0.1

whois -h whois.crsnic.net ausmail.com ...
Registrant:
AUSMAIL (AUSMAIL6-DOM)
Digger St
CAIRNS,qld
AU

Domain Name: AUSMAIL.COM

Så de har registreret min PC?
;0)

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren

<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : GO

Dato : 05-11-02 20:25

> Tror du skal kigge på din egen PC ;)
>
> $ host news.ausmail.com
> news.ausmail.com. has address 127.0.0.1
>
> --
> Don't waste space

Hvordan i alverden er du dog kommet frem til det ??

127.0.0.1 er din egen maskine.

Jeg har oprettet news.ausmail.com som newskonto i Outlook - såvel som et
dusin andre newsservere, som alle virker fint - lige bortset fra denne -
som altså på en eller anden måde kaldet TDC´s newsserver - og det er uanset
om jeg bruger Xnews, Outlook eller Newsbin.

Ebbe

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 05-11-02 21:19

On Tue, 5 Nov 2002 20:24:44 +0100, "GO" <go31x@yahoo.com> wrote:

>Hvordan i alverden er du dog kommet frem til det ??

Se øverst...

>127.0.0.1 er din egen maskine.

Netop - Og det er her problemet ligger...

>Jeg har oprettet news.ausmail.com som newskonto i Outlook - såvel som et
>dusin andre newsservere, som alle virker fint - lige bortset fra denne -

Som skrevet ovenfor: Navnet, news.ausmail.com, peger på 127.0.0.1.
Så medmindre du selv kører en newsserver vil du aldrig få noget
rigtigt brugbart ud af denne.

/Jesper

Fra : Ebbe

Dato : 05-11-02 21:11

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-11-02 22:08

"Ebbe" <no@mail.xz> wrote in news:aq98kq$bg3$1@sunsite.dk:

> [...]
> bortset fra denne - som altså på en eller anden måde kaldet TDC´s
> newsserver - og det er uanset om jeg bruger Xnews, Outlook eller

Prøv oged efter en fil der hedder hosts inde i et bibliotek under
windows-install-dir'et.
Hvis den indeholder en linje med news.ausmail.com eller ausmail.com, så
slet den. Så burde det virke.

Flemming

Fra : Ebbe

Dato : 05-11-02 22:40

> Prøv oged efter en fil der hedder hosts inde i et bibliotek under
> windows-install-dir'et.
> Hvis den indeholder en linje med news.ausmail.com eller ausmail.com, så
> slet den. Så burde det virke.

Jeg fandt to filer - Hosts og lmhosts.sam - ingen af dem indeholdt
news.ausmail.com eller tilsvarende - jeg kan heller ikke finde noget i
registreringsdatabasen.

I filen hosts stod der at det var en "eksempelfil" - kan der findes en
filtil med et andet navn som ikke er en eksempelfil ?

Mvh Ebbe

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 05-11-02 23:16

On Tue, 5 Nov 2002 22:40:09 +0100, "Ebbe" <no@mail.xz> wrote:

>Jeg fandt to filer - Hosts og lmhosts.sam - ingen af dem indeholdt
>news.ausmail.com eller tilsvarende - jeg kan heller ikke finde noget i
>registreringsdatabasen.

Som andre (inkl. undertegnede) har påpeget leder du et forkert sted.
Problemet er ikke lokalt - Navnet, news.ausmail.com, bliver ude i den
store verden oversat til 127.0.0.1.

/Jesper

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-11-02 04:25

Jesper Juul-Mortensen <na@na.invalid> wrote in

> Som andre (inkl. undertegnede) har påpeget leder du et forkert
> sted. Problemet er ikke lokalt - Navnet, news.ausmail.com, bliver
> ude i den store verden oversat til 127.0.0.1.

Ahh - du har da ret.
Jeg havde overset den mulighed, jeg foreslog bare hosts filen fordi
jeg selv har begået den fejl engang.

Men ausmail.com uden noget foran peger ikke på 127.0.0.1, så måske den
vil virke til news. (Ikke sikkert da en MX godt kan pege på en helt
anden maskine). Ausmail.com peger på: 203.8.221.230

Flemming

Fra : Ebbe

Dato : 06-11-02 06:06

> Som andre (inkl. undertegnede) har påpeget leder du et forkert sted.
> Problemet er ikke lokalt - Navnet, news.ausmail.com, bliver ude i den
> store verden oversat til 127.0.0.1.

Jeg fangede den ikke lige til at starte med - men jo selvfølgelig... og jeg
bruger y proxy - det forklarer jo det hele.

Tak for hjælpen

Mvh Ebbe