Udformning af hovedvinduet i MS Visual C++
Fra : Jens Rauff

Dato : 05-11-02 16:51

Jeg kan ikke finde ud af, hvordan man kan lave knapper og eks. edit boxe på
hovedvinduet i MS Visual C++.NET Kan man ikke "tegne" knapper her lige som
man kan i dialogboxe? Er der evt. nogen, der kender en god bog om Visual C++
interfacet? Jeg har lånt nogle stykker til ver 6.0, men de omhandler mere
alle C++ funktionerne, der kan benyttes i Visual C++. Det er ikke det jeg
har brug for. Jeg har brug for at kunne "udnytte" flere af Visual C's
features.

Mvh Jens Rauff

Fra : JS

Dato : 05-11-02 18:16

"Jens Rauff" <e01jensra@student.hih.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke finde ud af, hvordan man kan lave knapper og eks. edit boxe

> hovedvinduet i MS Visual C++.NET Kan man ikke "tegne" knapper her lige
som
> man kan i dialogboxe?

Hvis du vælger 'Dialog based' som 'Application Type' i wizard'en når du
laver et nyt project så er hele hoved vinduet en dialog.

mvh/JS

Fra : Jens Rauff

Dato : 07-11-02 16:55

Kan man ikke gøre det hvis man ikke bruger MFC? Jeg bruger kun Windows SDK
API da jeg ikke kender til MFC.

MVH Jens

Fra : JS

Dato : 07-11-02 21:56

> Kan man ikke gøre det hvis man ikke bruger MFC? Jeg bruger kun Windows SDK
> API da jeg ikke kender til MFC.

Jo, MFC er jo blot et framework som indkapsler API kaldene.

Der er et eksempel her (self extracting DLGMAIN.EXE) :

http://www.isomedia.com/homes/ftp_html/microsoft/msref.htm

mvh/JS