Andet multimedie
bentjuul 3670
PS6 kontra PS7
Fra : hcma

Dato : 05-11-02 16:15

Jeg har mulighed for at købe PS6 til en billig penge eller PS7 noget dyrere.
Hvad er de markante største fordele/forskelle mellem de to versioner?
m v h
HC

Fra : Digit

Dato : 05-11-02 16:30

"hcma" ræsonnerede, og skrev d. 05 nov 2002:

> Jeg har mulighed for at købe PS6 til en billig penge eller PS7 noget
> dyrere. Hvad er de markante største fordele/forskelle mellem de to
> versioner? m v h

Spar pengene og køb en go' bøf i stedet. Det eneste banebrydende ved PS7 -
meiner meinung nach- er healing brush. Resten er XP agtigt interface og
små-tweaks.

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : Madsen

Dato : 05-11-02 16:32

hcma skrev:

> Jeg har mulighed for at købe PS6 til en billig penge eller PS7
> noget dyrere. Hvad er de markante største fordele/forskelle mellem
> de to versioner?

Photoshop 7 har fået en billedbrowser. Ikke noget at råbe hurra for
efter min mening. Den er alt for langsom. Er dog blevet hurtigere i
7.01, men hvis du sidder med ACDsee f.eks. så gider du ikke at bruge
billedbrowseren i PS7. Jeg gør ikke i hvert tilfælde.

Den største nyhed er efter min mening Healing Brush Tool og Patch
Tool. To værktøjer som er en del mere "intelligente" end Clone Stamp
Tool er. <http://www.adobe.com/products/photoshop/movie_nf2.html>
(Ovenstående side kræver at du har Quictime installeret).

Den største ulempe ved Photoshop 7 er efter min mening at komma og
punktum-tasten ikke længere kan bruges til at gøre markøren større
og mindre med (på PC) og det betyder at jeg i 9 ud af 10 tilfælde
vælger Photoshop 6 i stedet. Jeg begriber ganske simpelt ikke
hvorfor den genvej er blevet fjernet og det irriterer mig meget.

Det er svært at sige hvad du skal købe. Det kommer helt og holdent
an på behovet, men prøv evt. at læse følgende PDF som beskriver de
fleste af nyhederne.
<http://www.adobe.com/products/photoshop/pdfs/nfh.pdf> (2,90 MB)

Madsen.

Fra : hcma