Symbolet for harddisk flytter sig ??
Fra : Karen Seiersen

Dato : 05-11-02 09:46

Hej NG

Er der nogen af jer, som kan give en forklaring på hvorfor symbolet for
harddisken flytter nedad på skrivebordet, istedet for som vanligt at
ligge øverst.

Det sker hvergang jeg starter Mac'en op efter den har været
slukket ???

iMac Superdrive, OS 10.2 Jaguar

Nogen løsninger ??

Mange machilsner

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 05-11-02 09:59

Karen Seiersen <kv@mail.dk> wrote:

> Hej NG
>
> Er der nogen af jer, som kan give en forklaring på hvorfor symbolet for
> harddisken flytter nedad på skrivebordet, istedet for som vanligt at
> ligge øverst.

Jeg har oplevet det samme engang. Jeg ved ikke hvorfor, men det
forsvandt igen. Dengang brugte jeg måske programmer, der skiftede
skærmopløsning, men det kan vist ikke være det. Vha. tinkertool kunne
jeg se, at der lå usynlige filer på "harddiskens plads".

> Det sker hvergang jeg starter Mac'en op efter den har været
> slukket ???
>
> iMac Superdrive, OS 10.2 Jaguar
>
> Nogen løsninger ??

Der, hvor du kan forudsige, at harddisken vil ryge ud over kanten af
skrivebordet, ville jeg lægge en pude på gulvet til at tage af for
stødet, men ellers har jeg ingen anelse om deciderede løsninger

Poul Skovmand Thingholm

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-11-02 10:15

> [...]

> ligge øverst.
>
> Det sker hvergang jeg starter Mac'en op efter den har været

Du ved vel godt, at du kan fjerne symbolet, hvis du ikke lige bruger
det, i Finder->preferences->hard disks? Jeg har det ikke liggende på
skrivebordet, det har jeg ingen brug for.

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-11-02 00:30

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Du ved vel godt, at du kan fjerne symbolet, hvis du ikke lige bruger
> det, i Finder->preferences->hard disks? Jeg har det ikke liggende på
> skrivebordet, det har jeg ingen brug for.

Det vil jeg også tilslutte mig. Det er så OS 9-agtigt at have harddisken
på skrivebordet. Man har ikke noget at bruge den til. Man bør ikke
trække filer til den, da de bør lægges ind i ens egen mappe. Vil man
åbne den, er det lige så let at klikke på Finders symbol i Docken.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Storm

Dato : 05-11-02 10:23

> [...]

> ligge øverst.
>
> Det sker hvergang jeg starter Mac'en op efter den har været

Nu er jeg lige på OS 9, men i View options kan du jo sætte snap to grid
til eller fra, så ikoner hopper ind efter et skjult grid.
Kan det være det?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Karen Seiersen

Dato : 09-11-02 23:06

> [...]

> ligge øverst.
>
> Det sker hvergang jeg starter Mac'en op efter den har været

Hej

Tak for responsen til Poul, David, Henrik & Storm nu virker det
fint !!

Genial mulighed som David og henrik foreslog, havde endnu ikke været
opmærksom på denne mulighed. Tak ...Ingen HD på mit skrivebord mere.

Og til Storm, det var løsningen at starte i OS 9, tak for tippet det
bliver nu brugt de gange HD skal være på skrivebordet

Mange Machilsner Karen