Årlige undersøgelse er overstået.
Fra : AEK

Dato : 04-11-02 23:52

Så har Oscar været til sin årlige undersøgelse.
Det gik fint - han er i fin form.
Der blev lyttet, følt og kælet for herren.

Det eneste, som blev nævnt af negativt var : hans vægt
MEN det ved jeg godt.
Han vejer 6 kg. Dyrlægen sagde, at han gerne må veje det, dog må han IKKE
tage mere på !
Det ville ikke gøre noget, hvis der røg ½-1 kg. i svinget.

Ellers blev han rost i høje toner - og jeg sugede til mig ))))
Hun synes, at han er en hyggelig fætter - det kunne jeg jo kun give hende
ret i *G*

Næste måned er det Tildes tur til at blive kigget efter.

Vi bruger RC Indoor, men overvejer at gå over til RC Light - er der nogle af
Jer, der har erfaringer med dette produkt ?

/ Anya.

Denne mail er scannet af NAV2002 .

Fra : Camilla Baird

Dato : 04-11-02 23:56

> Vi bruger RC Indoor, men overvejer at gå over til RC Light - er der nogle af
> Jer, der har erfaringer med dette produkt ?

RC Light er fint, men der er mindre fedt I Hill's Light
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-11-02 00:58

"AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk> writes:

> [...]
> tage mere på !
> Det ville ikke gøre noget, hvis der røg ½-1 kg. i svinget.

Saa vidt vides er det vist ret normalt at katte vejer lidt/noget mere
om vinteren...
Saa maaske er de vaek af sig selv til foraaret, men det kan jeg jo
nemt skrive.. Med en selvregulerende foderindtagsmis som alle dage
faktisk har vaeret slank..*S*

> Ellers blev han rost i høje toner - og jeg sugede til mig ))))

HA en kattemor..*S*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-11-02 01:55

In article <aq6tmc$6u4v0$1@ID-119019.news.dfncis.de>, AEK
<5678SLETTES@jubiipost.dk> wrote:

> Vi bruger RC Indoor, men overvejer at gå over til RC Light - er der nogle af
> Jer, der har erfaringer med dette produkt ?

Jeps - det er guf! Jeg har forgæves prøvet med Hills Science Plan i
slankeudgaven - endda med tun! Det ville de hurtigt blive lidt for
slanke af, for de vil ikke spise det... (Faktisk veg de tilbage for
Science Plan allerede i killingefoder udgaven, men jeg tænkte at de
kunne være vokset fra den aversion. Næ nej..) Perscription diet er
bedre. Her kan den rigtige slankeudgave _ikke_ spises, W/D kan godt
glide ned - men efter jeg er gået over til Royal Canin er maden klart
mere populær Både indoor og light er rent slik
Jeg så for resten at der også findes en "dyrlæge-udgave" af RC sidst vi
var til kontrol. Men da jeg ikke kender noget til den, ved jeg ikke om
den er bedre end den almindelige?

Fra : marianne hellemose

Dato : 05-11-02 09:34

Stor krammer til Oscar for det fine resultat, jeg har det sidste ½ år
blandet indoor og light, til mine hmm lettere
overvægtige, og selv Banja som er sikker på at jeg prøver at forgiver hende,
når der står light på pakken, spiser
det uden ballade, light'en alene er ikke så populær, men
et godt råd er altid at prøve med en lille pose først, så
man ikke står med x kilo mad de ikke vil røre (møgkræ)

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : AEK

Dato : 05-11-02 10:08

> Det eneste, som blev nævnt af negativt var : hans vægt
> MEN det ved jeg godt.

Det er skisme svært, når man har tre katte : den ene er lettere overvægtig
( Oscar ), en anden har normal vægt ( Tøsen ) og den sidste er meget spinkel
( Tilde ).
Men jeg vil gå over til RC Light - det kommer til at stå fremme, som det
andet gør nu.

Dyrlægen nævnte, at jeg kunne prøve at købe kattemælk, som jeg kunne give
Tilde - så hun fik lidt ekstra fedende.
Jeg har prøvet at købe det en gang tidligere. Mener, at Oscar var den
eneste, der ville drikke det - TYPISK eller hva´!

/ Anya.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 05-11-02 10:13

"AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Vi bruger RC Indoor, men overvejer at gå over til RC Light - er der nogle
af
> Jer, der har erfaringer med dette produkt ?

Jeg kan i al fald sige at vores kræsne misser er glade for RC Indoor, men de
er VILDE med RC Light, så...anbefaling herfra.

Hilsen
Lisbeth
--
Dette er en signatur virus. Sæt den i din .sig og hjælp den med at sprede
sig.

Fra : Leyna

Dato : 05-11-02 21:05

On Mon, 4 Nov 2002 23:52:05 +0100, "AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk>
wrote:

>Så har Oscar været til sin årlige undersøgelse.
>Det gik fint - han er i fin form.

Er det ikke bare pragtfuldt?
Popsie var osse til dyrlægen i dag, og hun fik osse (næsten) det blå
stempel. Popsie nyser en del og det var dyrlægen ikke helt tilfreds
med, så hun er kommet på pennicilin. Der var dog ikke umiddelbart
noget at høre på lungerne, så han mente ikke at det var noget
alvorligt. hendes vægt var fin, og hendes pels og øjne var bare
flotte. Joeh, gu' er man stolt.
Hunden var osse med for at blive vaccineret (Popsie er jo hundens
tyggedyr, så de skal helst ikke skilles ad *G*) og han fik stemplet
"Perfekt". Ja, jeg er bestemt ikke til at skyde igennem i dag!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ragna Skott

Dato : 05-11-02 21:46

>Popsie nyser en del og det var dyrlægen ikke helt tilfreds
<med, så hun er kommet på pennicilin.

Vores Fufu var også til dyrlægen i dag på grund af nysen. Hans "mor" er
lidt pylret med ham på grund af hans hårde start på livet, og dyrlægen mente
også, det var bedst at han blev kigget efter. Heldigvis var der ingen feber
eller mislyde ved lungerne, og heller intet spor af flåd fra øjne eller
næse, men for at tage problemet i opløbet fik han en antibiotika-sprøjte og
clamoxyl-piller til 5 dage.
Nu bliver det spændende, om pillerne kan glide ned med lidt dåsemad, som han
elsker, og som bruges til belønning, når han lader sig fløjte ind fra
haven - eller om vi skal bruge vores gamle teknik med at putte den i munden,
stryge på struben og håbe det bedste!
Han klarede dyrlægebesøget fint, helt uden panik, selv om der må være mange
dårlige minder på stedet fra dengang hvor hans stakkels hale skulle renses
og have skiftet forbinding.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : AEK

Dato : 05-11-02 21:54

"Ragna Skott" <rahas@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Vores Fufu var også til dyrlægen i dag på grund af nysen.

Det er rigtig dyrlægedage i gruppen

> [...]
spor af flåd fra øjne eller
> næse, men for at tage problemet i opløbet fik han en antibiotika-sprøjte

God bedring herfra.

/ Anya

Fra : Ragna Skott

Dato : 05-11-02 22:20

>God bedring herfra.

>/ Anya

Tak! Jeg synes allerede, at nysene er blevet færre - og humøret og
appetitten fejler bestemt ikke noget!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Pia J

Dato : 05-11-02 21:52

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
> stempel. Popsie nyser en del og det var dyrlægen ikke helt tilfreds
> med, så hun er kommet på pennicilin.

Hvad mente han, det kunne være? Mine nyser også, men er ellers ikke sløje
eller snottede, og det er hverken blevet værre eller bedre, med eller uden
penicillin. Hvilken slags har hun fået? Jeg tænker på, om de har fået
forkert slags, jeg er i forvejen ikke tilfreds med den første klinik jeg har
prøvet her. Meget overfladiske.

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 06-11-02 00:39

On Tue, 5 Nov 2002 21:52:15 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

> [...]
>forkert slags, jeg er i forvejen ikke tilfreds med den første klinik jeg har

Jeg mener han nævnte Clamydia... Kan det passe? Jeg ved ikke hvad
pillerne hedder og de er lige lovligt langt væk lige pt. men jeg skal
huske at skrive det næste gang jeg lige får kigget på pakken. Popsie
har en lillebitte smule flåd fra øjnene ind imellem, men ikke noget
drastisk, og udover nysen, så ser hun ikke ud til at fejle noget som
helst. Hun var faktisk også bare til dyrlægen for at blive vaccineret.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 06-11-02 08:23

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
> Jeg mener han nævnte Clamydia... Kan det passe?

hm... men det er mine vaccinerede imod. Kan de få det alligevel? Nogen?

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 06-11-02 08:50

On Wed, 6 Nov 2002 08:23:22 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>hm... men det er mine vaccinerede imod. Kan de få det alligevel? Nogen?

Det skulle de vel kunne, hvis ikke de danner anti-stoffer nok af
vacinationen. Lige som vi kan få influenza, selv om vi er blevet
vacinerede.
Nu skal det lige siges at Popsie aldrig er belvet vacineret før, for
da vi fik hende var hun nyopereret (steriliseret) og meget, meget
tynd, så vi ville vente med at få hende vacineret til hun havde fået
lidt mere sul på kroppen.
Pillerne hun får hedder Ronaxan.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 06-11-02 09:32

men din dyrlæge tog ikke nogen prøver for at bestemme om hun havde det? Og
ville pillerne tage chlamydia helt eller kun "udbruddet"?

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 06-11-02 12:04

On Wed, 6 Nov 2002 09:31:56 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>men din dyrlæge tog ikke nogen prøver for at bestemme om hun havde det? Og
>ville pillerne tage chlamydia helt eller kun "udbruddet"?

Nej, ingen form for prøver, for alt lød jo til at være fint. Jeg fik
fornemmelsen af at pillerne skulle bruges HVIS der nu skulle være
noget, for han var ikke sikker på at der var noget i vejen.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 06-11-02 17:36

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev...
> hm... men det er mine vaccinerede imod. Kan de få det alligevel? Nogen?

Sagtens, for ifølge min dyrlæge skal man kun regne med, at Chlamydia-delen
af vaccinen holder 2-4 måneder... Derudover dækker vaccinen heller ikke
ubegrænset udsætning for smitstof - dvs. at hvis smittepresset bliver for
stort, er der ikke antistoffer nok til at tage sig af det hele, og så bliver
den smittet alligevel.

Nu er Chlamydia heldigvis ikke noget farligt, og relativt let at komme af
med (bortset fra, at man også risikerer tilbagefald), hvis behandlet korrekt
og længe nok.

Mvh. Camilla

Fra : Pia J

Dato : 06-11-02 18:27

> [...]
> ubegrænset udsætning for smitstof - dvs. at hvis smittepresset bliver for
> stort, er der ikke antistoffer nok til at tage sig af det hele, og så

Hm... den ene var jo snottet da jeg fik ham 12 uger gl. og fortsatte med at
nyse efter penicillinkuren. Et par uger efter fulgte brormand. Og nyser
stadig, nr. 1 har aftaget synes jeg.

Dvs. de så skulle have haft det med hjemmefra, hvor de kun var vaccineret en
gang. Den første måned havde de ingen kontakt med andre katte (men det havde
jeg naturligvis med vores i øvrigt friske staldkat)

Giver man normalt bare medicin mod det uden at tage prøver? Som vel er dyrt?
Og så bør jeg vel give alle 3 katte i husstanden samtidig?

Hvis de ikke holder op ringer jeg naturligvis igen til (en anden) dyrlæge,
sidst mente de vist at jeg var temmelig pylret, derfor har jeg afventet. Men
jeg synes killing 2 igen er begyndt at snøfte som om han har tilstoppet næse
nogen gange. Der kommer bare ikke noget ud.

:Pia

Fra : Camilla Scharff

Dato : 06-11-02 23:33

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev...
> Hm... den ene var jo snottet da jeg fik ham 12 uger gl. og fortsatte med
at
> nyse efter penicillinkuren. Et par uger efter fulgte brormand. Og nyser
> stadig, nr. 1 har aftaget synes jeg.

Helt typisk for Chlamydia - den topper efter en 8-14, og derefter aftager
sygdomstegnene - men hvis det stadig er "i huset", vender det desværre også
ofte igen...
Chlamydia kan give anledning til problemer i katterier og andre steder, hvor
der er flere katte - netop fordi man oplever lidt snøften/øjenbetændelse
el.lign., og kun får behandlet den ene kat, som så smitter en anden, som så
smitter... osv. osv. i en uendelighed.

> [...]
havde
> jeg naturligvis med vores i øvrigt friske staldkat)

Det kan de sagtens have haft, for moderen kan bære infektionen og give det
til killingerne!

> Giver man normalt bare medicin mod det uden at tage prøver? Som vel er
dyrt?
> Og så bør jeg vel give alle 3 katte i husstanden samtidig?

Chlamydia er en ret almindelig og "banal" infektion, så prøver er ikke så
ofte aktuelle, med mindre man har mistanke om, at der kan være tale om en
herpes-infektion (den er alvorlig, fordi den kan give varige skader på
øjne). Og jo, jeg ville vælge at behandle alle katte samtidig.
Jeg har haft Chlamydia i huset et par gange (efter en udstilling... - og så
en gang mere senere hen), og da blev hele banden sat på Ronaxan i 2 uger, og
de som havde øjenbetændelse fik naturligvis også salve for dette
(Terramycin). Ifølge min dyrlæge er det den mest effektive behandling mod
Chlamydia - og jeg har stor tiltro til, at hun har ret

> [...]
næse
> nogen gange. Der kommer bare ikke noget ud.

Jeg ville kraftigt overveje at skifte dyrlæge - bryder mig generelt ikke om,
når ens dyrlæge synes man er "for pylret" - heller ikke selvom det evt. bare
skulle dreje sig om en almindelig Chlamydia-infektion. Det er jo trods alt
ikke uden grund, at man giver antibiotika for det, for kattene kan blive ret
sløje af det, og katte er meget gode til at skjule når de har det skidt...
Om du vil afvente evt. bedring er op til dig, men hvis der er hold i
Chlamydiaen (og det er der sikkert), så synes jeg, at alle katte bør sættes
i behandling for forhåbentlig at få det udryddet een gang for alle! (i denne
omgang, for de kan altså godt blive smittet senere hen igen).

Mvh. Camilla

Fra : Leyna

Dato : 07-11-02 08:20

On Wed, 6 Nov 2002 23:33:26 +0100, "Camilla Scharff"
<camischa@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
>i behandling for forhåbentlig at få det udryddet een gang for alle! (i denne
>omgang, for de kan altså godt blive smittet senere hen igen).

Hmmmm... Jeg har jo osse mere end een kat, men det er kun Popsie der
har nyst. Mini har overhovedet ikke vist nogen som helst tegn på
sygdom, og jeg er ikke vild med tanken om at fylde medicin i et rask
dyr. Det synes jeg personligt er at skyde lidt over målet, selv om
jeg ganske godt forstår hvad det er du mener. Popsie har desuden
engang imellem haft en lillebitte smule flåd fra øjnene, men ikke mere
end man selv kan vågne op med efter en go' nats søvn, så det har jeg
ærlig talt ikke hæftet mig særligt ved. Det burde jeg måske, for bare
her på trediedagen på pennicilin kan jeg se at der INTET flåd er ved
øjnene, og de er store, klare og meget flotte.
Skulle det ikke være nok at jeg holder øje med Mini? Jeg har ikke set
noget flåd ved hendes øjne og heller ikke hørt hende nyse.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 07-11-02 10:03

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in message
> Jeg ville kraftigt overveje at skifte dyrlæge - bryder mig generelt ikke
om,
> når ens dyrlæge synes man er "for pylret" -

Jeg kunne såmænd godt få dem undersøgt hvis jeg insisterer, men deres
undersøgelsesrum er Københavns Hovedbanegård og sidst betalte jeg 900 kr.
for at vaccinere 3 katte på mindre end 5 minutter, den ene en voksen på 4
som aldrig er blevet det før. Hvor grundigt har han så undersøgt hendes
tilstand? Ikke bedre, end at der på min regning stod: Mivs - Han. Og DET er
Mivs med garanti ikke...

Jeg er vant til at når jeg kommer med mine hunde til vaccination hos vores
gamle dyrlæge, også re-vaccination, at man har næsten en time til
sluddersladder, undersøgelser af øjne, ører, poter, foderstand m.m.

:Pia

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 06-11-02 23:53

> [...]
> tage mere på !
> Det ville ikke gøre noget, hvis der røg ½-1 kg. i svinget.

Freja har også lige været til sit første årlig tjek (hun er jo ikke så
gammel) I sommers var hun overvægtig og min mand drillede hende (strengt
ikke) Så hun har været på kur og fået eukanuba light i rations form, og
vupti her til dylæge tjekket var hun i fineste form så ikke mere drilleri!
Detsuden fik hun ros for sin flotte farve.

Mvh Tina og Freja der nedstirer sit ynglings legetøj gad vide hvad det
betyder *G*