Virtual PC på nettet,- hvordan
Fra : Per Madsen

Dato : 04-11-02 22:11

Jeg sidder ved en iMac DV SE (500 mHz, 640 mb ram, 80 gb hd, adsl via
router/switch, MacOS 10.1.5) og har installeret VPC 5.04 hvori jeg kører
Windows 2000. Desværre kan jeg via W 2000 ikke komme på nettet. Der er
ingen forbindelse. Burde den ikke bare automatisk benytte Mac'ens
forbindelse? Jeg har prøvet alle networkingsettings i VPC uden resultat.
Jeg har også prøvet diverse indstillinger i W 2000 uden resultater, så
nu vil jeg gerne om I kunne hjælpe mig videre...

Mvh.

Per

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-11-02 22:18

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har også prøvet diverse indstillinger i W 2000 uden resultater, så
> nu vil jeg gerne om I kunne hjælpe mig videre...

Min erfaring er at man skal benytte "pc'ens" opkaldsprogram og
konfigurere det som om man sad med en rigtig pc. Dette program kalder så
op - selvfølgelig gennem din forbindelse, men uden at den
softwaremæssigt er aktiv. (Min erfaring gælder godt nok Remote Access,
men mon ikke det samme gør sig gældende for adsl?)
v.h
Martin

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-11-02 23:21

> [...]

> Jeg har også prøvet diverse indstillinger i W 2000 uden resultater, så
> nu vil jeg gerne om I kunne hjælpe mig videre...

Følg disse trin:

1. Åben settings for dit Windows-installation i VPC.

2. Klik på Networking og vælg Shared Networking using Sockets.

3. Start din Windows.

4. Når Windows er startet, højreklikker på på My Network Places på
skrivebordet (jeg går ud fra en engelsk Windows, du må selv oversætte)
pg vælger Properties (egenskaber).

5. Dobbeltklik på Local Area Connetion.

6. Klik på Properties.

7. Nu får du en boks op, hvor du kan se de protokoller der er
installeret til dit "netkort" i PC'en. Her skulle gerne figurere
Internet Protocol (TCP/IP). Dobbeltklik på den.

8. Her kan man indtaste en IP-adresse, men i vores tilfælde skal den stå
på Obtain an IP address automatically og Obtain DNS server address
automatically.

9. Tryk OK, OK og Close og prøv at starte Internet Explorer.

10. Hvis dette ikke virker, eller dine indstillinger allerede var
korrekte, så prøv at åbne Start->Settings->Control Panel->Internet
Options.

11. Vælg fanebladet Connections og tryk på Setup.

12. Nu kommer der en wizard op (typisk M$), hvor du skal vælge den
nederste mulighed. Tryk OK og vælg den nederste mulighed i den næste
boks. I næste vindue skal der ikke være kryds i nogen af mulighederne,
så bare tryk Next.

13. Så spørger den om du vil sætte nogen mail-konto op (evt. også news).
Bare sig nej til alt det...

14. Når din wizard er færdig, så prøv om ikke du kan komme på nettet med
Internet Explorer igen.

Virker det ikke, så skriv igen...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Per Madsen

Dato : 05-11-02 01:11

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Følg disse trin:

Snip

> Virker det ikke, så skriv igen...

Tak for rådene, men desværre kan jeg stadig ikke forbinde til nettet.
Indstillingerne stod allerede som de skulle og en tur med wizard'en gav
heller ikke noget resultat.
VPC settings står også som de skal., mht. networking. Jeg får dog
følgende besked når jeg slår networking til:

"When using Shared Networking, DHCP is required on your PC.
In order to share the Macintosh's TCP/IP address, you must change the
emulated operating system's TCP/IP settings to use DHCP to configure
it's TCP/IP address."

Under Local area conn...->IP i W 2000 står der at DHCP er aktiveret, så
det skulle være på plads.

Per

Fra : Per Rønne

Dato : 05-11-02 05:39

> [...]

> it's TCP/IP address."
>
> Under Local area conn...->IP i W 2000 står der at DHCP er aktiveret, så

Hvilken router har du? Er den forsynet med en DHCP-server?

Den giver automatisk dit lokale netværk, dit intranet, lokale
IP-adresser.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Per Madsen

Dato : 05-11-02 10:57

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Hvilken router har du? Er den forsynet med en DHCP-server?
>
> Den giver automatisk dit lokale netværk, dit intranet, lokale
> IP-adresser.

Det er en Cisco 677, som Cybercity har leveret. Ifølge specifikationer
jeg har fundet på nettet er den udstyret m. DHCP server.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-11-02 13:40

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Det er en Cisco 677, som Cybercity har leveret. Ifølge specifikationer
> jeg har fundet på nettet er den udstyret m. DHCP server.

Nøjagtig den samme jeg også har. Og jeg mindes ingen problemer med VPC
på nettet. Men jeg installerer også Windows fra en original-CD-ROM.

Fra : Per Madsen

Dato : 05-11-02 16:10

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Nøjagtig den samme jeg også har. Og jeg mindes ingen problemer med VPC
> på nettet. Men jeg installerer også Windows fra en original-CD-ROM.

Har fundet ud af hvad der var galt. Nogle W 2000 systemfiler var
beskadigede, har geninstalleret og er nu istand til at komme på nettet
m. W 2000...

Tak for indlæggene!!

Per