Tiscali regning
Fra : Kim Bøndergaard Poul~

Dato : 04-11-02 20:41

Hej

Jeg har lige fået en regning fra Tiscali hvor de tilsyneladende har bon'et mig en opkaldsafgift på 20 øre for hvert eneste opkald
jeg har lavet til dem. Jeg har et super surfer abonnement så det burde være gratis. Med en ISDN switch som selv står og kobler op og
ned skal jeg hilse og sige at det bliver til mange opkald.

Er der nogen der haft samme oplevelser på det sidste.

Tiscalis support svarer ikke på mine henvendelser

mvh Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-11-02 20:52

"Kim Bøndergaard Poulsen" <kbp@image.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et super surfer abonnement så det burde være gratis.

Hos TDC skal man betale opkaldsafgift for opkald ud over den
forudbetalte tid. Forholder det sig evt. således hos Tiscali ligeså?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kim Bøndergaard Poul~

Dato : 04-11-02 22:45

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message news:3dc6cfef$0$130$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hos TDC skal man betale opkaldsafgift for opkald ud over den
> forudbetalte tid. Forholder det sig evt. således hos Tiscali ligeså?

Ja - de lægger 3 sekunders forbrug til hvert opkald. Men med en switch som er sat op til at lukke efter knap en times forbrug ved
jeg ca hvor tit jeg har haft "overforbrug"

mvh Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-11-02 20:54

"Kim Bøndergaard Poulsen" <kbp@image.dk> wrote in message
> [...]
være gratis. Med en ISDN switch som selv står og kobler op og
> ned skal jeg hilse og sige at det bliver til mange opkald.

Er det alle samtlige opkald?

Så vidt jeg husker, fra dengang jeg havde et Super surfer abo. var det kun
opkald ud over forudbetalt surfertid der kostede opkaldsafgift

Men ellers er det da en fejl

> Tiscalis support svarer ikke på mine henvendelser

Det er jo ikke nogen nyhed...

Men hvis man skal have en chance, heder det telefon..

Fra : Kim Bøndergaard Poul~

Dato : 04-11-02 22:48

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message news:3dc6d05e$0$135$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er det alle samtlige opkald?

Så vidt jeg kan se. Min switch lukker helt efter en times forbrug pr dag (det er det jeg har via mit abonnement) så jeg skal selv
ind og resette hvis jeg vil bruge ekstra tid. På min opkaldsstatus kan jeg se det passer meget godt med ca en time de fleste af
dagene jeg har været på.

> Så vidt jeg husker, fra dengang jeg havde et Super surfer abo. var det kun
> opkald ud over forudbetalt surfertid der kostede opkaldsafgift

Ja og sådan er det mig bekendt stadig.

> Men ellers er det da en fejl

Det håber jeg også

> Det er jo ikke nogen nyhed...

Det kan jeg forstå efter at have læst i denne gruppe.

> Men hvis man skal have en chance, heder det telefon..

Det prøver jeg i morgen. Tak for rådet.

mvh Kim

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 04-11-02 23:12

"Kim Bøndergaard Poulsen" <kbp@image.dk> skrev:
4 Nov 2002 20:40:38 +0100 i dk.edb.internet.udbydere

>Jeg har lige fået en regning fra Tiscali hvor de tilsyneladende har bon'et >mig en opkaldsafgift på 20 øre for hvert eneste opkald jeg har lavet til >dem. Jeg har et super surfer abonnement så det burde være gratis.
Ja, vi er mange der har oplevet det samme. Måske gælder det alle
surfer abonnementer, men der er nok en del der ikke opdager det.
Det er noget rod.
Du skal selvfølgelig kun betale opkald, hvis du overskrider din
faste tid.

Send dem et brev med alm post og afvis fakturaen.

Erik

Fra : Michael Ravn

Dato : 05-11-02 11:38

On Mon, 04 Nov 2002 23:11:55 +0100, Erik Helmer Nielsen
<ehelmer@boerne.dk> wrote:

> [...]
>faste tid.
>
>Send dem et brev med alm post og afvis fakturaen.

Eller skulle man møde op til dem personligt? jeg har nemlig samme
vrøvl med dem.
Skal brevet ellers ikke være sendt anbefalet?
Michael Ravn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-11-02 13:56

Michael Ravn skrev:

>Skal brevet ellers ikke være sendt anbefalet?

Nej. En sikker fremgangsmåde er følgende:

Skriv et dateret brev og tag en kopi.
Send det som normalt brev, men send det fra et posthus og bed om
en postkvittering.
Gem kopi og kvittering.

Det er fuldt tilstrækkeligt - og faktisk bedre end et anbefalet
brev. Det kan man nemlig nægte at modtage. Man kan ikke nægte at
have modtaget et brev der er lagt i postkassen.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-11-02 16:32

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> brev. Det kan man nemlig nægte at modtage. Man kan ikke nægte at
> have modtaget et brev der er lagt i postkassen.

Men er en postkvitering ikke dyrere end at sende det anbefalet?

Men når de modtager et brev, sender de vel bare et brev tilbage, at de ikke
har tid til at behandle brevet?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-11-02 16:46

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev :

>Men er en postkvitering ikke dyrere end at sende det anbefalet?

Det hedder en indleveringsattest og koster kr. 5,- så hut jeg
visker.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-11-02 16:50

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Det hedder en indleveringsattest og koster kr. 5,- så hut jeg
> visker.

Okay, troede det mindst var prisen som at betale en regning...

Men alligevel utroligt man skal bruge penge på at sende et brev til en
internet virksomhed. Som er bombet tilbage til stenalderen

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 05-11-02 21:05

Hvad med bare at bruge formularen på deres hjemmeside. Den har jeg benyttet
og jeg fik en bekræftelse med et sagsnummer tilbage per email. Hvis man
laver en skærmdump før man sender beskeden, så tror jeg at man er godt
dækket ind.

Niels Dybdahl

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 05-11-02 22:01

On Tue, 5 Nov 2002 21:05:14 +0100, "Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk>
wrote:

> [...]
>og jeg fik en bekræftelse med et sagsnummer tilbage per email. Hvis man
>laver en skærmdump før man sender beskeden, så tror jeg at man er godt

Opsigelser skal indesendes skrifteligt med underskrift jvf. de
respektive betingelser for produkterne.

--
Morten!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-11-02 17:15

Bjarke Hansen skrev:

>Men er en postkvitering ikke dyrere end at sende det anbefalet?

Det tror jeg ikke, men jeg ved det ikke.

>Men når de modtager et brev, sender de vel bare et brev tilbage, at de ikke
>har tid til at behandle brevet?

Det er deres problem - ikke dit. Du har givet dem den orientering
de har krav på.

--
Bertel

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 05-11-02 16:50

Hej,

Så vidt jeg kan se har de lagt 25 sekunder til for hvert opkald hos mig. Kan
det være det samme der er sket hos dig ? Jeg har fået kontakt med en
udvikler hos Tiscali via debatforummet hos ComputerWorld og ifølge ham siger
deres system at næsten alle mine opkald er analoge (selvom jeg ikke ejer et
modem) og at der derfor er lagt 25 sekunder til hvert.

Tiscalis kundeservice har endnu ikke reageret på min henvendelse via deres
hjemmeside.

Så det ser ud til at Tiscalis nye konteringssystem har mindst tre fejl:
1. Det skriver forkerte perioder på fakturaen
2. Det anser ISDN opkald som værende analoge (Mon det betragter modemopkald
som digitalopkald ?)
3. Det lægger opkaldstid til også for den tid der er inkluderet i
abonnementet.

Jeg vil nok anbefale at skrive et indlæg i tråden på ComputerWorld, da det
åbenbart giver en hvis respons.

Hilsen Niels Dybdahl