Propagering imellem CC og TDC (test)
Fra : John Hinge

Dato : 04-11-02 12:44

test, undskyld meget..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs
http://www.spoon.dvd-klub.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-11-02 16:58

John Hinge skrev:

>test, undskyld meget..

Hvor lamt.

Du har været på usenet i et par år. Det kan da ikke passe at du
ikke ved hvor man skal teste.

--
Bertel

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 04-11-02 18:51

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor lamt.
>
> Du har været på usenet i et par år. Det kan da ikke passe at du
> ikke ved hvor man skal teste.

Ikke alle udbydere vælger at modtage i dk.test, TDC gør ihvertfald ikke fra
Teranews. Så hvis John Hinge skal teste fra CC til TDC så er han nød til at
finde en anden gruppe.

/Steen

Fra : Jesper Harder

Dato : 04-11-02 18:55

"Steen Holm Pedersen" <stonie@remove_this_nospam.dk> writes:

> [...]
> Teranews. Så hvis John Hinge skal teste fra CC til TDC så er han nød til at

Sludder. CC peerer med TDC's server -- hvor mener du Teranews kommer
ind i billedet?

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 04-11-02 20:16

"Jesper Harder" <harder@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> Sludder. CC peerer med TDC's server -- hvor mener du Teranews kommer
> ind i billedet?

Som der står ovenover - så modtager TDC ikke dk.test fra ihvertfald
udbyderen Teranews (det har jeg testet). Andre internationale nyhedsudbydere
modtager fint samme post. Så mit gæt er at TDC ikke gider hente dk.test fra
deres peers. Derfor er det ligegyldigt om det er CC eller Teranews eller
noget helt 3, dk.test kommer ikke igennem.

Nu kan jeg vist ikke finde et større stykke pap at skære det ud i...

/Steen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-11-02 20:54

"Steen Holm Pedersen" <stonie@remove_this_nospam.dk> wrote in

> [...]
> dk.test kommer ikke igennem.
>
> Nu kan jeg vist ikke finde et større stykke pap at skære det ud

Udenlandske og indenlandske servere/peers er altså nogle vidt
forskellige begreber.
Jeg vil ligesom Steen mene at CC og TDC har en ganske glimrende
peer'ing imellem hinandens servere.

Flemming

Fra : Jesper Harder

Dato : 04-11-02 20:38

> [...]

> deres peers. Derfor er det ligegyldigt om det er CC eller Teranews eller
> noget helt 3, dk.test kommer ikke igennem.

Cybercity /= Terranews.

Hvilken betydning har det, at TDC angiveligt ikke udveksler dk.test med
en helt tredje udbyder, når det er CC vi snakker om?

Cybercity og TDC udveksler dk.test direkte. Har du overhovedet
ulejliget dig med at tjekke efter?

Nej vel, for så ville du fx have set følgende del af en Path fra
dk.test:

news.tele.dk!news.cybercity.dk!not-for-mail

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 06-11-02 15:52

> [...]
>
> Nej vel, for så ville du fx have set følgende del af en Path fra
> dk.test:
>
> news.tele.dk!news.cybercity.dk!not-for-mail

Hmm skulle vist have fundet et mindre stykke pap - det var fandeme tørt at
spise de ord i sig igen.

En dobbeltkontrol viste at det kun var binære ting der ikke kom igennem i
dk.test, så jeg tog fejl, sorry

/Steen

Fra : Joakim Crafack

Dato : 05-11-02 11:09

Thus spake John Hinge in <Xns92BC81E7D3E27SHAYERA@212.242.40.196>:

> test, undskyld meget..

Jeg beklager.

Det er min skyld det hele...

Det var mig der bad John sende et indlæg i en ikke-test gruppe fra CC, så
jeg kunne verificere at der var hul igennem.

/Joakim

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 05-11-02 13:18

On Tue, 05 Nov 2002 11:09:21 +0100, Joakim Crafack <joakim@nntp.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det var mig der bad John sende et indlæg i en ikke-test gruppe fra CC, så
>jeg kunne verificere at der var hul igennem.

Da du mere eller mindre ejer dk.* skulle det da være i orden. Næste
gang kan du bede ham maskere det som smålig brok. Det er OK.
--
Svend Olaf

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 05-11-02 13:23

On Tue, 05 Nov 2002 12:18:06 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf
Mikkelsen) wrote:

>Da du mere eller mindre ejer dk.* skulle det da være i orden.

(Det mener jeg ikke han gør).

Det er ikke iorden, det er faktisk specielt kritisk at en news bofh
opfordrer til at teste uden for test grupperne, det bekymre mig
voldsomt at noget sådanne kan ske, og svækker min tillid markant.

--
Morten!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-11-02 13:54

Morten Kjaer Nielsen skrev:

>Det er ikke iorden, det er faktisk specielt kritisk at en news bofh
>opfordrer til at teste uden for test grupperne

Vrøvl.

>det bekymre mig voldsomt at noget sådanne kan ske, og svækker min tillid markant.

Mere vrøvl.

Der er ting der kun kan tjekkes ved at man tester i en normal
gruppe. Et eksempel var en bruger der godt kunne sende til
dk.test, men ikke til andre grupper. Hun sendte så en test til
dk.velkommen.

Den eneste fejl var bare at John ikke brugte en linje på at
skrive at det specifikt var nødvendigt at teste i en normal
gruppe. Så havde vi forstået med det samme at der var en god
grund.

Jeg er fuldt tilfreds med den forklaring vi nu har fået.

--
Bertel

Fra : John Hinge

Dato : 05-11-02 14:17

On 05 nov 2002 Bertel Lund Hansen was heard to say:

> Den eneste fejl var bare at John ikke brugte en linje på at
> skrive at det specifikt var nødvendigt at teste i en normal
> gruppe. Så havde vi forstået med det samme at der var en god
> grund.

Jeg har lovet hr. Lund Hansen at jeg vil være mere opmærksom
på forklaringen hvis jeg igen sku få brug for at være
behjælpsom, og ja, jeg burde ha lavet en lille note i mit
indlæg, som forklarede situationen.
Jeg undskylder (igen) meget.

FUT: sat til dk.admin.netikette, da fortsat diskussion om
dette næppe er on topic her i gruppen.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 05-11-02 15:20

On Tue, 05 Nov 2002 13:54:12 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Der er ting der kun kan tjekkes ved at man tester i en normal
>gruppe.

Nu er det så lige du skal forklare mig hvor dk.test ikke i alle
henseender er en normal gruppe, på det tekniske niveau.

--
Morten!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-11-02 16:16

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.13juni2002@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:vrkfsug1ib8rvea1q1ttrpetnr9g1d886e@4ax.com...
> Nu er det så lige du skal forklare mig hvor dk.test ikke i alle
> henseender er en normal gruppe, på det tekniske niveau.

Fordi nogen newsservere har specielle filtre og/el. peering for den
gruppe.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 05-11-02 21:58

On Tue, 5 Nov 2002 16:16:24 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Fordi nogen newsservere har specielle filtre og/el. peering for den
>gruppe.

Måske, så har vi jo log filer der kan kigges i.

--
Morten!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-11-02 23:54

"Morten Kjær Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:h5cgsuorqsi8439914adrat1fjg8f6cjtd@4ax.com...
> Måske, så har vi jo log filer der kan kigges i.

Nogle gange kan man få brug for at teste end-to-end.
I dette tilfælde ville jeg dog personligt have gjort det ved at finde et
indlæg at sende en kommentar på.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-11-02 17:13

Morten Kjaer Nielsen skrev:

>Nu er det så lige du skal forklare mig hvor dk.test ikke i alle
>henseender er en normal gruppe, på det tekniske niveau.

Martin har svaret, men forestil dig at sysoppen får en klage fra
en kunde (eller flere) der ikke kan modtage
dk.edb.internet.udbydere, men nok alle de andre grupper. Det
kunne da nemt gøre en test nødvendig.

--
Bertel

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 05-11-02 22:00

On Tue, 05 Nov 2002 17:13:27 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Det
>kunne da nemt gøre en test nødvendig.

Nej det kan det ikke imho.

News bofhen kunne kigge log filer og lærer hvad der gik galt istedet
for at prøve sig frem.

Men den er altså for lille at koge mere suppe på den her.

--
Morten!

Fra : H. P. Holm

Dato : 05-11-02 14:06

Morten Kjaer Nielsen skrev:

> (Det mener jeg ikke han gør).

Har du ikke lagt mærke til, hvor stille der er over det hele når
news.tele.dk er nede? Jeg har endnu ikke helt afgjort om stilhed
er godt eller skidt, men det giver en tydelig virkning.

> Det er ikke iorden, det er faktisk specielt kritisk at en news bofh
> opfordrer til at teste uden for test grupperne, det bekymre mig
> voldsomt at noget sådanne kan ske, og svækker min tillid markant.

dk.snak.mudderkastning er den officielle, globale TDC newsserver
test & supportgruppe. NOGEN har bare "glemt" at fortælle det til
de nye newsbeuf'er så de bruger den mest logiske gruppe i stedet.

--
Hans