dk.edb.internet.webdesign.dreamweaver
Fra : Nico

Dato : 04-11-02 07:13

Er der nogen der, som jeg, synes at man skulle oprette en
dreamweaver-gruppe... så fed synes jeg ikke at frontpage er.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-11-02 15:17

Forslag om dette har været rejst før, men der har ikke været opbakning
til en selvstændig DW gruppe pga. det lave antal spørgsmål. Så derfor
hører spørgsmål om DW stadig til i: dk.edb.internet.webdesign.

Det har med andre ord intet at gøre med hvor "fed" en Editor er, men
hvor populær den er.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-11-02 19:25

Nico wrote:
> Er der nogen der, som jeg, synes at man skulle oprette en
> dreamweaver-gruppe... så fed synes jeg ikke at frontpage er.

FrontPage benyttes af utrolig mange mennesker, der ønsker på en nem og
billig måde at lave et par hjemmesider uden at skulle ty til alverdens
kodesprog og scripts. Desuden er den på dansk, hvilket for mange er en
nødvendighed, hvis de vil have noget ud af deres program.
Hvorfor dog spilde 4-5000 kr. på noget, der for en begynder eller en
ganske almindelig virksomhed på nogle hundrede ansatte klares fint og
professionelt med FrontPage?

Jeg vil da ønske dig held og lykke med dit forehavende, men jeg tvivler
på at en sådan gruppe får særlig mange besøgende - jeg kunne ikke drømme
om at anbefale Dreamweaver til almindelige mennesker: dels er den for
dyr, dels er den på engelsk, og selvom man synes, man er god til
sproget, så kan det være noget af en prøvelse at komme igennem for
uindviede `(jeg har undersøgt det).

FrontPage er på dansk, det opfylde alle de mest almindelige krav til
fremstilling af hjemmesider med professionelt snit: man kan benytte
skabeloner, hvis man vil, man kan benytte sig af html-kodning, hvis man
vil og man kan kombinere tingene med dynamisk html og andre features og
få sjove og spændende hjemmesider ud af det.

Dreamweaver er et glimrende program, når man er mere erfaren, men som
begynderprogram, vil jeg absolut ikke anbefale det.

Men har du de 4-5000 kr. programmet koster, og har du mod på at arbejde
med det, så skal du da være mere end velkommen -også til at oprette en
selvstændig gruppe for produktet -jeg tror blot ikke, der kommer ret
mange brugere dér.

Denne gruppe er til FrontPagebrugere - og disse har taget enten et
aktivt valg eller et foreløbigt valg af wysiwyg-editorer -og det er de
bestemt ikke snydt med.
Arne H.Wilstrup

Fra : Ulrik Friis

Dato : 05-11-02 18:07

"Nico" <NOSPAMnico@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der, som jeg, synes at man skulle oprette en
> dreamweaver-gruppe... så fed synes jeg ikke at frontpage er.

Du er en hel del off topic. Vi er allesammen enormt meget glade for vores
FrontPage, og vi skænker ikke Dreamweaver mange tanker. Så det...

Med andre ord: Det er ikke her du skal bede om at få oprettet en ny gruppe.
news:dk.admin og news:dk.admin.opslag er steder, hvor du kan se, hvordan
man griber det an. Men du ku' osse begynde på www.usenet.dk

mvh

Ulrik