Falsk anklage - bondefangeri
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-11-02 00:51

Hvornår er en anklage en "anklage", og en falsk en af slagsen?

Hvis man bliver anklaget for bondefangeri - hvad gør man så, når man
absolut ikke mener det er tilfældet?

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Knud Thomsen

Dato : 04-11-02 07:28

Tilbageviser anklagepunkterne - naturligvis.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-11-02 09:59

Knud Thomsen skrev:

>Tilbageviser anklagepunkterne - naturligvis.

Det er svært, når man blot får at vide, at man er bondefanger - og
ikke rigtig kan få mere ud af gutten:

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Storkøbenhavn

Dato : 04-11-02 12:54

Lasse Hedegaard wrote:

Du er jo bondefanger- du bondefanger jo os til at tro der er info ved at
trykke på dine vedlagte link, men de er blot svaradresser til en given tråd
i en eller anden NG

Fra : Gregers Petersen

Dato : 04-11-02 14:32

"Storkøbenhavn" <softwareREMOVE@software.dk> skrev i en meddelelse
> Du er jo bondefanger- du bondefanger jo os til at tro der er info ved at
> trykke på dine vedlagte link, men de er blot svaradresser til en given
tråd
> i en eller anden NG

Næh, det er kun fordi det er Outlook Express (som du bruger), der ikke kan
omforme det til ordentlige henvisninger uden af der direkte står "news:"
foran, f.eks:

og så virker de også for dig (og mig).

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-11-02 16:43

Lasse Hedegaard skrev:

>Det er svært, når man blot får at vide, at man er bondefanger - og
>ikke rigtig kan få mere ud af gutten:

Herrestegud, er det ikke andet?

--
Bertel

Fra : Storkøbenhavn

Dato : 04-11-02 17:39

Bertel Lund Hansen wrote:

> Herrestegud, er det ikke andet?

Jeg tænkte lige det samme, hvor gammel mon L. Hedegaard er !? for hvis den
smule bringer hans pis i kog- og han er klar til at fare i flint med
sagsanlæg eller lign. ja så kan manden (drengen) jo ikke lave andet, og så
skal han nok helt holde sine reklamer m.m. langt væk fra offentlig forum-
for det er hvad man må forvente

Og det er nok lidt useriøst at skabe sig sådan, og så samtidigt forsøge at
virke som seriøs forretningsmand (dreng) Og jeg tror at hvis ikke historien
om bondefangeri skræmmer folk væk, ja så klarer LH det da fint selv- for
hvem henvender sig til simlock.dk efter hans tuden her i NG.

God jul

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-11-02 21:42

En gut der kalder sig "Storkøbenhavn" skrev:

>Jeg tænkte lige det samme, hvor gammel mon L. Hedegaard er !?

23 somre, men er det relevant?

>for hvis den smule bringer hans pis i kog- og han er klar til at fare i
>flint med sagsanlæg eller lign.

Det har jeg ikke gjort - jeg spørger af nysgerrighed, men mener da
selvfølgelig, at det er ubehageligt (og forkert), at en gut kalder mig
for bondefanger.

>ja så kan manden (drengen) jo ikke lave andet, og så
>skal han nok helt holde sine reklamer m.m. langt væk fra offentlig forum-
>for det er hvad man må forvente

Skal man forvente, at man bliver kaldt bondefanger? Skal man blot
acceptere det?

>Og det er nok lidt useriøst at skabe sig sådan, og så samtidigt forsøge at
>virke som seriøs forretningsmand (dreng) Og jeg tror at hvis ikke historien
>om bondefangeri skræmmer folk væk, ja så klarer LH det da fint selv

Jeg kan håbe på, at jeg har skræmt dig væk - for hvis vi SKAL til at
kaste med mudder (hvilket du tilsyneladende ønsker), så kan jeg
fortælle - at jeg ikke ønsker dig som kunde.

>for hvem henvender sig til simlock.dk efter hans tuden her i NG.

Tuden? Jeg spørger fordi jeg ikke ved så meget om emnet.

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-11-02 22:06

Lasse Hedegaard skrev:

[futtet fra dk.videnskab.jura]

>Skal man forvente, at man bliver kaldt bondefanger?

Ja, på usenet kan man forvente lidt af hvert.

Yderligere diskussion kan vi tage op i dk.admin.netikette hvortil
jeg Xfutter.

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-11-02 21:35

Bertel Lund Hansen skrev:

>Herrestegud, er det ikke andet?

Jeg spurgte også af nysgerrighed.

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-11-02 07:43

Lasse Hedegaard skrev:

>Hvornår er en anklage en "anklage", og en falsk en af slagsen?

I juridisk forstand er en anklage noget andet end det du taler
om.

>Hvis man bliver anklaget for bondefangeri - hvad gør man så, når man
>absolut ikke mener det er tilfældet?

Det er umuligt at svare på. Du må være meget mere specifik.

--
Bertel

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-11-02 09:59

Bertel Lund Hansen skrev:

>I juridisk forstand er en anklage noget andet end det du taler
>om.

Ja - det var nok et dårligt ordvalg.

>Det er umuligt at svare på. Du må være meget mere specifik.

Se mit svar til Knud.

Jeg tænker nok mest på, om hvilke muligheder jeg har, for at stoppe en
gut, der blot siger jeg er bondefanger, uden rigtig at komme med mere
information.

Jeg kan prøve at spørge mere firkantet:
Er det tilladt, at påstå, at en gut er bondefanger, uden at være
fortælle hvordan bondefangeriet foregår?

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : David T. Metz

Dato : 04-11-02 13:48

Lasse Hedegaard skriblede:

> Se mit svar til Knud.

Det er straffeloven der gælder her:
§ 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger
eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet
til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde
eller fængsel indtil 4 måneder.
<snip>
Stk. 3. Ved straffens udmåling bliver det at betragte som en skærpende
omstændighed, at fornærmelsen er fremsat i trykt skrift eller på anden
måde, hvorved den får en større udbredelse, eller på sådanne steder eller
til sådanne tider, at det i høj grad forøger det krænkende i ytringen.

> [...]
>
> Jeg kan prøve at spørge mere firkantet:
> Er det tilladt, at påstå, at en gut er bondefanger, uden at være
> fortælle hvordan bondefangeriet foregår?

Nej. Argumentet er tilsyneladende at du bl.a. skulle snyde med porto, men
det fremgår ikke klart. De pågældende indlæg er klart injuriende - forlang
en undskyldning og en tilbagetrækning.

David

Fra : Jakob Paikin

Dato : 04-11-02 13:58

On Mon, 4 Nov 2002 13:47:42 +0100, "David T. Metz"
<dtm.ioa@Du_Kan_Tro_Nej*cbs.dk> wrote:

>Det er straffeloven der gælder her:
>§ 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger

Hvis der overhovedet skal være noget, der er relevant er det den
bestemmelse - men den kan dog ikke anvendes.

>De pågældende indlæg er klart injuriende - forlang
>en undskyldning og en tilbagetrækning.

De to indlæg der er henvist til, er efter min bedste vurdering ikke i
nærheden af at være injurierende i juridisk forstand.

--
Jakob Paikin

Fra : David T. Metz

Dato : 04-11-02 15:26

Jakob Paikin skriblede:

> De to indlæg der er henvist til, er efter min bedste vurdering ikke i
> nærheden af at være injurierende i juridisk forstand.

Hmm. Det påstås at der er tale om at bondefange folk i erhvervssammenhæng.
Det er ikke nok? Hvad skal der så til?

David

Fra : Storkøbenhavn

Dato : 04-11-02 17:43

David T. Metz wrote:

> Det er straffeloven der gælder her:

Nu må du sgu lige stoppe en halv, hvis der skulle være i sag i dette
forhold- så kan ingen jo sige noget til nogen om noget.

Fra : David T. Metz

Dato : 05-11-02 10:35

Storkøbenhavn skriblede:

> Nu må du sgu lige stoppe en halv, hvis der skulle være i sag i dette
> forhold- så kan ingen jo sige noget til nogen om noget.

Jeg vurderer det på baggrund af at det er en miskreditering af mandens
erhvervsudøvelse - tilsyneladende uargumenteret.

David