Andet multimedie
bentjuul 3670
Arbejde med GIF´s
Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-11-02 20:57

Hej,

Jeg har downloadet et nye site (FP template) og der fulgte der
blanke images (GIF´s) med (baggrund og det hele intakt, men uden tekst)
og der skal jeg have min egen tekst med. Kan bare ikke komme igang
med det med layer....og det er jo nok let nok, men hvordan gør jeg, når
jeg henter et blanke images ind for derefter at skrive min "egen" overskrift
eller tekst.

Har lige fået en PSP evaluation 7.0, men skla lige igang med "layer" igen.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Atte André Jensen

Dato : 03-11-02 22:31

"Torben Brøndum" wrote:

> [...]
> jeg henter et blanke images ind for derefter at skrive min "egen" overskrift

Lad mig lige starte med at sige at jeg ikke kører PhotoShop længere, men
gimp, så tingene hedder muligvis (sansynligvis!) ikke helt det samme,
men idéen er den samme, så hæng på:

1) Konvertér til RGB (billede->tilstand->RGB)

2) I vinduet "lag, kanaler og baner" vælger du "nyt lag", og
dialogboksen som kommer fren vælger du "gennemsigtig"

3) Sikrer dig at du har valgt dit nye lag i vinduet "Lag, kanaler og
baner", det hedder "Nyt lag"

4) Du vælger nu tekst-værktøjet i værktøjskassen (i gimp et kursivt "T")

5) Klikker hvor på billedet du vil placere teksten, i dialogboksen som
fremkommer vælger du hvilken font du vil bruge og skriver teksten og
klikker på ok.

6) Gemmer i Photoshop format (så kan du senere vende tilbage og ændre
noget uden at skulle igennem de første steps igen

7) Gemmer som gif, evt efter at ha' konverteret til indekserede farver
(billede->tilstand->indekseret)

Håber det hjælper. Hvis du har mere PhotoShop specielle spørgsmål, er
jeg bange for vi må håbe på velvilje fra en PS-haj, eftersom jeg ikke er
i besiddelse af programmet

--
peace, love & harmony
Atte

Fra : Madsen

Dato : 04-11-02 00:35

Atte André Jensen skrev:

> Jeg kender ikke Paint Shop Pro, kan han overhovedet bruge
> hvad jeg skrev??

Jeg kender heller ikke Paint Shop Pro, så det ved jeg ikke. :)

Madsen.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 05-11-02 00:03

Hej "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk>

> Jeg kender heller ikke Paint Shop Pro, så det ved jeg ikke. :)

Hej begge to.

Ja jeg skrev PSP og ikke PS......det var en skam Atte, med en ellers
fin forklaring.

Håber én anden kender PSP. Men som sagt, har jeg en GIF, som jeg
jo nok skal have et ny lag på, men hvordan starter jeg det egentligt op ??

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Madsen

Dato : 03-11-02 23:50

Atte André Jensen skrev:

> Lad mig lige starte med at sige at jeg ikke kører PhotoShop
> længere, men gimp...

Torben skriver PSP som normalt står for Paint Shop Pro.
Forkortelsen for Photoshop er normalt blot PS.

Madsen.

Fra : Atte André Jensen

Dato : 04-11-02 00:20

Madsen wrote:

> Torben skriver PSP som normalt står for Paint Shop Pro.
> Forkortelsen for Photoshop er normalt blot PS.

Ups. Jeg kender ikke Paint Shop Pro, kan han overhovedet bruge hvad jeg
skrev??

--
peace, love & harmony
Atte