Make-up...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-11-02 20:08

Hej allesammen.

Nu står selskabssæsonen jo for døren, og jeg har da tænkt mig at deltage.

Men: Jeg har ikke en skid forstand på at lægge make-up - bruger det ikke til
daglig og synes generelt at det er noget besværligt og dyrt noget.
Men da der er en del komsammener hvor man gerne vil se lidt præsentabel ud,
kunne jeg godt tænke mig at vide lidt mere om hvordan man gør mht. at lægge
make-up. _Hvis_ jeg endelig skal ha make-up på smider jeg lidt af det der
farvede creme i ansigtet og putter lidt kindrødt på for at tage den værste
bleghed ..._så_ langt er jeg nået! *GGG*

Så: tips og tricks søges med lys og lygte og tages imod med kyshånd.
Ligeledes: urls til hjemmesider om make-up for begyndere modtages ligeledes
gerne.

Og lige et afsluttende spørgsmål:
Hvad helvede er en "globelinie"???

MvH Aragorn_dk - der rent faktisk er en "Aragine" der "oprindeligt" hedder
Maria...

Fra : Ally

Dato : 03-11-02 22:10

Hej Maria/Aragine/Aragorn

> Nu står selskabssæsonen jo for døren, og jeg har da tænkt mig at
> deltage.

Selvfølgelig! Et godt selskab er aldrig at foragte

> [...]
> smider jeg lidt af det der farvede creme i ansigtet og putter lidt
> kindrødt på for at tage den værste bleghed ..._så_ langt er jeg nået!

*G*... du har med andre ord kun berørt toppen af isbjerget

> Så: tips og tricks søges med lys og lygte og tages imod med kyshånd.
> Ligeledes: urls til hjemmesider om make-up for begyndere modtages
> ligeledes gerne.

Om det er tips decideret til begyndere, er svært at sige, men en god side er
Makeup Diva:

http://www.makeupdiva.com/

Det allerbedste, du kan gøre, er at søge på makeup på google:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=makeup

Der er 947.000 sider, så god fornøjelse *G*. Det første link er, sjovt nok,
Makeup Diva, men det virker som om, der er mange andre spændende websites,
så prøv at kigge nærmere på det.

> Og lige et afsluttende spørgsmål:
> Hvad helvede er en "globelinie"???

Det er den "revne", der er på øjenlåget, når øjet er åbent... mere præcist
så er det den del af øjenlåget, der er synligt umiddelbart over det sted,
hvor øjenlåget går ind i øjenhulen, når du åbner øjet... men ikke mere end
ca. en ½ cm. af det.

De venligste hilsener

Ally - der rent faktisk er en Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-11-02 23:10

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvor øjenlåget går ind i øjenhulen, når du åbner øjet... men ikke mere end

Hej Allan...øh ikke forstået - det der med globelinien...det er den fold der
fremkommer over øjet når man har øjet åbent???

Tal for links, jeg har været inde og kigge - det ser sguda meget god ud,
bortset fra at der ikke er en fis for begyndere...*piv!*

Nå, man må jo lede videre...tak for tippene.

MvH Aragorn_dk

Fra : Ally

Dato : 04-11-02 22:05

Aragorn Elessar wrote:
> Hej Allan...øh ikke forstået - det der med globelinien...det er den
> fold der fremkommer over øjet når man har øjet åbent???

*G*... jeg forstår ærlig talt godt, du ikke forstod det, for det gør jeg
heller ikke *GG*. Jeg spurgte Sabina, som også har skrevet til dig, og som
er en god veninde. Hun har tjek på den slags, og jeg kan se, at hun også har
svaret dig, så jeg håber, hun kunne forklare det bedre end mig

> Tal for links, jeg har været inde og kigge - det ser sguda meget god
> ud, bortset fra at der ikke er en fis for begyndere...*piv!*

Ups, sorry. Jeg havde vist ikke kigget godt nok efter. Jeg synes, makeup er
vildt spændende, og jeg har abonneret på Makeupdivas nyhedsbrev i længere
tid. Der er ret mange gode tips, så det er måske værd at kigge nærmere på?

> Nå, man må jo lede videre...tak for tippene.

Så lidt... og god fornøjelse!

K.h.
Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-11-02 00:15

Aragorn Elessar wrote:
> Hej allesammen.
>
> Nu står selskabssæsonen jo for døren, og jeg har da tænkt mig at
> deltage.

det lyder da som en vældig god ide*G*

> [...]
> smider jeg lidt af det der farvede creme i ansigtet og putter lidt
> kindrødt på for at tage den værste bleghed ..._så_ langt er jeg nået!

jamen det er da en start..... nu er det tilgængæld HAMRENDE svært at lære
folk at lægge make-up over computeren.... men jeg skal da gerne prøve...

selvom jeg er uddannet frisør og dermed også har lært en del om make-up så
bruger jeg selv en ret minimalistisk men effektiv make-up.....

jeg bruger en makeup stift fra GOSH der hedder "make-up stick - love that
finish"... den bruger jeg i stedet for foundation ( den farvede creme*G*)
jeg tager sticken og tegner en streg under og over øjet, på hver side af
næsen og ned over næsetippen og på hagen ( og hvis der er rødmende plamager
også der).. så bruger jeg fingrene til at fordele makeuppen med så der
fremkommer en jævn overflade..... hvis du har en forholdsvis "pæn" acnefri
hud skulle det være rigeligt til lige at dække de værste ting, bare HUSK at
teste den på nederst på kinden inden du køber den... tegn en lille streg og
fordel den med fingerspidserne så ser du nemt om den passer i farven... hvis
du har nogle ekstremt røde pletter eller næsefløje kan du købe en lille
consealer som er en anelse lysere og ligge under stiften..... fordeles med
fingeren som før beskrevet....

det var grundmakeuppen.....
herudover bruger jeg en brun rouge som jeg har købt for længe siden..
forskelligt kan bruges... jeg bruger en blød pensel som er en anelse mindre
end en rougepensel til at fordele den med.... et let lag påføres penslen og
den stryges henover det nederste af øjenlåget sådan at næsten hele øjet
bliver dækket men at det øverste ( lige under brynene) kun får en let
antydning..... børst gerne inde fra øjenkrogen og op og ud så vil du
automatisk ramme globelinien med mest makeup og få den rette effekt, nemlig
dybdeeffekten i øjet.....

skal jeg til fest bruger jeg gerne samme rouge til kinderne... påføres også
med pensel, men afhængigt af om du har buttede æblekinder eller høje kindben
er det lidt forskelligt hvordan det skal påføres.... hvis man sætter det
under kindbenene så virker det slankende på ansigtet.... og løfter
kindbenene..... ikke for meget.. kun en antydning .. man må endelig ikke
kunne se en skarb overgang mellem hud og rouge....

herefter bruger jeg så en eyeliner over øjet... somregel en flydende men det
er lidt smag og behag... og igen afhængig af øjet kommer det an på hvor
meget der skal påføres og hvordan det skal lægges.... det er dog lidt
sværere at beskrive forholdsvis nemt, men prøv dig frem..... det er ofte en
god ide at gøre stregen en anelse tykkere langs det yderste af øjet, men
sørg endelig for at stregen er jævn og uden hakker... det kræver øvelse...

så til mascaraen.... vælg en der er god og giver lidt fylde og længde...
afhængig af dine farver kan du vælge sort eller brun...... vælger du sort
bliver det ofte ret intenst..... det samme gælder iøvrigt for eyelineren....

så er øjnene færdige.... herefter til læberne... en lipliner er imo
uundværlig..... en blød streg langs den yderste kant af læben... vil du have
læberne til at virke større kan du vælge en mørk lipliner til en lysere
læbestift, eller evt tegne stregen liiiige på den yderste kant af læben....
og hvis du gerne vil have dem til at syne mindre bruger du en mørk
læbestift..... lipgloss er altid en god ide, også oven på læbestift.... det
give et smukt sundt udseende.... husk at "bide" den overskydende læbestift
af inden du påfører lipgloss...... et fif til at lave læbestiften holdbar er
at putte et tyndt lag pudder på læberne først.. så læbestift, bide af, nyt
pudder og mere læbestift.....

> Så: tips og tricks søges med lys og lygte og tages imod med kyshånd.
> Ligeledes: urls til hjemmesider om make-up for begyndere modtages
> ligeledes gerne.

der er kun en vej frem... det er øvelse øvelse øvelse

> Og lige et afsluttende spørgsmål:
> Hvad helvede er en "globelinie"???

luk dit øje..... sæt en finger på øjenlåget lige der hvor du kan mærke det
øverste af knoglen til øjenhulen... der er globelinen... når du åbener øjet
er det lige den del af øjenlåget der er lige over hvor huden folder ind....
make sence?

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-11-02 12:30

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> det lyder da som en vældig god ide*G*
===
Ja, ik'?
===

> [...]
at
> teste den på nederst på kinden inden du køber den...
Hmm, der har jeg så et problem kan jeg se, da jeg havde skoldkopper som
24-årig...min hud er ikke specielt pæn...mere.
Findes der en slags 'spartelmasse'/Polyfilla til ansigtet der kan dække de
værste kratere?
===
> [...]
> antydning..... børst gerne inde fra øjenkrogen og op og ud så vil du
> automatisk ramme globelinien med mest makeup og få den rette effekt,
===
Jeg troede at rouge sku' på kinderne? Okay, jeg prøver.
===
> [...]
> kindbenene..... ikke for meget.. kun en antydning .. man må endelig ikke
> kunne se en skarb overgang mellem hud og rouge....
*klipper og kopierer til huskelisten..*
===
> [...]
> sørg endelig for at stregen er jævn og uden hakker... det kræver øvelse...
Hmm - nu har jeg smalle, mandelformede øjne (er grønlænder), så jeg prøver
mig frem...
===
> [...]
> afhængig af dine farver kan du vælge sort eller brun...... vælger du sort
> bliver det ofte ret intenst..... det samme gælder iøvrigt for
Hihi, jeg tror at sort nok lige er sagen for mig. Hm, det stads svier
sgu i øjnene!
===
> [...]
er
> at putte et tyndt lag pudder på læberne først.. så læbestift, bide af, nyt
===
Tegner og maler en del og har da fået lært lidt om farver og deres
virkning - jeg skulle da mene at en lys læbestift lysner og får læberne til
at syne af mindre, og at en mørk læbestift får dem til at se mere voldsomme
ud? nå, jeg prøver mig igen frem...
===

> der er kun en vej frem... det er øvelse øvelse øvelse
===
*suk* jah...*GGG* Har stået og smurt og malet og gnubbet og fnidret foran
spejlet - uha, der skal øves! *GGG*
===

> [...]
øjet
> er det lige den del af øjenlåget der er lige over hvor huden folder
===
Hmmm...altså er det den del hud der går mellem det øverste af øjenlåget og
øjenbrynet?
===

> --
> Knus Sabina
>
> www.MandeZonen.dk
> Danmarks førende mandeportal.
===
Øj ha'da', Sabrina, det var godt nok en lang forklaring, men som du selv
sagde, så er det lidt svært at forklare via pc.

Som du nok på nuværende tidspunkt kan forstå, er jeg gået i krig med
'malingen' - resultaterne har været...om ikke andet, så vildt underholdende!

Men det skal nok komme, jeg skal nok bare øve mig noget mere.

Tusinde tak for forklaringen, og tak fordi du tog dig tid til at svare på
mit indlæg - jeg gemmer dit indlæg så jeg kan tjekke og prøve...og shoppe
efter diverse ting du har skrevet om.

Mange venlige hilsener Maria.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-11-02 13:32

Aragorn Elessar wrote:

jamen jeg er da nødt til at svare igen kan jeg se*G*

> [...]
> som 24-årig...min hud er ikke specielt pæn...mere.
> Findes der en slags 'spartelmasse'/Polyfilla til ansigtet der kan

nej desværre... det bedste du kan gøre er at forsøge at få så jævn en farve
som muligt... evt prøve at bruge noget peelingmasker og lignende fra tid til
anden, så kan det måske hjælpe lidt på arrene....

> ===
> Jeg troede at rouge sku' på kinderne? Okay, jeg prøver.
> ===

hehe.. skal det sådan set også*G* men der er ingen regler... man kan også
bruge det på læberne oven på en læbestift eller til at give lipglossen lidt
farve.....

> ===
> Hmm - nu har jeg smalle, mandelformede øjne (er grønlænder), så jeg
> prøver mig frem...
> ===

se det gør det jo straks lidt sværere... jeg er uddannet til skandinavisk
makeup og er selv skandinavisk med meget lys hud.....
som grønlænder har du jo en anelse asiatiske træk, men der er sådan en som
prinsesse alexandra smadder god at kigge på til makeup ideer.....
jeg vil sige at med asiatiske øjne er det nok ikke så smart igen med
eyeliner.... det kan nemt komme til at gøre øjenene meget mindre end de
er..... og det er vel ikke meningen....

> eyelineren....
> ===
> Hihi, jeg tror at sort nok lige er sagen for mig. Hm, det stads
> svier sgu i øjnene!
> ===

det skal jo ikke ind i øjet*GG* men eyelineren skal på kanten lige over
øjenvipperne.. og mascaraen på vipperne... så vidt jeg husker så har
asiatiske typer ret korte øjenvipper, så det er nok en god ide at investere
i en god mascara der forlænger og fremhæver vipperne... pas på den ikke
klumper....

> [...]
> læberne til at syne af mindre, og at en mørk læbestift får dem til at
> se mere voldsomme ud? nå, jeg prøver mig igen frem...

både og..... i make-up siger man at mørkt nedtoner og lyst fremhæver.....
dvs hvis du feks gerne vil have ekstra høje kindben kan du lægge en mørk
rouge lige under kindbenet og evt lidt lyst pudder direkte på kindbenet.....
hvis man har en doppelthage kan man formindske den ved at putte lidt mørk
pudder eller rouge på den også.....
man kan regulere ansigtsformen med lidt lys og mørke skygger forskellige
steder....
men mht den mørke læbestift så har den ganske rigtigt en mere dramatisk
effekt, men hvis man har små læber vil den formindske læberne yderligere og
man kommer til at virke smalmundet......

> ===
> *suk* jah...*GGG* Har stået og smurt og malet og gnubbet og fnidret
> foran spejlet - uha, der skal øves! *GGG*
> ===

*GGGG* kender det.....

> ===
> Hmmm...altså er det den del hud der går mellem det øverste af
> øjenlåget og øjenbrynet?
> ===

ikke rigtigt... den del af huden der er direkte på knoglekanten lige over
det åbne øje....
det er svært at forklare, men derudover så har asiatiske typer heller ikke
voldsomt meget glæde af at bruge globelinen medmindre de har forholdsvis
dybtliggende øjne....
formålet med at bruge den i makeuppen er at gøre øjnene dybere og mere
mystiske.....

> Øj ha'da', Sabrina, det var godt nok en lang forklaring, men som du
> selv sagde, så er det lidt svært at forklare via pc.

meget svært*GG* men jeg prøver gerne....

> [...]
> underholdende!
> Men det skal nok komme, jeg skal nok bare øve mig noget mere.

det nemmeste at gøre er at prøve at købe lidt forskellige farver og forsøge
sig frem.... mankan få sådanne små æsker med 3 forskellige farver i.... der
siger man nomalt at man starter med at ligge den mørkeste i globelinen...
( forestil dig en trekant der går fra den yderste øjenkrog og fra midt på
øjenlåget ved vippekanten og spidser op imod den alleryderste spids af
brynet men ikke så den helt rammer....... der maler du mørkt-.... derefter
laver du en ny trekant som går fra den øverste spids under brynet og midten
af langsiden på trekanten og buer den så spidsen følger globelinien lidt
over halvvejs ind på øjet....... den maler du også mørk...... så tager du
den mellemste farve og lægger på selve øjet og op i den inderste øjenkrog
mod brynet ( ikke på næsen*G*) og til sidst den lyseste og ligger den på
lige under brynet.... husk at blande dem lidt sammen sådan at de flyder ind
i hinanden*GG*)

> Tusinde tak for forklaringen, og tak fordi du tog dig tid til at
> svare på mit indlæg - jeg gemmer dit indlæg så jeg kan tjekke og
> prøve...og shoppe efter diverse ting du har skrevet om.

held og lykke

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 04-11-02 16:37

Sun, 3 Nov 2002 20:08:17 +0100, skrev "Aragorn Elessar"
<aragorn@welles.dk> :

>Men: Jeg har ikke en skid forstand på at lægge make-up - bruger det ikke til
>daglig og synes generelt at det er noget besværligt og dyrt noget.

Matas, Body Shop o.lign. holder nogle gange nogle kurser, hvor der
undervises i at lægge makeup. Om ikke andet var det måske et sted at
spørge til en begyndelse.

>Ligeledes: urls til hjemmesider om make-up for begyndere modtages ligeledes
>gerne.

Prøv at kigge på f.eks.:
http://www.oestrogen.dk/showarea.asp?areaID=2&a=106
eller
http://www.oriflame.dk/skoenhedsguide.htm
- på begge sider kan du klikke dig videre til en masse tips !!

--
Gitte Sørensen
Hjemmeside med bl.a. Galleri: http://home.tiscali.dk/cgsorens