Hjælp mit helt nye G4 TI4200 virker ikke..~
Fra : Carsten

Dato : 03-11-02 19:59

Hejsa alle sammen.

Jeg har lige købt et POW G4 TI4200 standart versionen med 128mb, men det får
maskinen til at gå kold.

Det første jeg ville prøve med det nye kort var Rainbow Six, men allerede
under introen fryser computeren. Hmmm det var da underligt kunne det mon
være en indstilling? Nå men så ville jeg da lige prøve 3DMark2001 SE for at
se hvordan det klarede sig her, det gamle TNT2 Ultra klarede jo ikke mere
end 2111point, og det måtte springe noget af det over. Men heller ikke her
kunne det virke, for et stykke inde bliver skærmen helt sort (Sony E400
19"). Min første tanke var at det var en bestemt del af testen det ikke
kunne klare, så jeg begyndte at køre dem en af gangen. Men nu har jeg så
kunne konstatere at det ikke er en bestemt test, da den nogle gange kan, og
andre gange ikke.

Mit næste bud er så at det kunne være varmen, så jeg har stillet en blæser
på gulvet det blæser direkte på kortet, men heller ikke det ændre noget.
Temperaturen i min computer er 50 for CPU og 26 i kabinettet, og der er
masser af luft omkring kortet, så det er vel ok?

Hvad er der tilbage jeg kan gøre, har I nogle ideer? Eller er det en bytter?

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Resten af computeren er:

Asus A7V333, AMD XP 1800+, 768mb pc 2700, Maxtor ide 133

Hilsen Carsten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-11-02 20:18

"Carsten" <Xctl@spamfilter.dk> wrote in message

> Hvad er der tilbage jeg kan gøre, har I nogle ideer? Eller er det en
bytter?

Måske en bios upgrade af bundkortet?

Det kan måske også være din strømforsygning der ikke kan levere strøm nok?

Fra : Carsten

Dato : 04-11-02 08:31

> Måske en bios upgrade af bundkortet?

Jeg kørte med bios 1013 og har nu opdateret til 1014 uden det har gjort
nogle forskel.

> Det kan måske også være din strømforsygning der ikke kan levere strøm nok?

Det er en 450 Watt Thermal Take, så det skulle vel være nok. Jeg har kun
en HD, så der må være masser af power i overskud.
Der er som jeg ser det er der 2 muligheder, enten er det defekt, eller
også har det noget at gøre med bios opsætninger eller driver/patch? Jeg køre
med den nyeste driver fra POW's side og jeg har lagt VIA's 4-1 og
AGP patch på, med lige meget hjælper det.

Er der nogle af jer der kan hjælpe med min bios opsætning? Nedenstående
er taget fra POW's side under FAQ, og dem med stjerne har jeg kunne finde i
min bios.

Preferred BIOS Settings:

Assign IRQ for VGA: Enable
* PnP O/S Installed: Enable
* VGA Pallet Snooping: Disable
PCI Bursting: Disable
* PCI Latency Timer: 128 (står default til 32, skifter jeg den til 128 dør
min mus og mit keyboard)
Peer Concurrency: Disable
Video BIOS Shadowing: Disable
Video BIOS Cacheable: Disable
Video RAM Shadowing: Disable
Video RAM Cacheable: Disable
* USWC Options: Disable (or set to UC)
Pipeline Cache Write: Disable
Assign IRQ To USB: Enable
* PCI 2.1 Compliancy: Enable
Passive Release: Enable
Delayed Transaction: Enable
* VGA Boot Sequence: AGP
* AGP/Graphics Aperture Size: 4MB (See Above)
AGP Turbo Read Mode: Disable
AGP Turbo Write Mode: Disable
AGP WS Write: Highest Possible Value
AGP WS Read: Highest Possible Value
* AGP Transfer Mode: 2x
AGP Clock: 2/3

Hilsen Carsten

Fra : StyggeUlv

Dato : 05-12-02 11:16

uha-da!! Det er da godt nok lidt ærgerligt det her!!
- har selv en meget lignende opsætning uden problemer: a7v333, xp2000+,
768mb pc2700, seagate barracuda/WD 800, msi g4/4400ti...

...var dit TNT kort en pci-udgave, eller fungerede det med de samme
bios-indstillinger, som du beskriver her??
1. Der er en 1015 bios fra asus ude...se også www.lumberjacker.de - selv
bruger jeg min promise raidcontroller som alm. ekstra ide-controller ved
at bruge lidt modificerede bios/drivere herfra..
2. agp aperturesize må ikke være mere end 128!! Her kunne dit problem
godt ligge!
3. når dit kort kan klare agp x4, så brug det da! Ved store probs kan du
forsøge med x1 for at se, om det hjælper dig på vej...
4. PNP O/S system skal være sat til NO!! Ja, det lyder skørt, men det er
SANDT! - har været igennem en MASSE ng'er, for at få opklaret dette, og
det hænger sammen dit styresystem... win95 er et pnp-system, men XP er
IKKE!!
5. husk, når du ændrer din bios, altid at loade DEFAULT SETTINGS een
gang, for at overskrive gamle værdier og gøre den nye bios aktiv..
herefter kan du manuelt gå ind og rette.
6.tip: undgå jumperfree setting, så får du mulighed for at aktivere STR
(suspend to ram), -- jeg har kæmpet en god kamp med det her, og YESS!!
nu virker det perfekt!!! Min pc kan lukke helt ned i s3-dvaletilstand
(alt er slukket, bortset fra lidt strøm til ram), og herfra kan jeg
trykke på spacebar og være FULDT kørende på ca. 7-8 sekunder!!! -næsten
som et tv-apparat!!
6. lad din pci-latency stå på 32... laveste værdi er bedst.

Good luck!!
-Ulven-
hellere gris PÅ bordet end VED bordet.

http://www.kandu.dk/