Er et G550 for lille til film?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-11-02 19:41

Hej,

Jeg har et matrox G550 (32mb)i min PC. Af en eller anden årsag, hakker de
fleste DivX film hos mig - og de virker fint hos andre. Når jeg siger
hakker, er det ikke som hvis ens maksine er ved at gå ned. Lyden kører fint,
men billedet har ligesom 10% færre frames per sekund, end den burde. Sådan
set det i hvert fald ud. Har prøvet de nyeste drivere, men uden held. Jeg
fatter det ikke. Min maskine er en P4 NW 2.2ghz m. 1GB DDR ram kørende med
XP pro US. Det burde vel være mere end rigeligt? Det gør ingen forskel om
jeg har TV out aktiveret eller ej, og heller ikke om jeg har andre
programmer kørende samtidig eller ej. Jeg kører med Version 5.02 af DivX
codecs, og bruger mediaplayer som afspiller. Hvis jeg bruger den afspiller
det er med DivX bundle, hakker det også. Det gælder både DivX og Xvid film.

Nogen forslag?

--

Venligst / Regards,
Thomas Schreiber - stall.dk

"There are two things in life which are infinite. The univers, and humans
stupidity!"
- Albert Einstein

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-11-02 20:16

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> det er med DivX bundle, hakker det også. Det gælder både DivX og Xvid film.

Check om dit grafikkort deler interrupt med andre ting.

Fra : Lars Mosegård

Dato : 03-11-02 20:21

"Thomas Schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
> [...]
> codecs, og bruger mediaplayer som afspiller. Hvis jeg bruger den afspiller
> det er med DivX bundle, hakker det også. Det gælder både DivX og Xvid

Har du prøvet Mediaplayer 6.4 istedet for nyeste?
Findes typisk her:
"C:\Program Files\Windows Media Player\mplayer2.exe"

Mvh
Lars

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-11-02 20:31

Det var sørens... Det virker sku i Mediaplayer 2... Hvorfor mon?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-11-02 20:37

> Det var sørens... Det virker sku i Mediaplayer 2... Hvorfor mon?

Aner det ikke...

Hvis du vil prøve et ordenligt program prøv BSplayer

http://www.bsplay.com/

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-11-02 20:40

Bjarke Hansen wrote:

> Hvis du vil prøve et ordenligt program prøv BSplayer
>
> http://www.bsplay.com/

Eller vlc fra videolan.org

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-11-02 20:49

Og når man ikke bruger linux eller mac?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-11-02 20:51

.... Så leder men lidt mere, og finder den til PC.

Virker dog stadig ikke. Hverken den eller anden. Eller dvs. jeg kan kun få
billede på mit tv når jeg bruger mediaplayer 8.0

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-11-02 21:08

> ... Så leder men lidt mere, og finder den til PC.
>
> Virker dog stadig ikke. Hverken den eller anden. Eller dvs. jeg kan kun få
> billede på mit tv når jeg bruger mediaplayer 8.0

I BSplayer kan du evt prøve at rode lidt med OVERLAY instillingerne...

Der er mode 1 og 2... Kan være det virke, hvis du sætter den til mode2

Men ellers kan du vel sagtens få billede på TV´et ved at vælge clone mode?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-11-02 22:30

Nej. Jeg kører ikke mad Clone, men med DVD MAX Enabled. Tror ikke man kan
enable Clone, med mindre dualhead er aktiv, og jeg tvivler på mit tv er glad
for 1024*786.

Fra : Esben

Dato : 04-11-02 00:48

"Thomas Schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> enable Clone, med mindre dualhead er aktiv, og jeg tvivler på mit tv

Det bliver jo skaleret til at passe til tv-signalet, så alle opløsninger
skulle gå an. Men om selve videobilledet kommer med ved dual clone er
ikke sikkert, man kan godt risikere at ende med billede på monitoren og
en sort mediaplayer på TV'et.

--
Esben

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-11-02 20:43

Troede jeg. Det virker stadig ikke. Og med medialpayer2, kan jeg ikke få
noget på mit tv - virker fint med den anden mediaplayer. Prøver de andre i
skrev om.