Hjælp dårligt engelsk
Fra : Jørn Kjær

Dato : 03-11-02 17:42

Da mit engelske ikke er for godt ville jeg være taknemmelig hvis der var en
der ville være behjælpelig med søge på nettet efter en af mine aner, Ane
Marie Johannesen, som udvandre midt på året i 1923 til Canada, med sig har
hun sin 3- årige søn Regnar Dørffler Simonsen. Om hende ved jeg at hun er
udvandret fra København, og at hun dør umiddelbart efter ankomsten, i
hvertfald er hun død 23 -1-1924, det skriver hendes mand i et brev til
familien i Danmark.
Hendes mand udvandrede 14. marts 1923 fra København til Standard, i staten
Alberta, Canada
Hendes data er:
Ane Marie Johannesen
Født: 07-06-1897 I Vejen
Forældre:
Carl Joseph Johannesen og
hustru Ane Kirstine Marie Pedersen,
Bro af Vejen

Fra : K. Thidemann

Dato : 03-11-02 18:28

On Sun, 3 Nov 2002 17:42:28 +0100, "Jørn Kjær" <ikast@email.dk> wrote:

> [...]
>familien i Danmark.
>Hendes mand udvandrede 14. marts 1923 fra København til Standard, i staten

Jeg er bange for gode sprogkundskaber ikke gør det
Det Danske Udvandrerarkiv dækker årene 1868 - 1908
På siden http://ddd.dda.dk/

På siden http://www.ellisisland.org/search/
kunne jeg ikke finde Ane Marie Johansen eller Simonsen.

Mvh
K. Thidemann

Fra : Jørn Kjær

Dato : 03-11-02 18:50

Det jeg ville have hjælp til at søge efter er hvornår hun dør ovre i Canada,
men det fremgår nok ikke tydeligt af mit indlæg

Fra : LisBJensen

Dato : 03-11-02 19:54

"Jørn Kjær" skrev d. 03-11-02 18:50 dette indlæg :
> [...]
> har
> staten

> Prøv at se på siden med Tips. Både viv og senta har lagt flere gode
links, deriblandt og udvandrede personer.
Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 03-11-02 19:51

Du skal nok regne med at alt er på engelsk, prøv at få nogen til at
sætte dine spørgsmål op, og så send dem til

Alberta Genealogical Society
116, 10440 - 108 Avenue
Edmonton, Alberta
T5H 3Z9 Canada

Email: agsoffice@compusmart.ab.ca

hjemmeside : http://www.compusmart.ab.ca/abgensoc/

ellers er der også

På The National Archives of Canadas hjemmeside findes følgende
Genealogy Inquiry Form ( desværre kun på engelsk )

http://www.archives.ca/02/02020903_e.html

Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
sidst opdateret 03. nov. 2002

Fra : senta

Dato : 04-11-02 10:39

Prøv denne adresse, og e-mail til dem på Dansk.

http://www.riksarkivet.no/kongsberg/kilder/lenker.html#Canada

http://www.kandu.dk/