nyhedsgrupper
Fra : Jørgen

Dato : 02-11-02 19:32

Hej,
hvad forskel er der når man bruger
news.inet.tele.dk
news.tele.dk
sunside.dk

når jeg bruger news.inet.tele.dk, og news.tele.dk og abonner på
dk.fritid.dyr.hund,
tager det lang tid før min post bliver vis når jeg sender et indlæg i
nyhedsgruppen
nogen gange først dagen efter. hvorfor ? ?
men når jeg bruger sunside.dk bliver det postet med det samme.

på forhånd tak
Jørgen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-11-02 19:45

"Jørgen" wrote:

> [...]
> nyhedsgruppen
> nogen gange først dagen efter. hvorfor ? ?
> men når jeg bruger sunside.dk bliver det postet med det samme.

TDC er ved at lægge en ny newsserver på, og derfor er den gamle
ikke optimal.
Vil du videre i en fart, ret til news2.tele.dk,
ellers vent til den bliver news.tele.dk

og news.inet.tele.dk er et gml alias, så den kan du vist godt skrotte.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-11-02 08:35

"Jørgen" wrote:

> hvad forskel er der når man bruger
> news.inet.tele.dk
> news.tele.dk
> sunside.dk

De to første er en server hos TDC, jeg mener faktisk begge navne
peger på den samme fysiske maskine. Sunsite.dk er en server hos
Ålborg Universitets Center. Når du oplever forskel i hastighed
skyldes det at der er tale om forskellige servere, med forskellige
egenskaber..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Henrik Walther

Dato : 03-11-02 15:25

On Sun, 03 Nov 2002 08:34:43 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote:

>De to første er en server hos TDC, jeg mener faktisk begge navne
>peger på den samme fysiske maskine.

En nslookup på den fortæller det er korrekt.

Non-authoritative answer:
Name: news.tele.dk
Address: 193.88.15.201
Aliases: news.inet.tele.dk