TDC newsserver !?!
Fra : ZipZap

Dato : 02-11-02 16:35

Har de skiftet servernavn, der kommer ikke flere indlæg i deres
nyhedsgrupper ???

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-11-02 18:21

"ZipZap" <NoSpam_@shit.xx> skrev :

>Har de skiftet servernavn, der kommer ikke flere indlæg i deres
>nyhedsgrupper ?

Brug dtext2.news.tele.dk til textgrupper og news2.tele.dk til
binære grupper.

Når du har sat dem op, så læs nogle indlæg i
news:tele.internet.news-service, så er du orienteret om, hvad der
sker.

Fra : Ivar

Dato : 02-11-02 18:38

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Brug dtext2.news.tele.dk til textgrupper og news2.tele.dk til
> binære grupper.

Uha, jeg troede at TDC ville køre de to servere parallelt.
Hvis de dropper den første helt, så vi alle bliver nød til at bruge
toeren, er vi jo lige vidt.

Ivar

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-11-02 19:44

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev :

>Uha, jeg troede at TDC ville køre de to servere parallelt.
>Hvis de dropper den første helt, så vi alle bliver nød til at bruge
>toeren, er vi jo lige vidt.

Du kan sagtens nøjes med news2.tele.dk, men fordelen ved at bruge
to forskellige er at textonlyserveren nok er lidt hurtigere.

Fra : ZipZap

Dato : 03-11-02 06:41

> Brug dtext2.news.tele.dk til textgrupper og news2.tele.dk til
> binære grupper.

Typisk TDC bare at ændre tingene udne at man får noget at vide. På deres
elendige hjemmeside står der intet som helst brugbart, og den er umulig at
finde rundt i. Hvor er der fx. teknisk information ?

Skod TDC.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-11-02 06:48

"ZipZap" <NoSpam_@shit.xx> skrev :

>Typisk TDC bare at ændre tingene udne at man får noget at vide. På deres
>elendige hjemmeside står der intet som helst brugbart, og den er umulig at
>finde rundt i. Hvor er der fx. teknisk information ?

Jeg ved ikke hvilke tekniske informationer du tænker på, men
fulgte du med i news:tele.internet.news-service så ville du kende
til de to testservere og få rimelig information om newsserverne i
almindelighed.

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-02 20:43

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> fulgte du med i news:tele.internet.news-service så ville du kende
> til de to testservere og få rimelig information om newsserverne i

Hej Knud. Heldigvis kender jeg gruppen som en del efterhånden også gør. Men
jeg vil give ZipZap ret. Jeg vil æde min gamle hat på, at de fleste TDC
kunder som bruger nyhedsgrupperne ikke aner noget som helst om service
gruppen.

TDC burde, ifølge min mening, oplyse det på deres hjemmeside.

Mvh
Henrik

--
Det bedste sted på nettet at spille på:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-11-02 18:24

> [...]
> På deres elendige hjemmeside står der intet som helst brugbart,
> og den er umulig at finde rundt i. Hvor er der fx. teknisk

Som Knud siger: tele.internet.news-service. Der er masser af
information. Læste du der ville du også vide at TDC ikke har skiftet
noget uden af sige det. De to nye servernavne er testservere som
kører på et nyt setup. Faktum er bare at disse kører betydeligt bedre
end de gamle, men de er ikke officielle endnu. Jeg tror ikke man
bruger ufattelig store ressourcer på det gamle setup, da man nok
satser på at få de nye i luften inden længe.

Det er ihvertfald den opfattelse jeg har fået af at læse i ovennævnte
nyhedsgruppe.

--
Palle

Fra : Snavox

Dato : 03-11-02 18:45

Hejsa.

> Som Knud siger: tele.internet.news-service. Der er masser af
> information. Læste du der ville du også vide at TDC ikke har skiftet
> noget uden af sige det.

Jeg vil give ZipZap ret: Selvom der er masser af information, nytter det jo
ikke meget, hvis man som jeg pludselig opdager, at news.tele.dk ikke bliver
opdateret....catch 22 så det gør noget!

Man kunne da bare have skrevet en meddelelse på den officielle hjemmeside -
hvorfor skulle det være så vanskeligt?

Jeg tror ikke man bruger ufattelig store ressourcer på det gamle setup, da
man nok satser på at få de nye i luften inden længe.

Nej, for den er som sagt totalt død!

Venlig hilsen

Poul

Fra : ZipZap

Dato : 03-11-02 19:44

> Det er ihvertfald den opfattelse jeg har fået af at læse i ovennævnte
> nyhedsgruppe.

Jo, men der stod også at hvis man ikke gad at ændre server navnet betød det
ikke noget.

Fra : Jesper Monsted

Dato : 03-11-02 19:32

"ZipZap" <NoSpam_@shit.xx> wrote in news:aq2d18$18d$1@sunsite.dk:
> Typisk TDC bare at ændre tingene udne at man får noget at vide. På
> deres elendige hjemmeside står der intet som helst brugbart, og den er
> umulig at finde rundt i. Hvor er der fx. teknisk information ?

Rolig nu, der er netop ikke ændret noget. Hvis du havde kikket lidt i
computerworld over det sidste stykke tid eller stukket snuden forbi
tele.internet.news-service ville du have set at vi er ved at bygge en ny
newsserver. Denne er nu i test (under navnene news2.tele.dk og
dtext2.news.tele.dk). Eventuelle problemer med de gamle servere vil kun
blive behandlet indtil de nye går i drift hvor de vil skifte navne til dem
som de gamle servere bruger (og dermed gør det usynligt for brugerne at vi
har pillet - bortset fra at performance og stabilitet forhåbentlig er gået
gevaldigt i vejret).

Jeg ved ikke om og hvordan der vil blive meldt ud om ændringen - ikke min
afdeling.

--
/Jesper, der blah blah uofficielt blah

Fra : Fly

Dato : 07-11-02 20:28

Hejsa!

Fin debat om TDC's nye servere og hvad ved jeg.

Jeg skifter snart til en TDC ADSL-forbindelse, og vil da gerne høre om der
er nogle begrænsninger i grupperne m.m. Jeg mener er der f.eks. en masse
binære grupper med eller hvordan? Jeg har hørt rygter om at TDC slet ikke
giver adgang til binære grupper, men det er forhåbentlig en skrøne?!?

Glæder mig til at høre et par fornuftige bud eller måske endda en liste over
hvilke danske grupper TDC giver adgang til (hvis det da ikke strider mod
gruppens regler at poste sådan en)

-Fly

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-11-02 20:55

"Fly" <doktor_fly@hotmail.com> skrev :

>Jeg har hørt rygter om at TDC slet ikke
>giver adgang til binære grupper, men det er forhåbentlig en skrøne?!?

De kører en webbaseret newstjeneste, der er ikke binære grupper.

På nntp (altså via en newsreader) er de.

>Glæder mig til at høre et par fornuftige bud eller måske endda en liste over
>hvilke danske grupper TDC giver adgang til (hvis det da ikke strider mod
>gruppens regler at poste sådan en)

De fører alle danske binære grupper og det gør formentlig alle
danske udbyderes newsservere.

Herudover mange andre binære grupper og newsserveren kører
fremragende pt., de har lige sat en ny i drift.

Der er ialt omkring 34.000 grupper.