Køb af spil
Fra : Prestij

Dato : 02-11-02 14:11

Findes der en god udenlandsk site hvor man kan købe PC spil billigere en DK.

Gerne inden for EU

Fra : SonofonoS

Dato : 02-11-02 14:55

> Findes der en god udenlandsk site hvor man kan købe PC spil billigere en
DK.

> Gerne inden for EU

Prøv evt. www.amazon.co.uk der kan tit spares nogle kroner.

SonofonoS

Fra : Benny Jensen

Dato : 02-11-02 14:59

Ved det ikke. men kan oplyse dig at postvæsnet vil opkræve 25% mons af alle
spil, som du importere fra udlandet.
Det betyder intet om det er til privatbrug eller til salgs øjemed. Så vær
forberet på en ekstra regning, når spillet kommer. Du kan være heldig at
postet ikke opdager din pakke, men regn ikke med det.
Du kan altid besøge denne butik Cybercom på Falkoner alle 16 Frederiksberg
www.2ndgames.sdk De sælger og køber nye og brugte spil.
Mvh.
Benny

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 02-11-02 15:22

> Ved det ikke. men kan oplyse dig at postvæsnet vil opkræve 25% mons af
alle
> spil, som du importere fra udlandet.

Du skal da ikke betale moms, så længe du importerer inden for EU's grænser.
Jeg har i hvert fald aldrig betalt ekstra for cd'er, DVD'er og spil købt i
EU.

Fra : Benny Jensen

Dato : 02-11-02 15:45

Du kan have ret, men for en sikkerheds skyld. Vær forberedt på en ekstra
regning.
Mbh.
Benny

Fra : Henrik Dissing

Dato : 02-11-02 16:59

On Sat, 2 Nov 2002 14:59:04 +0100, Benny Jensen wrote:

>Ved det ikke. men kan oplyse dig at postvæsnet vil opkræve 25% mons af alle
>spil, som du importere fra udlandet.

Passer ikke hvis der er tale om et EU-land.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Benny Jensen

Dato : 02-11-02 18:10

OK. jeg gir´mig.
Mvh.
Benny

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 03-11-02 01:08

"Benny Jensen" <benny31@tiscali.dk> wrote in message
> OK. jeg gir´mig.
> Mvh.
> Benny

He he...ingen af jer har helt ret.

Som ungangspunkt skal der IKKE betales MOMS ved varer købt indenfor EU,
MEN...... overstiger firmaets salg over (jeg mener det er) 340.000 kr i til
Danmark, skal firmaet moms-registreres og der skal betales den danske moms
oveni beløbet, altså 25%.

Og til næste spørgsmål om amazon.co.uk sælger over 340.000kr til DK? Yep,
det gør de så der skal altså betales MOMS ved kasse 1!

/Jógvan Lindenskov

Fra : Henrik Dissing

Dato : 03-11-02 01:48

On Sun, 3 Nov 2002 01:07:45 +0100, Jógvan Lindenskov wrote:

>Og til næste spørgsmål om amazon.co.uk sælger over 340.000kr til DK? Yep,
>det gør de så der skal altså betales MOMS ved kasse 1!

Så er det godtnok sjovt at det aldrig sker! Jeg har købt mindst 25 gange hos
amazon.co.uk (bøger, spil, DVD'er), og det er aldrig hændt mig at
toldvæsenet har så meget som rejst et bryn.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : 0nkel

Dato : 03-11-02 05:12

"Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> wrote in message

> Så er det godtnok sjovt at det aldrig sker! Jeg har købt mindst 25 gange
hos
> amazon.co.uk (bøger, spil, DVD'er), og det er aldrig hændt mig at
> toldvæsenet har så meget som rejst et bryn.

Du er åbenbart heldig.

"Køber man en vare (fx en bog) eller en ydelse (fx downloader et spil) via
Internettet hos en virksomhed i et andet EU-land, skal man som udgangspunkt
betale moms til sælgeren, med den sats der gælder i det land, hvor sælgeren
bor. I visse tilfælde vil sælgeren kræve dansk moms. Det gælder bl.a., når
hans salg af varer til danske købere er på mere end 280.000 kr. pr. år. "
http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/offentlige/alle/momsinternet/

Fra : SonofonoS

Dato : 03-11-02 13:34

> [...]
> hans salg af varer til danske købere er på mere end 280.000 kr. pr. år. "

Så vidt jeg husker så betaler man noget der hedder VAT-taxes, når man
bestiller på amazon.co.uk. Er det ikke den engelske "moms"? Jeg har også
selv bestilt flere ting over amazon, men også bestillinger fra tyskland går
rent igennem tolden. Jeg mener at det er noget andet når det kommer fra USA
eller øst fra. Nogen der ved mere om det?

SonofonoS

Fra : Peder

Dato : 03-11-02 16:28

> [...]
>rent igennem tolden. Jeg mener at det er noget andet når det kommer fra USA
>eller øst fra. Nogen der ved mere om det?

Når en pakke er sendt fra et andet EU-land til Danmark går den gennem
tolden uden problemer.

Kommer den derimod fra et land udenfor EU bliver den nakket i tolden
og der skal normalt betales told + 50 kr. i fortoldningsgebyr (eller
hvad de nu kalder det) til Post Danmark. Fremgår det ikke hvilken
værdi pakken har bliver den tilbageholdt indtil man har dokumenteret
med en faktura hvad dens værdi er (men det gælder som sagt kun for
pakker der kommer fra et ikke EU-land). Det er jo desværre denne
metode vi skal bruge til at købe DVD-film fra region 1 efter nytår
, men det er jo en helt anden sag. (www.samhandeljatak.dk)

Hvis du køber fra amazon.co.uk kommer pakken som sagt gennem tolden
uden problemer. Du skal dog være opmærksom på at du betaler dansk
moms. Hvis en internetforretning som f.eks. amazon sælger for over et
vist beløb skal de opkræve dansk moms hvis de sælger til Danmark. Jeg
kan ikke huske den præcise formulering af reglen, men jeg mener kun
det er amazon.co.uk der er store nok til at være omfattet af den.

-Peder

Fra : Henrik Dissing

Dato : 03-11-02 16:12

On Sun, 3 Nov 2002 05:11:58 +0100, 0nkel wrote:

>"I visse tilfælde vil sælgeren kræve dansk moms. Det gælder bl.a., når
>hans salg af varer til danske købere er på mere end 280.000 kr. pr. år. "

Okay, men det er jo så værd at bemærke at det er op til sælgeren at opkræve
dansk moms i stedet for lokal moms. Der kommer med andre ord ingen
overraskelser fra det danske toldvæsen når man får pakken leveret, sådan som
det blev antydet tidligere.

Jeg må indrømme at jeg ikke altid har lagt mærke til om den VAT-sats jeg er
blevet præsenteret for når jeg har bestilt hos amazon.co.uk, har været på
25% eller lidt mindre. Under alle omstændigheder er forskellen mellem dansk
moms og den der gælder i de fleste EU-lande, ikke så stor som mange går
rundt og tror.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Steffen Jørgensen

Dato : 03-11-02 19:25

> Findes der en god udenlandsk site hvor man kan købe PC spil billigere en
DK.

> Gerne inden for EU

gå ind på www.snyd.dk der er billige spil, og der er
også koder