Tiscali's eCare - forward til flere adress~
Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 02-11-02 13:06

Da jeg umiddelbart ikke bryder mig om udsigten til at skulle sidde med
Tiscali's ventemusik i røret et par timer, spørger jeg lige her først:

Er det muligt vha. af Tiscali's eCare-system at forwarde ("Send kopi
til"/"Videresend posten") til flere mailadresser? Jeg har prøvet med
seperatorerne ",", ";" og " ", men får blot en fejl. Har nogen her
erfaringer?

--
Sigurd Hilbert Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-02 13:12

Sigurd Hilbert Madsen skrev:

> [...]
>til"/"Videresend posten") til flere mailadresser? Jeg har prøvet med
>seperatorerne ",", ";" og " ", men får blot en fejl. Har nogen her

Næ, men hvis jeg husker ret, kan du forwarde og beholde en lokal
kopi. Hvis du gør det gennem f.eks. tre adresser, opnår du hvad
du ønsker (om end lidt omstændeligt).

Hvis nogen finder en opskrift på at nedlægge en
Tiscalimailadresse, så må de gerne give et praj.

--
Bertel

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 02-11-02 13:30

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Næ, men hvis jeg husker ret, kan du forwarde og beholde en lokal
> kopi. Hvis du gør det gennem f.eks. tre adresser, opnår du hvad
> du ønsker (om end lidt omstændeligt).

Det kan desværre ikke bruges, da én adresse blot skal forwarde til en række
eksisterende mailadresser.

> Hvis nogen finder en opskrift på at nedlægge en
> Tiscalimailadresse, så må de gerne give et praj.

Jeg er ret overbevist om, at det ikke kan lade sig gøre. Ifølge Tiscali kan
det i hvert fald ikke:

"Bemærk i øvrigt:
- E-mail-adresser og e-mail-aliaser kan IKKE slettes. Muligheden for at
deaktivere konti/alias'er arbejdes der på. " [1]

Men eftersom de følgende to punkter på samme side ikke passer, borger det
ikke ligefrem for rigtigheden i deres oplysning.

[1] http://support.tiscali.dk/hosting/email/lanmail.php

Fra : N/A

Dato : 03-11-02 04:06

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 03-11-02 04:06

> Ja. A => B => C => D => ... ad infinitum.

Jo, men problemet er blot, at B, C og D er private mailbokse, som der også
kan sendes direkte til. Jvf. Ole Rasmussens svar, bruger jeg nu webmail'en i
stedet for eCare-systemet - så er der nemlig ingen problemer.

--
Sigurd Hilbert Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-11-02 14:29

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvis nogen finder en opskrift på at nedlægge en
> Tiscalimailadresse, så må de gerne give et praj.

Alle venter på, at italienerne skal få nusset færdig mht. de sidste
ændringer på postkasserne, herunder nedlægning af en sådan. (Aliaser er
kommet med, men endnu ikke egentlige postkasser, dvs. POP3'ere).
De insisterer på, at det hele skal laves centralt og derefter
implementres i hele Tiscaliland samtidigt.

Indtil videre er der dog en midlertidig udvej, som jeg har benyttet på
et par stykker.

Gå ind i webmail (som egentlig er selve postkassen),
<http://webmail.tiscali.dk/> med den ønskede adresse (husk hele
adressen er login/brugernavn). Så Indstillinger -> filtre -> Opret nyt
filter.

Hvis det fx drejer sig om postkasse1@spamfilter.dk, laver du et filter,
der siger, at *hvis* "Til" indeholder" postkasse1@spamfilter.dk, *så*
skal der autosvares med flg. tekst (sæt en selvvalgt tekst ind, fx
"This mailbox is closed") og mailen slettes fra serveren.

I praksis virker den jo stort set som en nedlagt på denne måde. Og
ønsker man senere at anvende den, kan man altid slette filteret.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-02 15:08

Rudi Stegen skrev:

>I praksis virker den jo stort set som en nedlagt på denne måde.

Det dur bare ikke. Jeg har brugt dem som engangsadresser, så der
er et par stykker der bliver spammet. Dem vil jeg have helt væk.

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-11-02 16:01

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Det dur bare ikke. Jeg har brugt dem som engangsadresser, så der
> er et par stykker der bliver spammet.

Alternativt kan du bare viderestille dem til devnull@tiscali.dk uden at
beholde en kopi på serveren.

Du skal selvfølgelig bare være 100% sikker på, at det er o.k., at
hverken du eller afsenderen aldrig informeres om, at alle mails til
disse postkasser er sendt til de evige bitmarker.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-11-02 00:25

Rudi Stegen skrev:

>Alternativt kan du bare viderestille dem til devnull@tiscali.dk

Hvad sker der så med den?

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-11-02 01:05

> Hvad sker der så med den?

Den sendes til de evige bitmarker. Oprindelig var det blot en
postkasse, som nogen så engang imellem slettede indholdet i. Men for
vist et halvt års tid siden eller to, brugte Thomas (Corell [1]) et par
minutter [1] på at lave den til en ægte devnull.

[1] Ja, dén Thomas.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rene Joergensen

Dato : 03-11-02 09:04

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> [...]
> vist et halvt års tid siden eller to, brugte Thomas (Corell [1]) et par
> minutter [1] på at lave den til en ægte devnull.

*host*

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-11-02 12:52

Hej Rene Joergensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> *host*

Okay, det var René (?), der ændrede det fra at være en død postkasse,
hvis indhold så indimellem blev slettet, til at være en ægte devnull.

Men det var vist Thomas, der meddelte det. Og han har jo flair for at
skrive den slags på en lumskelig måde, så han uden direkte at tale
usandt giver læseren det indtryk, at han selv har udført manuelt
arbejde i minuttevis.

(Ikke for at bebrejde Thomas da det tilsyneladende er et specielt BOFH-
trick, så man kan give indtryk af, at man skam også har lavet... noget
i denne måned

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rene Joergensen

Dato : 03-11-02 13:00

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> Okay, det var René (?), der ændrede det fra at være en død postkasse,
> hvis indhold så indimellem blev slettet, til at være en ægte devnull.

Så vidt jeg husker var det Odinn der i sin tid lavede adressen til noget
internt brug, mails sendt til den har altid bare været blevet smidt på
bit-lossepladsen. Den har f.eks også været brugt ved
SMS-viderestillinger, hvor return-path blev sat til sms@wol.dk som
devnull@image.dk var (er?) et alias til.

> Men det var vist Thomas, der meddelte det. Og han har jo flair for at

Jeg tror bare at det har været Thomas der skrev det første gang *DU*
læste det ;) Jeg kan da ihvertfald huske at flere forskellige ansatte
har haft nævnt den i de interne grupper gennem tiderne.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-11-02 13:22

> Jeg tror bare at det har været Thomas der skrev det første gang
> *DU* læste det ;)

Nå, sådettrordu.
Jeg kan huske, at mange havde efterlyst en sådan adresse *meget* længe
og meget ihærdigt, specielt i forbindelse med et (selvkonfigurerbart!)
spamfilter direkte på serveren. Herunder bl.a. Jakob (Paikin) og Robert
(Piil).

På et tidspunkt, hvor ovenstående havde været ytret i både ny og næ
gennem lange tider, svarede Thomas så mig med, hvorfor jeg ikke blot
brugte omtalte adresse. Ohoo! Jeg anede ikke dens eksistens.
I det følgende døgn optrådte bl.a. omtalte Jakob og Robert i tråden med
'Hvad er det?' 'Eksisterer den?' 'Hvornår er den kommet op?'

(Vist) Thomas svarede så noget med, at den længe havde været der. Og
ikke ret lang tid senere (en dag til en uge) postede han så en besked
om, at nu var den ændret til en rigtig devnull.

Det er altså noget, der var gået adskilliges næser forbi. Og næserne
sidder ikke på folk, der har hang til at overse den slags.

Skal jeg forsøge at finde tråden, herr René?

> Jeg kan da ihvertfald huske at flere forskellige ansatte har haft
> nævnt den i de interne grupper gennem tiderne.

Ansatte (og tidligere ansatte) har en formidabel tendens til at huske,
hvad der er blevet nævnt (sådan ret diffust "gennem tiderne") i de
interne grupper, uden andre og ellers opmærksomme burgere nogensinde
har bemærket det.
Er du sikker på, I ikke bare har nævnt det til hinanden dybt inde i
serverrummet, hvor ingen andre må komme, og man endelig kan få en
slapper i fred og ro?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-11-02 16:02

On Sat, 02 Nov 2002 14:28:38 +0100, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>I praksis virker den jo stort set som en nedlagt på denne måde. Og
>ønsker man senere at anvende den, kan man altid slette filteret.

Nej, der er stor forskel, idet ved en normal nedlagt konto, da vil
mailserveren ikke acceptere mailen i første omgang, og allerede i
leveringsfasen vil mailen blive afvist. Det er noget, systemer
forstår, hvorimod et autosvar ikke nødvendigvis vil give samme effekt.

Dertil kommer så tilfælde, hvor ens e-mail-adresse ikke står i
To:-feltet.

--
- Peter Brodersen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-11-02 01:11

Hej Peter Brodersen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Nej, der er stor forskel, idet ved en normal nedlagt konto, da vil
> mailserveren ikke acceptere mailen i første omgang, og allerede i
> leveringsfasen vil mailen blive afvist.

Ubestrideligt. (Jeg burde måske have skrevet "meget stort set" .

Men meningen var såmænd blot at give et par ideer til, hvordan man på
et par måder kan anvende alternativer, indtil italienerne får sig
snøvlet sammen og tilføjet til restende punkter på eCares ToDo-liste,
herunder sletning af "rigtige" postkasser.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-11-02 22:32

Hej

"Sigurd Hilbert Madsen" <dont@spam.me> wrote:

> [...]
>til"/"Videresend posten") til flere mailadresser? Jeg har prøvet med
>seperatorerne ",", ";" og " ", men får blot en fejl. Har nogen her

Hm, jeg kan ikke rigtigt se hvad det er du bruger som seperator Har
du prøvet med alm. komma seperation ? - Den letteste måde er at gå ind
via webmail > indstillinger > postkasse, dér finder du et punkt der
hedder "Videresend kopi af mail" - Jeg har lige prøvet med komma
imellem, og det 'brokkede' den sig ikke over.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 03-11-02 04:03

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hedder "Videresend kopi af mail" - Jeg har lige prøvet med komma
> imellem, og det 'brokkede' den sig ikke over.

Jeg prøvede både komma, semikolon og mellemrum - intet hjalp. Men det var i
eCare-systemet. Efter at have prøvet at det analoge i webmail'en, virker det
fint (med komma-seperation). Tak!

Nu står jeg blot tilbage med problemet, at det ikke er muligt både at
aktivere autosvar og få videresendt (uden kopi) sine emails. Nogen som
kender et program til W2000 (skal kunne køre som service eller scriptes),
som kan tømme en pop3-mailbox? :)

--
Sigurd Hilbert Madsen