USB og Builder 4
Fra : Subrave

Dato : 28-02-01 10:04

Hej

Er det muligt at snakke med en USB device i Builder 5??
Jeg har dog kun erfaring i dos programmering, er dette nok ??
Eller tager jeg for en stor mundfuld ??

Denne USB device er en lille u-controller, som vi selv har lavet (et skole
projekt)
Så vil gerne kunne hente nogle oplysninger fra denne u-C, og så vise det
måske grafisk.

Eller skal jeg bare holde mig til RS232 ??

Hvor skal jeg starte.

Mvh Tommi

Fra : Daniel Schledermann

Dato : 28-02-01 16:48

Subrave <subrave@subrave.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:97ieq3$ijm$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Er det muligt at snakke med en USB device i Builder 5??

Jeg kan ikke forstille mig andet. ;) Ved dog ikke lige hvordan.
Om ikke andet kan man helt sikkert få et modul der kan.

> Jeg har dog kun erfaring i dos programmering, er dette nok ??

Du skal nok først sætte dig lidt ind i programmenringsteknikken til
Windowsprogrammer. Den er *lidt* anderledes end DOS-programmer.

Fra : tommi - subrave

Dato : 01-03-01 22:52

Hej

> Du skal nok først sætte dig lidt ind i programmenringsteknikken til
> Windowsprogrammer. Den er *lidt* anderledes end DOS-programmer.

Har det noget med API at gøre ??
Men generalt, er det så svære at lave windows programmer i forhold til dos
??

Mvh Tommi

Fra : Daniel Schledermann

Dato : 01-03-01 13:26

tommi - subrave <tommi_subrave@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:97jrtf$1u5$1@news.cybercity.dk...

> Har det noget med API at gøre ??
> Men generalt, er det så svære at lave windows programmer i forhold til dos
> ??

Jo.. lidt måske.. Det væsentlige er dog, at du bruger en helt anden
objektorienteret måde at holde styr på funktioner og objekter på.
I et DOS-program har du en funktion der hedder void main(). I Windowsprogram
har du istedet en klasse. Desuden et Windowsprogram event-styret. Det er
lidt svært at forklare kort... men det er ihvertfald en anden måde at gøre
det på.

Fra : Dan Michael Christen~

Dato : 28-02-01 20:58

Subrave skrev: