Toast 4.1.3 kan ikke se FireWire brænder ?
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-11-02 08:08

Jeg har fået mig en OnePro FireWire brænder, men Toast kan ikke se den.

Pismo 400 mhz med Mac OS 9.2.2 US på.

Godt nok er den kun 8 lørdag morgen, men hvad dælen sker der ?

Ideer ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-11-02 09:38

In article <1fl0h4u.xmofp7f134qoN%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> Jeg har fået mig en OnePro FireWire brænder, men Toast kan ikke se den.
>
> Pismo 400 mhz med Mac OS 9.2.2 US på.
>
> Godt nok er den kun 8 lørdag morgen, men hvad dælen sker der ?
>
> Ideer ?

Til mit Firekabinet fulgte der en CD med med software som
angiveligt er nødvendigt under OS 8/9. Har du noget tilsvarende
med til brænderen ? Og står der at Toast 4.1.3 supporterer
Firewire ?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-11-02 09:49

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> [...]
> nødvendigt under OS 8/9. Har du noget tilsvarende med til brænderen ? Og
> står der at Toast 4.1.3 supporterer Firewire ?

Det var da et godt spørgsmål ! Jeg har blot fået brænderen uden software
eller noget. Toast har jeg fra en SCSI brænder.

Er vi ude i noget Toast 5 eller hvad - den har jeg ikke.

Øv.

-- Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/ ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am -
0.30 am CET

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-11-02 13:03

In article <1fl0ltz.1m9i5u84nmyw5N%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Det var da et godt spørgsmål ! Jeg har blot fået brænderen uden software
> eller noget. Toast har jeg fra en SCSI brænder.
>
> Er vi ude i noget Toast 5 eller hvad - den har jeg ikke.
>
> Øv.

Jeg søgte lige på nettet, og der skulle være fuld firewire support.
Du skal bare have alle de rigtige Apple Firewire extrensions ind.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-11-02 14:42

> [...]

> Jeg søgte lige på nettet, og der skulle være fuld firewire support. Du
> skal bare have alle de rigtige Apple Firewire extrensions ind.

Nu har jeg lige prøvet med en Toast 5.1 og det virker heller ikke.

Hvad er det for FireWire extensions ?

Laver jeg en software update siger den at jeg er fuldt opdateret
undtagen iPod og Airport.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-11-02 16:10

> Nu har jeg lige prøvet med en Toast 5.1 og det virker heller ikke.
>
> Hvad er det for FireWire extensions ?
>
> Laver jeg en software update siger den at jeg er fuldt opdateret
> undtagen iPod og Airport.

Tjek lige at du har Toast Firewire Support i din Udvidelses mappe. Den
er vigtig..

Hvis du vil have iTunes (og Disc Burner) til at virke med brændren, skal
Disc Burner og FireWire Authoring Support være slået til, men da de
konflikter med de tidligere Toast-versioner, skal du ikke gøre det hele
samtidigt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-11-02 17:15

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Tjek lige at du har Toast Firewire Support i din Udvidelses mappe. Den
> er vigtig..

Den er der i version 1.0.8

> [...]
> Disc Burner og FireWire Authoring Support være slået til, men da de
> konflikter med de tidligere Toast-versioner, skal du ikke gøre det hele

Oversæt lige dansk René. 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Villy Erichsen

Dato : 02-11-02 17:36

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Den er der i version 1.0.8

> Oversæt lige dansk René. 8-D

Oversættelse:
Hvis du vil have iMelodier (og tallerken brænder) til at virke med brænderen, skal
tallerkenbrænder og Ild Tråd Forfatter Opbakning være slået til, men da de
konflikter med de tidligere Riste-versioner, skal du ikke gøre det hele samtidigt.

Sagt på en anden måde Disc Burner og Toast kan ikke køre samtidigt. Vælger du Toast
skal du inaktivere Authoring Support og Disk Burner i mappen udvidelser.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 02-11-02 20:43

> Den er der i version 1.0.8

Det samme problem (tror jeg) har jeg også kæmpet med.
Bruger også Toast 5.1.
OS X ser OnePro FireWire brænderen uden videre - som generic.
Men i OS 9.2.2 har jeg ikke kunnet løse det.

Brænderen stod tidligere tilsluttet en G3 med OS 9.1 og kørte uden
problemer. Da jeg ikke kunne få den til at køere under min PowerBook G4
OS 9.2.2 hentede jeg de filer fra G3'eren der lignende brænder
extensions, men det kom aldrig til at virke.

I System 9 Extension har jeg:
FireWire Authoring Support version 1.1.2.
og
Toast FireWire Support version 1.0.7

- er det her jeg mangler noget?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-11-02 07:36

Storm wrote:

> [...]
> extensions, men det kom aldrig til at virke.
>
> I System 9 Extension har jeg:
> FireWire Authoring Support version 1.1.2.

Nej, men noget for meget, nemlig FireWire Authoring Support.
Alt hvad der handler om Authoring Support - samt Disc Burner skal fjernes fra
udvidelsesmappen.

Fra : Storm

Dato : 04-11-02 09:14

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> Nej, men noget for meget, nemlig FireWire Authoring Support.
> Alt hvad der handler om Authoring Support - samt Disc Burner skal fjernes fra
> udvidelsesmappen.

Jeg havde glædet mig til at se, at det virkede.
Det gjorde det ikke umiddelbart.
Jeg synes jo også det er mærkeligt at man skal fjerne FireWire Authoring
Support for at få lov at bruge FireWire...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 04-11-02 16:55

Storm wrote:

> Jeg havde glædet mig til at se, at det virkede.
> Det gjorde det ikke umiddelbart.
> Jeg synes jo også det er mærkeligt at man skal fjerne FireWire Authoring
> Support for at få lov at bruge FireWire...

Det gælder som sagt også kun hvis du vil bruge Toast.
Bruger du Disc Burner er det en anden sag.
Jeg prøvede det på G4 Powerbook med Toast 5.02 - så sent som i torsdags. Ejeren
kun ikke få Toast til at virke sammen med FW brænder.
Jeg fjernede så alt Authoring Support + Disc Burner - så kunne den straks.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-11-02 22:14

> [...]

> FW brænder. Jeg fjernede så alt Authoring Support + Disc Burner - så kunne

Nu har jeg netop testet Toast uden FireWire Authoring Support samt Disc
Burner og nu virker Toast 5.1

Ejendommeligt.

Fra : N/A

Dato : 05-11-02 09:26

Fra : N/A

Dato : 05-11-02 09:26

Fra : N/A

Dato : 05-11-02 09:26

Fra : Storm

Dato : 05-11-02 09:26

> Ja især når man skal bruge FireWire

- Så er jeg kørende - fedt nok.

Takker - så det var godt du blandede dig Henrik. Villy havde aldrig
gættet at det var den jeg manglede

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 05-11-02 11:55

> - Så er jeg kørende - fedt nok.
>
> Takker - så det var godt du blandede dig Henrik. Villy havde aldrig
> gættet at det var den jeg manglede

Herligt at det virker nu, jeg tror nu nok i havde fundet ud af det, Villy
gav da udtryk tidligere at du behøvede firewire enabler & support, måske han
havde regnet med at de var installeret og slået til som de er standard.

Henrik
ACSE

Fra : Storm

Dato : 05-11-02 13:59

Henrik Nedergaard <benfil@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
> havde regnet med at de var installeret og slået til som de er standard.

Netop

Jeg har vist en lidt speciel standardindstallation.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-11-02 00:30

> Den er der i version 1.0.8

Hmm... har du prøvet at installere Toast fra scratch og så opdatere til
den nyeset 4.x? Det lyder som om, at der mangler nogle udvidelser

> Oversæt lige dansk René. 8-D

Det har Villy vist klaret ganske fint!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-11-02 14:58

> [...]

> Hmm... har du prøvet at installere Toast fra scratch og så opdatere til
> den nyeset 4.x? Det lyder som om, at der mangler nogle udvidelser

Ja hvis Villy fortsætter på den måde, så bliver Mogens Thyregod sgu da
arbejdsløs..........

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-11-02 15:34

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Ja hvis Villy fortsætter på den måde, så bliver Mogens Thyregod sgu da
> arbejdsløs..........

Nej da - det klarer han fint.
Men måske skulle man overveje at oversætte til jysk - evt. sønderjysk så er der
flere der "ka forste et"

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-11-02 15:39

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> Nej da - det klarer han fint. Men måske skulle man overveje at oversætte
> til jysk - evt. sønderjysk så er der flere der "ka forste et"

OS X på vendelbo ?

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-11-02 15:51

> OS X på vendelbo ?

Wi wel jo nok bruug en dowel w i wendelbo

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-11-02 15:58

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> Wi wel jo nok bruug en dowel w i wendelbo

Nu er jeg jo fra Hellerup, så dér vil slet hedde: Udradér.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 02-11-02 14:58

jesper@gylling.net writes:

> [...]
>
>Hvad er det for FireWire extensions ?
>
>Laver jeg en software update siger den at jeg er fuldt opdateret

Jeg har kun MacOS 9.04 på min Pismo, for det var sådan jeg har købt den,
Jeg har købt en ekstern Lacie firewire brænder. Satte ledningerne til,
smækkede Tost 5.02 i og så kørte det. Men hvis computeren er fuld, så må
man sætte ned til 4x hastighed, da den kræver meget harddiskplads.
Så der må være noget andet i vejen, da du kan se at jeg har ikke opdateret
noget som helst. men prøv at se om du kan brænde under 4x

Og prøv at se om du kan brænde på et andet mærke medie.

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-11-02 15:03

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> noget som helst. men prøv at se om du kan brænde under 4x
>
> Og prøv at se om du kan brænde på et andet mærke medie.

Jamen hverken iTunes eller Toast kan se brænderen, men propper jeg en CD
i brænderen mounter den fint på skrivebordet.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/