Forms/PHP/Apache - retunerer ikke noget
Fra : Allan Johansen

Dato : 01-11-02 17:05

Hej NG

Jeg håber det er i orden at jeg har postet denne besked til to
nyhedsgrupper, da jeg ikke helt ved hvor den hører til.

Jeg har det problem at min form ikke retunerer en værdi. Som i eksemplet
her:

<form action="frm.php" method="post">
<input type="text" name="frm1">
<input type="submit" value="ok">
</form>
<?
echo "Indhold af frm1: $frm1";
?>

Ovenstående kan jeg ikke få til at virke... prøv evt. selv på
www.smoelfen.dk/frm.php

Ved ikke om det skyldes opsætning i Apache eller PHP? Jeg bruger Apache 1.3
og PHP 4.

Mvh. Allan

Fra : Rene Pedersen

Dato : 01-11-02 18:47

> <?
> echo "Indhold af frm1: $frm1";
> ?>

Prøv med:

echo "Indhold af frm1: $_REQUEST['frm1']";

> Ved ikke om det skyldes opsætning i Apache eller PHP? Jeg bruger Apache
1.3
> og PHP 4.

Du kan evt. ændre "register_globals = Off" til "register_globals = On" i din
"php.ini"-fil. Så vil din oprindelige kode virke ($frm1) - hvis du lader
indstillingen være skal bruge den jeg foreslog ($_REQUEST['frm1']).

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Allan Johansen

Dato : 01-11-02 20:21

Tak for svaret, det var lige præcist det der skulle til:)

Fra : Jacob Atzen

Dato : 02-11-02 09:18

"Rene Pedersen" <bonghat@c.dk> writes:

> Du kan evt. ændre "register_globals = Off" til "register_globals = On" i din
> "php.ini"-fil. Så vil din oprindelige kode virke ($frm1) - hvis du lader
> indstillingen være skal bruge den jeg foreslog ($_REQUEST['frm1']).

Vær dog opmærksom på, at register_globals er sat til off af hensyn til
sikkerhed. Så hvis du laver noget der skal vises på det store Internet
skal du måske overveje at ændre din kode i stedet.

Se mere her:
<http://dk.php.net/manual/en/security.registerglobals.php>

Jeg FUT'er til dk.edb.internet.webdesign.serverside.php da dette er et
rent php emne.

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen