Andet multimedie
bentjuul 3670
eps -> jpg
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-02 14:21

jeg skal have konvatert nogle KÆMPE eps filer om til det mere læsbare
format jpg (eller what ever) Jeg har fundet nogle programmer der kan
åbne dem, men det er kun "preview" den gemmer dvs. en opløsning på ca.
500 x 500 eller sådan noget. Hvad skal jeg gøre for at få dem
konvatert? Gimp vil desværre ikke åbne dem, paint shop pro kan kun
gemme preview'et

Fra : Digit

Dato : 01-11-02 16:40

"peet_dk" ræsonnerede, og skrev d. 01 nov 2002:

> [...]
> 500 x 500 eller sådan noget. Hvad skal jeg gøre for at få dem
> konvatert? Gimp vil desværre ikke åbne dem, paint shop pro kan kun

...Og du har prøvet export > med PaintShop?

Umiddelbart vil jeg sige IrfanView, men jeg kender det ikke godtnok til at
vide om det kan exportere EPS'er.

Har du noget fra Corel, Adobe eller Macromedia?

Du kan hente tryouts af både, Photoshop, Illustrator, Freehand (Macromedia)
og (sikkert) Coreldraw.

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : Henrik Torp

Dato : 02-11-02 09:28

"Digit" <Digit@Gnaveren.invalid> skrev i en meddelelse

> ..Og du har prøvet export > med PaintShop?
>
> Umiddelbart vil jeg sige IrfanView [...]

God ide. Programmet kan oven i købet gemme i det nye jpg2000 format. Desuden
er programmet gratis.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Henrik Torp

Dato : 02-11-02 09:45

"Henrik Torp" <henriktorp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> God ide. Programmet kan oven i købet gemme i det nye jpg2000 format.
Desuden

Jeg har lige læst på pc-worlds hjemmeside, at corel photo paint 11 er det
eneste af de store billede behandlingsprogrammer, der understøtter jpeg2000.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : emj

Dato : 02-11-02 09:57

On Sat, 2 Nov 2002 09:44:31 +0100, "Henrik Torp"
<henriktorp@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Jeg har lige læst på pc-worlds hjemmeside, at corel photo paint 11 er det
>eneste af de store billede behandlingsprogrammer, der understøtter jpeg2000.

Ja, sådan er det altid. De "store" opdager ikke, at de "små" fører på
forskellige områder. Det er i alle tilfælde rigtig, at det lille
gratis Irfanview understøtter jpeg2000

Fra Irfans hjælpefil
Clicking the Options button brings up special options for some file
types. There are five tabs: JPEG/GIF, JPEG2000, LDF, LWF, PNM and
TIFF.

Hilsen emj
--
http://www.enterpol.dk/foto/epgalleri/epfoto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Kurt Brixen

Dato : 02-11-02 15:11

On Sat, 2 Nov 2002 09:28:07 +0100, "Henrik Torp"

>God ide. Programmet kan oven i købet gemme i det nye jpg2000 format. Desuden
>er programmet gratis.

Irfanview kan ikke vise EPS-filer, kun det indbyggede preview.

Ghostview kan sikkert, men jeg kender det ikke nok.

Ellers er der en mulighed at åbne EPS-filen i Illustrator eller
Photoshop (programmet vælges efter om der er meget tekst/mange
billeder). Hvis det ikke kan lade sig gøre, så konverter EPS-filen til
PDF først, så kan den som regel åbnes i Illustrator.
En anden mulighed er Indesign.

Kurt Brixen

Fra : Michael Holm

Dato : 03-11-02 02:44

Omdøb filen til .ai og åben den i Photoshop.

--Michael