Hjælp til Mac-hjælp
Fra : Tim Stigler

Dato : 01-11-02 07:55

Tak til nyhedsgruppens mange oplysninger.
Jeg har haft performa i mange år. I august fik jeg IMac.
I forbindelse med opdateringer til bl.a. jaguar har jeg nu fået problemer,
som jeg ikke kan løse:
Mail-programmet vil ikke åbne - og det vil Mac-hjælp heller ikke....
Andre programmer kører fint. Jeg har tidligere (som i gamle dage med OS
8.6) prøvet at geninstallere fra CD-rommen . Men den løsning gives heller
ikke, da der meddeles ved installeringen, at en nyere end OS 10,2 allerede
er på computeren...?
med venlig hilsen
Tim Stigler

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-11-02 12:18

On Fri, 1 Nov 2002 7:55:18 +0100, Tim Stigler wrote
(in message <fc.0073fb6b049dfd770073fb6b049dfd77.49dfe0d@net.dialog.dk>):

> [...]
> ikke, da der meddeles ved installeringen, at en nyere end OS 10,2 allerede

Det er lidt svært ud fra de oplysninger, du giver, at finde ud af, hvorfor
Mail ikke vil åbne. Har du prøvet at køre Disk Utility . klik repair
privileges med det samme, det er hurtigere, og der sker ikke noget ved det,
andet end at det tager et stykke tid. Og så en gang Norton booted op fra dens
CD - det var hvad jeg umiddelbart ville gøre.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Tim Stigler

Dato : 01-11-02 13:28

Ja jeg har prøvet at kontrollere disken og ligeledes at reparere
privillegerne.
Det førte heller ikke til at mail ville åbne - og ej heller at Mac-hjælp
vil åbne.
Men jer er ikke vidende om, at jeg at en CD-Rom med Norton?
Ligger den på Mac OS X v 10.2 CD-Rommen?

Og som sagt har jeg prøvet at geninstallere Mac OS X v.10.2, som blev
afvist - formentligt fordi jeg har opdateret til Mac OS X v10.21
Tim Stigler

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 04-11-02 02:40

Tim Stigler <Tim_Stigler@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>
> Og som sagt har jeg prøvet at geninstallere Mac OS X v.10.2, som blev
> afvist - formentligt fordi jeg har opdateret til Mac OS X v10.21

Bruger du dansk som sprog? Har du prøvet at skifte sprog? Altså fra
dansk til engelsk. Du finder det under systempreferences
"international".

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk