Hvad er Xabre ?
Fra : Olesen

Dato : 31-10-02 22:51

Xabre...hvad er dette ?
Et mærke eller en "grafikchip" i den
billige ende ???

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-11-02 00:08

Olesen wrote:
> Xabre...hvad er dette ?
> Et mærke eller en "grafikchip" i den
> billige ende ???

En chip der er billig, men vist ikke noget køb til prisen. Vist
forøvrigt den første AGPx8 løsning.

Mvh

Bruno

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 01-11-02 08:11

Jeg vil bare lige sige, at jeg har haft et Xabre GeForce2 kort. Mener at
stavningen var synonym med det i omtaler her.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Olesen

Dato : 02-11-02 00:08

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> En chip der er billig, men vist ikke noget køb til prisen. Vist
> forøvrigt den første AGPx8 løsning.

Asus kommer snart (er kommet) med en "x8" version
af de 2 bestsælgende grafikkort i deres serie.
Husker ikke lige de præcise modelnavne, men X8 satses
der åbenbart på.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 02-11-02 16:47

Olesen wrote:
> Asus kommer snart (er kommet) med en "x8" version
> af de 2 bestsælgende grafikkort i deres serie.
> Husker ikke lige de præcise modelnavne, men X8 satses
> der åbenbart på.

Desværre er det ren marketings-teknologi, hvis du kigger på fx. Toms
Hardware så har de testet de nye AGPx8 versioner fra Nvidia mod deres
AGPx4 udgaver og performance forskellen er sådan cirka ikke eksisterende.

Faktisk giver AGPx8 mest mening på et kort med meget lidt ram på, altså
8 Mb eller mindre, for så er der behov for at flytte textures til kortet
hele tiden og de fylder langt mere end koordinatsæt o.lign.

Mvh

Bruno

Fra : Olesen

Dato : 02-11-02 18:32

> Faktisk giver AGPx8 mest mening på et kort med meget lidt ram på, altså
> 8 Mb eller mindre, for så er der behov for at flytte textures til kortet
> hele tiden og de fylder langt mere end koordinatsæt o.lign

Man kan også sige, at meget store texture, som skal loades ind i meget ram
har gavn af en hurtig overførsel ?

Fra : -=Madsen=-

Dato : 01-11-02 02:07

> Xabre...hvad er dette ?