Miss Hong Kong søger hjælp (lang)
Fra : Pil

Dato : 31-10-02 22:16

Kære NG,

Her en lille historie fra det virkelige liv: jeg har en veninde som
arbejder i Kastrup Lufthavn i veterinærkontrollen. For nogle uger siden
var nogle medarbejdere i speditionen igang med at pakke en palle ud, og
da de fjernede presenningen, sprang der en kat ud fra kasserne. Da
kasserne blev undersøgt nærmere, viste det sig at der lå tre nyfødte
killinger i læsset.

Katten er sandsynligvis steget ombord i varerne i Hong Kong, er
mellemlandet i Bangkok og er derefter fløjet med til Danmark. Undervejs
har hun fået killinger, og moderkagerne har sandsynligvis reddet hende
fra at dø af sult og tørst.

Nu sidder Miss Hong Kong og hendes tre små hunkillinger i
veterinærkontrollen, og om en uges tid er deres 4 ugers karantæne
udstået og de skal hjemtages. Problemet er bare at både min veninde og
jeg har ganske mange katte i forvejen, og vi har også begge killinger
eller killinger på vej, og Miss Hong Kong kan derfor ikke så godt være
hos os. Min veninde har allerede fundet potentielle nye hjem til de tre
små, så det vi mangler, er et hjem til Miss Hong Kong hvor de små også
kan være, indtil de bliver 12 uger. Min veninde vil sørge for foder og
vaccinationer, hvis der er nogen som kunne tænke sig at lægge hjem til.

Miss Hong Kong er en meget køn kat, korthåret, sort-hvid og med en
typisk orientalsk kropstype. Man kan tydeligt se at hun ikke er en dansk
huskat; hun er slank og har enorme ører som er placeret henad en
siameser. Hun er noget reserveret, men ikke vild; man kan sagtens
håndtere hende og hun vil gerne dikkes under hagen. Hun er selvfølgelig
beskyttende overfor sine små, og det er nok svært at vurdere hendes
temperament endeligt før killingerne er vænnet fra.

Vores bud er at hun nok har levet som gadekat i Hong Kong; hun var meget
udmagret og forpjusket ved ankomsten, men hendes appetit fejler ikke
noget, så hun er allerede ved at være i fin form. Hun er
dyrlægeundersøgt og vaccineret, og hun skal selvfølgelig også
steriliseres når hun er færdig med sine børn.

Hvis der er nogen der kunne tænke sig at hjælpe med husly til Miss Hong
Kong og hendes killinger, kan jeg kontaktes på mail:

pil@skydebanen.net

Tak fordi I gad læse med,

Pil

Fra : Camilla Baird

Dato : 01-11-02 00:43

On 31/10/2002 22:15, in article 3DC19D76.7040909@jubiimail.dk, "Pil"
<bissekat@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis der er nogen der kunne tænke sig at hjælpe med husly til Miss Hong
> Kong og hendes killinger, kan jeg kontaktes på mail:

Sikke dog en historie! Der er en dansk yahoo liste, der hedder nyt_hjem, som
du måske kan prøve at sende denne mail på...
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk