Læse en double fra consol
Fra : ReproPoint

Dato : 28-02-01 01:02

Jeg har instaleret MRJ 2.2.4 på min mac.

For det meste fungere det fint, men jeg kan
ikke finde ud af at læse en double fra consolvinduet

Jeg har ikke nogen problemer med at læse en Int.
Det gør jeg på følgende måde:

String inputString = readLine();
int n = Integer.parseInt(inputString);
return n;

Men når jeg vil læse en double på følgende måde:

String inputString = readLine();
double x = Double.parseDouble(inputString);
return x;

Får jeg denne fejl i compileren?

Method parseDouble(java.lang.String) not found in class
java.lang.Double.
double x = Double.parseDouble(inputString);

Er der nogen der kan hjælpe mig?

På forhånd tak

Peter

Fra : Frederik Hansen

Dato : 28-02-01 20:40

Hejsa

Nu ved jeg ikke lige hvilken Java version "MRJ 2.2.4" passer til, men du
kan prøve

double x = Double.valueOf(inputString).doubleValue();

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen

Sun Certified Programmer
for the Java(tm) 2 Platform

email : frederik@roirex.dk
www : www.roirex.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 21-03-01 22:19

ReproPoint <post@repropoint.dk> wrote:

> Jeg har instaleret MRJ 2.2.4 på min mac.
>
> Method parseDouble(java.lang.String) not found in class
> java.lang.Double.
> double x = Double.parseDouble(inputString);

Du har vist fået fat i den forkerte API doc. Apples nuværende JVM er
tilsvarende JDK 1.1.8, og indeholder derfor ikke Double.parseDouble().
Du kan dog enten benytte Double.valueOf(String), som en anden skriver
eller (new Double(String)).doubleValue().

Du kunne også stå i kø hos din forhandler på lørdag og købe Mac OS X,
som indeholder JDK 1.3, direkte tilgængelig fra en kommandolinie

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-03-01 10:25

On Wed, 21 Mar 2001, Jan Oksfeldt Jonasen wrote:

> Du kunne også stå i kø hos din forhandler på lørdag og købe Mac OS X,
> som indeholder JDK 1.3, direkte tilgængelig fra en kommandolinie

Jeg har prøvet at logge ind til en OSX beta maskine og køre Java fra en
kommanolinie og det var meget trægt hvis den bruger der fysisk sad ved
maskinen kørte visse Macprogrammer (noget med et emuleringslag jeg ikke
helt fik styr på).

Hvordan er performance hvis man sidder ved maskinen selv på den frigivne
version?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk