Nvidia; næste generation?
Fra : Martin Berentzen

Dato : 31-10-02 21:25

HEJ!

Hvad kommer den næste generation af grafikchip fra Nvidia til at hedde?
Hvornår udkommer den? Hvordan forventes den at performe ifht. Ati Radeon
9700 Pro?

Martin

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 31-10-02 21:39

Martin Berentzen wrote:
> HEJ!
>
> Hvad kommer den næste generation af grafikchip fra Nvidia til at hedde?

Næppe GeForce5, kode betegnelsen er NV30.

> Hvornår udkommer den?

Der er næppe til at købe før februar eller noget i den stil. Måske endda
senere!

Hvordan forventes den at performe ifht. Ati Radeon
> 9700 Pro?

Godt spørgsmål.

Mit gæt er at den er lidt hurtigerer og at ATI kommer med noget der slår
den straks efter.

Mvh

Bruno

Fra : TBC

Dato : 31-10-02 21:44

Martin Berentzen" <martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dc191bc$0$806$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> HEJ!
>
> Hvad kommer den næste generation af grafikchip fra Nvidia til at hedde?

Vides ikke hvad NV30 kommer til at hedde

> Hvornår udkommer den?

Launches på en messe i midten af November (kan ikke huske hvor jeg læste
det), med en god portion held og er du tidligt ude skulle du nogle steder
kunne købe det før jul, ellers er det i din lokale butik mere realistisk i
starten af det nye år

> Hvordan forventes den at performe ifht. Ati Radeon
> 9700 Pro?

Remains to be seen, men forhåbentligt er det et godt kort, det skulle
ihvertfald efter sigende have DDRII ram på 800 Mhz og 1Ghz på den største
model.

TBC

Fra : Óðin

Dato : 02-11-02 17:21

> [...]
>

> Remains to be seen, men forhåbentligt er det et godt kort, det skulle
> ihvertfald efter sigende have DDRII ram på 800 Mhz og 1Ghz på den største

Hvor meget kommer GPU clock til at være ?

Hvilke DX9 features kommer kortet til at understøtte ?

/Óðin

Fra : Henrichsen

Dato : 01-11-02 16:35

"Martin Berentzen" <martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> HEJ!
>
> Hvad kommer den næste generation af grafikchip fra Nvidia til at hedde?

GF5

> Hvornår udkommer den? Hvordan forventes den at performe ifht. Ati Radeon
> 9700 Pro?

+10-50%

Fra : TBC

Dato : 01-11-02 22:27