Musik i trailer (Chocolat - lang udgave) -~
Fra : ::: luriphaXx :::

Dato : 27-02-01 23:04

Hej,

Jeg har været en del i biffen på det seneste og i den forbindelse er
jeg en 3-4 gange stødt på traileren til filmen "Chocolat".

Der findes både en lang og en kort udgave af traileren - i den lange
udgave er der noget baggrundsmusik der lyder rigtig godt.

Det er sådan lidt lækkert med en kvindestemme der synger noget med
"Tonight" - ikke meget at gå efter :)

Umiddelbart vil gerne vide om der er ved hvad den sang hedder og hvem
der synger den?

Jeg kan høre at den ikke er på soundtracket til filmen - og det leder
mig hen til at spørge om det er ny trend at man bruger musik i
trailers som ikke er med i filmen/soundtracket?

Så vidt jeg husker er der til traileren til "Pay it forward" brugt
Filters "Take a picture" som baggrund - men den er heller ikke med i
filmen.

Det er lidt underligt (og grænsende til det irriterende) at
trailermusikken giver en bestemt stemning/atmosfære og det så ikke er
med i selve filmen.

Dette var bare 2 eksempler - har I andre?

mvh
::: luriphaXx :::

Fra : GIZMO

Dato : 28-02-01 17:29

luriphaxx@hotmail.com (::: luriphaXx :::) skrev bl.a.

> Hej,
>
> Det er lidt underligt (og grænsende til det irriterende) at
> trailermusikken giver en bestemt stemning/atmosfære og det så ikke er
> med i selve filmen.

Det er næsten standard, at musikken i traileren ikke er med i filmen. En
meget tidlig teaser trailer kan sagtens blive lavet, mens optagelserne
stadig står på. Og når den endelige lange trailer bliver lavet, er den
rigtige musik til filmen slet ikke komponeret endnu (eller fundet frem,
hvis det drejer sig om popmusik).

Du kan se mere om musik i trailers på:

www.filmmusic.com/trailers

--
Gizmo

Fra : ::: luriphaXx :::

Dato : 28-02-01 19:47

Hejsa,

Tak for tippet - der er desværre ikke noget om Chocolat endnu.

Men det er da fedt med en side om trailermusik.

Lige med hensyn til Chocolat så var det i den lange trailer at
musikken var og ikke i det korte opkog jeg så forleden.

Tak for svaret.

mvh
::: luriphaXx :::

Fra : GIZMO

Dato : 28-02-01 21:14

> [...]

> Lige med hensyn til Chocolat så var det i den lange trailer at
> musikken var og ikke i det korte opkog jeg så forleden.

Det er blevet foreslået, at en af sangene er Nina Gordons "Tonight and the
Rest of My Life". Corrs-sangen "Breathless" er også blevet nævnt.

Gizmo

--
Gizmo

Fra : ::: luriphaXx :::

Dato : 28-02-01 22:34

Hej igen,

Jeg har nu lyttet lidt til Nina Gordons sang - og jo det er lige
præcis den!
Umiddelbart er den bedre end filmen (udfra traileren at bedømme :)

::: luriphaXx :::