Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jasc After Shot - printlayout
Fra : Tine Müller

Dato : 31-10-02 10:08

Jeg har taget nogle billeder med mit Olympus c-3000 z digitalkamera i
opløsningen 2048x1536, og har for første gang prøvet at udprinte på min
DeskJet 930c på fotopapir, når jeg så bruger ovennævnte og vælger "2 Per
Page (Down)" kommer der godt nok 2 billeder, men der bliver skåret noget af
billedet. Det er godt nok ikke meget, men kan dette ikke undgås?

Hvilke af nedenstående synes I er bedst?
Jeg har leget lidt med levels i Photoshop 6 i de billeder med "a".

http://tinem.hjem.wanadoo.dk/photo/P1010088a.jpg
http://tinem.hjem.wanadoo.dk/photo/P1010088.JPG

http://tinem.hjem.wanadoo.dk/photo/P1010089a.jpg
http://tinem.hjem.wanadoo.dk/photo/P1010089.JPG

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Peter Kjær

Dato : 31-10-02 10:26

> Hvilke af nedenstående synes I er bedst?
> Jeg har leget lidt med levels i Photoshop 6 i de billeder med "a".

Hej Tine,

Jeg kan bedst lide de originale billeder, men der er selvfølig en smagssag.

--
Mvh,

Peter Kjær
www.air365.dk - Dykkerklubben for alle certifikater.
www.dacor.dk - Min hjemmeside om dykning og UV-fotografering med stort
online billedarkiv

Fra : Lars Andersen

Dato : 01-11-02 14:07

Hej Tine

Jeg har et bud på dit 1. spsm. : når du vælger 2 Per Page (Down), prøv
så efterfølgende at vælge fanen 'Adjustments' i venstre side af
billedet. Under 'Image Adjustments' vælger du 'Fit to Frame'. Standard
er 'Fill Frame' og det kan meget vel være den lille forskel du ser.
'Fit to Frame' placerer billederne så den længste led passer med
billedrammen (som du ikke ser), og billederne beskæres derved ikke.

v.h. Lars A.

Fra : Tine Müller

Dato : 01-11-02 14:28

"Lars Andersen" <la@mail.tele.dk> skrev

> [...]
> 'Fit to Frame' placerer billederne så den længste led passer med
> billedrammen (som du ikke ser), og billederne beskæres derved ikke.

Tak for Jeres svar.

"Fit to Frame" var løsningen, mange tak.