Battlefield1942
Fra : S@ndman

Dato : 31-10-02 09:00

Hejsa,

Jeg har følgende konfig., men kan det passe den hakker lidt i 1280x1024 med
alt slået til:

MSI MS-648 Max (6885)
Intel 2,4 Northwood2
256 PC2700 Samsung
80gb Barracuda 7200
GeForce4 TI4400 128mb
Nvidia 30.82

1.) Det kan vel ikke passe, at jeg mangler ram..??

2.) Hvad kan jeg gøre for at optimere den...??

3.) Vil det hjælpe at øge den virtuelle hukommelse...?? (hvis ja, vil hvor
meget..??)

S@ndman

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 31-10-02 09:55

> Jeg har følgende konfig., men kan det passe den hakker lidt i 1280x1024
med
> alt slået til:

Prøv at køre med 1024x768 - kørte med samme oplysning som dig, men satte den
ned, hvilket hjalp.

> MSI MS-648 Max (6885)
> Intel 2,4 Northwood2
> 256 PC2700 Samsung
> 80gb Barracuda 7200
> GeForce4 TI4400 128mb
> Nvidia 30.82
>
> 1.) Det kan vel ikke passe, at jeg mangler ram..??

256 MB er efterhånden for lidt, så det er en mulighed.

Fra : DWM

Dato : 31-10-02 10:44

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Jeg har følgende konfig., men kan det passe den hakker lidt i 1280x1024 med
> alt slået til:
>
> MSI MS-648 Max (6885)
> Intel 2,4 Northwood2
> 256 PC2700 Samsung
> 80gb Barracuda 7200
> GeForce4 TI4400 128mb
> Nvidia 30.82
>
> 1.) Det kan vel ikke passe, at jeg mangler ram..??

Nu fortæller du ikke om hvad operativ system du bruger men jeg vil nok
gå efter at får noget mere ram i den på et tidspunkt.

> 2.) Hvad kan jeg gøre for at optimere den...??

Det kan hjælpe i nogle tilfælde at sætte hardware acceleration ned eller
helt fra på ens lydkort. Især hvis det er et Creative lydkort.

> 3.) Vil det hjælpe at øge den virtuelle hukommelse...?? (hvis ja, vil hvor
> meget..??)

Det tror jeg nu ikke vil hjælpe.

/Kenneth Iversen

Fra : S@ndman

Dato : 31-10-02 17:48

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> "S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Nu fortæller du ikke om hvad operativ system du bruger men jeg vil nok
> gå efter at får noget mere ram i den på et tidspunkt.

Jeg kører med win2k....

S@ndman

Fra : Palle Jensen

Dato : 31-10-02 19:32

> MSI MS-648 Max (6885)
> Intel 2,4 Northwood2
> 256 PC2700 Samsung
> 80gb Barracuda 7200
> GeForce4 TI4400 128mb
> Nvidia 30.82

Jeg har opgivet BF1942.

Har P4 1.8
1 GB RAM.
GF4 4400

Hakker i alle opløsninger.

Har prøvet med 3 forskellige NVidia drivere.

Sygt og ærgeligt.. Ryster for at komme til at spille..

Fra : KT

Dato : 01-11-02 00:55

"Palle Jensen" <usenetmail@tiscali.dk> wrote in message

> Jeg har opgivet BF1942.
>
> Har P4 1.8
> 1 GB RAM.
> GF4 4400
>
> Hakker i alle opløsninger.

Jeg kunne fint spille i 800x600 med min Duron 980, 256Mb ram, Geforce2 MX
(oc'ed)
Det hackede ikke, så jeg vil tro jeg havde omkring 30fps.

Mvh Kim

Fra : Henrik.M

Dato : 01-11-02 16:53

> [...]
>
> Hakker i alle opløsninger.
>
> Har prøvet med 3 forskellige NVidia drivere.
>
> Sygt og ærgeligt.. Ryster for at komme til at spille..

utroligt at man laver så godt et spil der er så umuligt at komme i gang
med .......

Mvh Henrik

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-02 00:05

> utroligt at man laver så godt et spil der er så umuligt at
> komme i gang
> med .......

Mere tamt at man har betalt adskillige 100 bobs for det og ikke kan
bruge det til en disse.

Købte til gengæld Hitman 2 i dag, og drukner nu sorgerne i det
game...

Fra : jaes@mail.dk

Dato : 31-10-02 22:05

> [...]

> Hejsa,
>
> Jeg har følgende konfig., men kan det passe den hakker lidt i 1280x1024

Jeg har ikke selv spillet (endnu), men faldt over dette link forleden, der
måske kan hjælpe:
http://www.2ndgames.dk/kommentar.asp?varenr=0ROM7023 (ca. midt på siden)

Mvh.
Jannik

Fra : S@ndman

Dato : 31-10-02 23:52

<jaes@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med
>
> Jeg har ikke selv spillet (endnu), men faldt over dette link forleden, der

Jeg har ikke det som står nævnt....hvordan kan det være...?? Jeg kan desuden
ikke finde præcist den fil som bliver omtalt...

S@ndman

Fra : jaes@mail.dk

Dato : 01-11-02 14:22

> Jeg har ikke det som står nævnt....hvordan kan det være...??

Har ingen anelse...

>Jeg kan desuden ikke finde præcist den fil som bliver omtalt...

Måske er det en skjult fil.
Prøv at få vist alle filer via mappeindstilningerne, og søg derefter på den

Fra : S@ndman

Dato : 01-11-02 14:30

> "S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Har ingen anelse...

> Måske er det en skjult fil.
> Prøv at få vist alle filer via mappeindstilningerne, og søg derefter på
den

> ----------------
> Det er gjort....der ligger nogle filer som navnemæssigt kunne være den,
men indholdet svarer ikke til det på det

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-02 00:07

> Jeg har ikke selv spillet (endnu), men faldt over dette link
> forleden, der måske kan hjælpe:
> http://www.2ndgames.dk/kommentar.asp?varenr=0ROM7023 (ca. midt
> på siden)

Fandt en fil med tilsvarende indhold som nævnes på siden
(VideoDefault.con). Men det gjorde ingen forskel.

Fra : PA

Dato : 01-11-02 15:11

> [...]
>
> 2.) Hvad kan jeg gøre for at optimere den...??
>
> 3.) Vil det hjælpe at øge den virtuelle hukommelse...?? (hvis ja, vil hvor

Tja, det er sgu svært at sige. Jeg har lavet en lille test som jeg ikke blev
ret klog på.
På Midway stod jeg på kanonbåden og checkede mine FPS i singleplayer.
800x600= 73
1024x768= 65
1600x1200= 52
2048x1536= 30

Det er svært at sige et præcis antal FPS da de gik op og ned +- 5-6 FPS.
Det kørte smooth indtil jeg skiftede til 1600x1200. Selvom den skiftede
til 50 FPS hakkede det ret meget på kanonbåden og med erfaringen fra andre
3Dshooter,
så kørte BF1942 sgu ikke 50 FPS, men mere 20 - selvom console.showfps 1
sagde noget andet.
Jeg kører Win2K og kunne via ALT+TAB checke RAM og CPU. Ligemeget hvad
opløsning jeg kørte i, så var CPU'en i max brug og mine ram var ædt (24MB
fri ud af 512MB).
Hvis jeg holder mig til 1024x768 svinger den mellem 50-70 FPS afhængig af
hvor jeg er
på banen. Men overhovedet ingen hakken nogen steder.

Mine specs:
P4 2.53Ghz
512 MB RDRAM
GF4 MSI Ti4600
--
PA

Fra : k.b.s.

Dato : 02-11-02 13:11

Prøv at Skrue lidt ned for lyd effekterne.
Lyder dumt med virker i mange tilfælde.