lopper :-(
Fra : Rollike

Dato : 31-10-02 08:58

Hejsa!

For en uge siden opdagede jeg at Cæsar havde fået lopper...
Det er første gang vi har haft det skidt inden for dørene

han fik straks et "skud" program vet.... et sprøjt i nakke med de små
ampuller...

Nu har jeg lige fundet endnu en loppe på ham... skal han have en mere ampul
i nakken? eller virker den første ampul stadig?

Cæsar er mainecoon og her ret meget underuld.. Så det er svært at finde
lopperne...

På forhånd tak
Mette

--
Er du medlem af lottopower eller toplotto
Så vil di elske WGI

---

Fra : Helle Nielsen

Dato : 31-10-02 09:10

> [...]
> i nakken? eller virker den første ampul stadig?
>
> Cæsar er mainecoon og her ret meget underuld.. Så det er svært at finde

Hej Mette.

Har du sørget for at få loppemiddelet så tæt ind på skinnet som muligt? det
er nemlig vigtigt at du ikke bare drypper det på pelsen men kommer så langt
ind under pelsen som muligt. Det kan godt lade sig gøre at finde lopper et
par dage efter. Men jeg synes du skal vente 4 uger og så give katten samme
omgang igen - kan du evt børste katten godt inden du giver loppekur?
Lopperne ligger æg rundt omkring i huset og selvom katten hele tiden er
under loppekur vil de udklækkede lopper stadig springe på katten hvorefter
de dør hvis katten får loppekur. Hvis du bare bliver ved med at give
loppekur som anvist på pakken så er du på et tidspunkt kvit med lopper og
æg.

Venlig hilsen Helle

Fra : Hanne Dahl

Dato : 31-10-02 15:28

Hejsa!
Kedeligt med de små kryp i huset, men husk endlig at behandle stedet hvor
katten opholder sig mest. For æggene klækkes alligevel når de ligger varmt.
Samt kæm katten en gang om dagen den næste stykke tid for at fjerne lopper
der klækkes.

Go´arbejdslyst hilsen Hanne Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Rollike <valofjernmig@valo.dk> skrev i

Fra : Niels Peter

Dato : 31-10-02 18:04

"Rollike" <valofjernmig@valo.dk> skrev i en meddelelse news:3dc0dfa2$0$28790$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> i nakken? eller virker den første ampul stadig?
>
> Cæsar er mainecoon og her ret meget underuld.. Så det er svært at finde

Hvis du virkelig mener, det er ProgramVet, du har brugt, er der ikke noget at sige til, du stadig finder lopper.
ProgramVet angriber nemlig ikke de voksne lopper, men sørger blot for, at de ikke kan formere sig. Det vil selvfølgelig på meeeeget langt sigt føre til, at loppeangrebet dør ud, især, hvis der ikke sker gensmitte. Men det er sjældent, man selv eller katten har det godt med at vente så længe ....
Så er det bedre med midler som Frontline eller Advantage. De dræber de voksne lopper, og i princippet burde det ske i løbet af et døgns tid.
Men hvis man ikke samtidig behandler omgivelserne, hvor katten færdes, vil der blive ved at dukke lopper op på katten. De dør så, fordi de rammes af midlet, men så dukker der nye op osv.
Lopper lever nemlig sådan, at de voksne opholder sig konstant på værtsdyret. Finder man voksne lopper i omgivelserne, er det nogle, der endnu ikke har fundet et dyr.
Æg og larver bor derimod i omgivelserne. Æggene lægges på dyret, men triller straks af og finder et mørkt sted at ligge.
Man kan derfor aldrig nøjes med kun at behandle dyret. Til omgivelserne findes et middel, der hedder methopren. Det har forskellige handelsnavne, men hvis du siger "methopren" til dyrehandleren, ved han straks hvad du mener.
Det er et kunstigt væksthormon, der så at sige får æg og larver til at vokse sig ihjel.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Freedom

Dato : 31-10-02 19:45

Jeg havde nøjagtigt samme oplevelse som dig, jeg købte prelop, til æg, og
vupti så var de væk, det er nu 4 uger siden så mine skal snart have en i
nakken;))

Iben