Anbefaling af AGP 3.3 V / 1.5 V kort
Fra : Ukendt

Dato : 31-10-02 08:41

Hej

Min lillebror har været lidt uheldig, eller hans Geforce 2 GTS har.
Den er lige pludselig stået af, efter at have virket en gang i et Compaq
bundkort med AGPx1 og x2 support. Chipsettet er et VIA KX133 eller KT133

Kan det være AGP porten, der har 'ristet' den ?
Jeg har haft den ovre i 3 forskellige computere, uden at det har virket.
Desværre.

Nå , men jeg skal ud og finde et nyt skærmkort til manden, som har TV-Out.
Kan i anbefale et kort, som både kan køre i de 'gamle' bundkort med AGP x2
(3.5 V ??) og AGP x4 (1.5 V ??)

Har jeg ret i det ovenstående at AGPx2 kører 3.5 V ?
Og AGP x4 kører 1.5 V ?

Hvis nu man sætter et AGP x4 kort i (til 1.5 V) over i en AGP x2 sokkel,
brænder den så af ?
Det har jeg nemlig mulighed for i hans Compaq bundkort.

På forhånd tak, elvis

Fra : Óðin

Dato : 31-10-02 16:15

"elvis (at teledk)" <-> wrote in message
> [...]
> brænder den så af ?
> Det har jeg nemlig mulighed for i hans Compaq bundkort.

Hej, ved ikke lige med voltene, men du brænder det ikke af. Har selv sat
GF4Ti4400 i en AGP x2 slot

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 31-10-02 17:31

Óðin wrote:
> Hej, ved ikke lige med voltene, men du brænder det ikke af. Har selv sat
> GF4Ti4400 i en AGP x2 slot

Sagen er vist desværre ikke så enkel, omend at decideret afbrænding
brude være udelukket. Der er ihvertfald nogle kort der ikke virker i
visse AGP slots, selvom man umidelbart skulle tro det.

De bedste du kan gøre er nok at checke specs hos både motherboard
fabrikant og grafikkort fabrikant. Jeg kan forøvrigt fortælle at dette
skrives på en computer med AGPx8 kort der sidder i en AGPx2 port, så
kortet kører altså AGPx2 uden problemer.

Mvh

Bruno

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 05-11-02 13:21

[snip]
> Hvis nu man sætter et AGP x4 kort i (til 1.5 V) over i en AGP x2 sokkel,
> brænder den så af ?
> Det har jeg nemlig mulighed for i hans Compaq bundkort.

ASUS har på deres hjemmeside opskriften på at brænde et P4B bundkort af på
den konto. Noget med en 3,5 V kodning i printet på grafikkortet, der ikke
skulle være der...

Michael.