Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
COPYRIGHTOVERTRÆDELSE
Fra : Lars [8210]

Dato : 31-10-02 04:00

Hej Newsgroup

Jeg har fået en del mails der oplyser at Niels ebbesen overtræder min
copyright - idet han har kopieret min hjemmeside og smidt den op på adr.
http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/index_1.htm/

Jeg regner med at han fjerner den ASAP - eller tager konsekvenserne af denne
totalt uacceptale adfærd.

Med venlig hilsen

Lars

Fra : pan2

Dato : 31-10-02 05:26

fy niels lav en link istedet og du er ude for fare
per

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-10-02 07:51

On Thu, 31 Oct 2002 03:59:44 +0100, Lars [8210] wrote:

> [...]
>http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/index_1.htm/
>
>Jeg regner med at han fjerner den ASAP - eller tager konsekvenserne af denne

Ha!!! Og så lige netop Niels Ebbesen, som selv er så emsig med at
belære os andre om ophavsret.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-10-02 11:25

Kurt Hansen wrote:

> Ha!!! Og så lige netop Niels Ebbesen, som selv er så emsig med
> at belære os andre om ophavsret.

Køl lige af engang - Lars har selv annonceret sine links
som et fælles projekt for denne gruppe, og dermed gjort
dem til public domain.

Og links er jo en offentlig ting, og derfor kan man ikke ha'
ophavsret til nogle link, man kan ha' ophavsret til en
speciel fremførelse af en link-samling, og så vidt jeg
kan se, så er der meget stor forskel på de to fremførelser.

Og i ophavsretten er der også et begreb der værkshøjde, og
jeg jeg tror ikke på, at en spiseddel med bookmarks har
værkshøjde nok til at man kan ha' ophavsret.

Lars's udlægning af ophavsretten, svarer jo til at han selv
krænker Google's ophavsret, alle de links der er på hans
site, findes jo allerede i Googles index.

Eller at han fotograferede et billede af Musikhuset i
Århus, og hævder at alle andre der tager et billeder af
Musikhuset, krænker hans ophavsret.

De pågælde sider har iøvrigt ligget der hvor de ligger,
siden den. 19. og 21. 10 2002, formålet med dem var jo at
hjælpe Lars med en veritabel oprydning.
Se Message-ID: <news:3DB11FE9.6DE64E05@niels-ebbesen.net>
og Message-ID: <news:3DB3EE69.1024C3FA@niels-ebbesen.net>

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Digit

Dato : 31-10-02 12:07

"Niels Ebbesen" ræsonnerede, og skrev d. 31 okt 2002:

> [...]
> jeg jeg tror ikke på, at en spiseddel med bookmarks har
> værkshøjde nok til at man kan ha' ophavsret.

Vi kan godt blive enige om at Lars sandsynligvis ikke kan opnå
værkshøjde, men ikke desto mindre var det cheap det du gjorde. Lars har
trods alt siddet og bøvlet med den side på opfordring fra dig bl.a. Og
jeg går også ud fra at det har taget noget tid at støve alle de links op.
Jeg vil derfor anbefale at du refererer til Lars' linkside som man nu
engang altid har gjort på nettet --nemlig vhja. et link. Mener du ikke at
kunne overkomme denne taknemmelige gestus vil jeg på det kraftigste
anbefale at du i det mindste sletter overskriften/omformulerer (som uden
tvivl leder konstruktionen over på dig/dit "super site") og skriver lidt
om hvem der har fået stablet denne side på benene.

I øvrigt skrev Lars dette:
"Som omtalt - ville jeg smide mine links op til alles brug - i er
velkomne til at komme med forslag / tilføjelser / rettelser mv. via en
mail."

Hvor ser du opfordingen til "offentlig" eje?
--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-10-02 14:03

Digit wrote:

> Vi kan godt blive enige om at Lars sandsynligvis ikke kan
> opnå værkshøjde, men ikke desto mindre var det cheap det
> du gjorde. Lars har trods alt siddet og bøvlet med den side
> på opfordring fra dig bl.a. Og

Jeg har ikke opfordret Lars til at han skulle lægge sine
bookmarks ud på et web-site, det er helt hans eget forslag,
at jeg og andre har været posetive, skal jeg vel ikke
dadles for.

Og Lars [8210] skriver:

> Hej NG
>
> Som omtalt - ville jeg smide mine links op til alles brug -
> .....cut..........

Og han gør linksne til public domaine idet han gør link-sitet
til et fælles anliggende og projekt for denne gruppe.

Denne gruppe er jo ikke beregnet til opslag for alle mulige
hjemmesider, så hele begrundelsen for at han i næsten fjorten
dage dagligt har annonceret for sitet, falder jo bort, hvis
det ikke har været gruppens projekt.

Det ene sæt bookmarks er i øvrigt mine egne, som jeg stillede
til rådighed for gruppens projekt.

Lars leger bare GI-TAR', og det rager mig egenlig en høstblomt.

For min skyld må Lars gerne koble gruppen af projektet,
og køre sitet som hans helt private projekt, han skal
blot gøre sig klart, at al snak om link-sitet fra nu af er
off-topic i news:dk.fritid.foto.

FUT:

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Digit

Dato : 31-10-02 15:02

> Jeg har ikke opfordret Lars til at han skulle lægge sine
> bookmarks ud på et web-site, det er helt hans eget forslag,
> at jeg og andre har været posetive, skal jeg vel ikke
> dadles for.

Det jeg hentydede til var dine (blandt andre) konstante html
kritikpunkter. Det er fint at have en fiks ide om at W3 valideret html er
/brugbar/ html --men der stopper meningen også.

> [...]
> hjemmesider, så hele begrundelsen for at han i næsten fjorten
> dage dagligt har annonceret for sitet, falder jo bort, hvis

En lidt "sjov" holdning. Dvs. at alle de mange daglige "tjek-mit-
billede" indlæg er gruppens eje? For ikke at snakke om dine egne
henvisninger til foto galleriet og hvad du nu kan finde på at reklamere
for der.

Jeg kom forresten også til at tænke på dit "Opløsninger til udprintning"
skema du annoncerede for, for et par uger siden. Det er uden tvivl et
skema du blot har kopieret fra en tredje kilde. Nu er jeg en flink/fair
fyr, men (jf. din værkshøjde kommentar i <news:3DC104E0.B9567101@niels-
ebbesen.net>)dette skema kunne jeg jo sådan set kopiere til egen vinding
og påstå det er mit/bruge det på eget site. Hvad vil du sige til det?

At jeg respekterer den oprindelige kilde (som ikke er dig) er noget
andet.

> [lars] han skal
> blot gøre sig klart, at al snak om link-sitet fra nu af er
> off-topic i news:dk.fritid.foto.

Snak om agitatorisk adfærd...

> FUT:

Ny FUT: alt.stupid.idiots

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-10-02 15:26

Digit wrote:

> En lidt "sjov" holdning. Dvs. at alle de mange daglige
>"tjek-mit- billede" indlæg er gruppens eje? For ikke at
> snakke om dine egne henvisninger til foto galleriet og
> hvad du nu kan finde på at reklamere for der.

Du roder vist rundt i begreberne, henvisninger til billeder
er on-topic i h.h.t. gruppen fundats, det er henvisninger
til et link-sites derimod ikke.

> Jeg kom forresten også til at tænke på dit "Opløsninger
> til udprintning" skema du annoncerede for, ....cut....

Man kan ikke ha' ophavsret til faktuelle oplysninger, det
er selve fremførelsen af oplysningerne, som man i nogle
tilfælde kan ha' ophavsret til.

Din måde at tolke ophavsretten på, ville jo indebære, at
hvis der er en som har lavet et web-site med adresser til
alle danske fotoklubber, så må ingen andre offentliggøre
disse adresser...!

Så det er dine holdninger der sjove, ja de er nærmest
komiske, du skulle ta' en grundig læser på Loven om
ophavsret, og så skulle du bede en advokat om at forklare
dig hvordan den skal tolkes.

Når man uddanner sig inden for den foto- og grafiske branche,
så er undervisning i Loven om ophavsret som regel noget der
foregår ved, at en jurist holder nogle forelæsninger.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Digit

Dato : 31-10-02 16:17

> Du roder vist rundt i begreberne, henvisninger til billeder
> er on-topic i h.h.t. gruppen fundats, det er henvisninger
> til et link-sites derimod ikke.

Nej, det var ikke min pointe. Læg mærke til mit ordvalg "gruppens eje".

> [...]
> hvis der er en som har lavet et web-site med adresser til
> alle danske fotoklubber, så må ingen andre offentliggøre

Nej, det var heller ikke min pointe. Du har blot *kopieret* Lars' side. Det
er *det* jeg finder smagløst.
At du kopierer de forskellige links og sætter dem op i et skema der har
"dit" præg synes jeg er ok, men det er jo ikke tilfældet, vel?

Jeg ser i øvrigt gerne en henvisning til den § der siger at du ikke kan
have ophavsret på "faktuelle oplysinger", og i øvrigt gerne en redegørelse
på hvad du forstår ved "faktuelt".

> Så det er dine holdninger der sjove, ja de er nærmest
> komiske, du skulle ta' en grundig læser på Loven om
> ophavsret, og så skulle du bede en advokat om at forklare
> dig hvordan den skal tolkes.

Tjae. Som jeg læser/tolker det, hører Lars' skema ind under §71 stk.1
(specielt stk.2). Jeg vil ikke mene at du har nævnt Lars på din "lånte"
side i "overensstemmelse med, hvad god skik kræver" (jf. §3).

Men hva, jeg er lige så lidt jurist som du, og i øvrigt ikke Lars' advokat
heller.

> Når man uddanner sig inden for den foto- og grafiske branche,
> så er undervisning i Loven om ophavsret som regel noget der
> foregår ved, at en jurist holder nogle forelæsninger.

Heh, det kan godt være du blev uddannet under "de gode tider" hvor man
måske havde ansat jurister til dette, men i dag foregår det ved at en lærer
(som lige har taget et hurtigt kursus) sætter eleverne til at læse de
forskellige skrækhistorier og formyndende artikler på forskellige
ophavsret-relaterede intereseforeninger såsom Kodan mv.
Efter et par timer konkluderer men, at "det er sikkert fint". Derefter
påbegynder man igen et projekt som typisk afhænger af billeder i det
færdige layout; billeder som typisk kommer fra nettet eftersom der hverken
er tid eller udstyr til selv at knipse nogle.

Skulle nogle være i tvivl, er det DKs Tekniske Skoler jeg omtaler.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-10-02 16:49

Digit wrote:

> At du kopierer de forskellige links og sætter dem op i et
> skema der har "dit" præg synes jeg er ok, men det er jo
> ikke tilfældet, vel?

Du kan jo prøve at sammenligne disse to sider med Lars's site...

http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/index_1.htm/
http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/index.htm/

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Digit

Dato : 31-10-02 17:33

> Du kan jo prøve at sammenligne disse to sider med Lars's site...

> http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/index_1.htm/
> http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/index.htm/

I det du sletter den gamle har jeg sådan set ikke mere at klage over med
ophavsrets-spørgsmålet...
....men nu lagde jeg jo mærke til hvor meget du (blandt andre) slog på
hvor vigtigt det var at skidtet kunne læses af *alle* browsere (og dermed
kunne valideres fejlfrit). Kører jeg dit dokument
<http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/index.htm/> igennem både W3 og
WDG's validators... tjaee, ingen af dem kan for det første analysere
siden eftersom du intet DOCTYPE ID har. Prøver man sig frem med HTML v2,
v3.2 eller v4,01x bugner fejlene frem. Latterligt ubetydelige fejl med
samtlige browsere jeg har prøvet med (og det indbefatter stort set
samtlige "anarkist" browsere), men det var øhjensynligt noget du/I gik
højt op i.
Jeg er overbevist om folkene fra <news:dk.edb.webdesign.html> kan hjælpe
dig med dette.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-10-02 17:58

Digit wrote:

> Jeg er overbevist om folkene fra <news:dk.edb.webdesign.html>
> kan hjælpe dig med dette.

Det behøver jeg ikke - det er ikke sites jeg vil publicere, de
bliver fjernet ved lejlighed, og de er i øvrigt testet fysisk i
forskellige browsere/versioner, til Windows, Mac og Unix, og der
er ikke fejl i en praktisk test.

Og så indsætter TDC noget Java Snask, der ikke kan valideres, det
er jeg jo ikke herre over.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 31-10-02 11:52

Hej

Hvad kan han bruge den til, han har jo ikke lavet andet end at nedgøre dette
fine projekt.

Men jeg er nu skuffet over at en gruppe som denne, "dk.fritid foto" kun i
mild grad omhandler billeder og om hvordan man gør dem bedre.

Det er for øvrigt skide irriterende at høre om alt det digitalkamerafis, en
god fotograf kan tage et vinderbillede med et 1,3mp. kamera. Det er nemlig
ikke teknikken et billede skal vinde på.

Jeg bliver svimmel når der er en der har købt et Nikon D100 Digitalkamerahus
(dyrt)
og så spørger i gruppen hvad optik der kan/skal bruges på sådan et. Det kan
lyde som en førstegangskøber der tror man bliver en kanon fotograf, bare man
får noget dyrt grej. Man må da vide fra tidligere hvilken optik der var
favoritten, og så selv regne brændvidden ud til det nye hus !

Bare min mening.
--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : U. Pedersen

Dato : 31-10-02 13:30

Lars [8210] skrev:

> [...]
>http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/index_1.htm/
>
>Jeg regner med at han fjerner den ASAP - eller tager konsekvenserne af denne

Hej Lars.

Det viser vist blot at du ikke har for 5 øre humor.
© på en stak link, hvorherre bevares, så har alle vist forbrudt sig
mod hverandre.

Tag dig nu sammen og træk på smilebåndet

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : pan2

Dato : 31-10-02 17:34

det er jo heller ikke linkene der er tale om men at tage hele
hjemmesiden hvis nu niels tog og lavede en link til larses side var alt
i sin skønneste orden, så simpel
per

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 31-10-02 18:13

pan2 wrote:

> det er jo heller ikke linkene der er tale om men at tage hele
> hjemmesiden hvis nu niels tog og lavede en link til larses
> side var alt i sin skønneste orden, så simpel

Klap lige kæphesten, der er tale om at Lars tilbøb at være
tovholder på et fælles Link FAQ til denne gruppe.

Lars startede med at exportere alle hans bookmarks og lægge
dem på et web-site, det var fyldt med fejl og unødvendig
kode, og det dokument der ligger på
http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/index_1.htm/ - er
oprindligt lavet som en hjælp til Lars, idet jeg lige kørte
nogle scripts på dokumentet, så det blev optimeret til www.

Se Message-ID: <news:3DB11FE9.6DE64E05@niels-ebbesen.net>

> Jeg lægger en kopi af sitet på flg. URL:
> http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link - så kan du se at en
> rettet version fungerer, og dokumentet er reduceret fra de 88
> Kilobytes din ver. fylder til kun 46 Kilobytes, det er jo
> omtrent halv størrelse.

At Lars ikke kan forholde sig konstruktivt til seriøs kritik,
er jo ikke mit problem...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars [8210]

Dato : 31-10-02 18:02

"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> wrote in message
> [...]
> © på en stak link, hvorherre bevares, så har alle vist forbrudt sig
> mod hverandre.
>
> Tag dig nu sammen og træk på smilebåndet

Hej Ulf og andre

Det handler ikke om Links - men det at Niels Ebbesen har kopiret en
tidligere version af min hjemmeside - og har den liggende på egen server.
Det er en overtrædelse mht design - uanset hvad man mener om daværende
design - og ikke links selvfølgelig.
Det kan ikke passe at han ikke vil fjerne den igen.

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Klaus Madsen

Dato : 31-10-02 18:31

Nu må I sku´da holde op med alt jeres ævl, det er da pisse irriterende
(undskyld udtrykkende) at i ødelægger det der ellers kunne være en god
fotogruppe. Der er næsten ikke andet end alt mulig mudderkastning tilbage i
denne gruppe. Hvad med at snakke om noget foto, og om det er digitalt eller
analogt er vel også ligegyldigt.
Til alle jer der hellere vil diskutere, kan i ikke bare gøre det direkte via
mail, så alle vi andre slipper.
Eller måske skulle i oprette en ny diskussionsgruppe.

Mvh. Klaus
Webdesign, DtP & undervisning
www.grafreaks.dk

Fra : Martin.V.

Dato : 31-10-02 19:41

> [...]
eller
> analogt er vel også ligegyldigt.
> Til alle jer der hellere vil diskutere, kan i ikke bare gøre det direkte

Hørt.

--
Hilsen Martin.

Fra : ole thofte

Dato : 31-10-02 20:10

"Martin.V." <martin@nospam-plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> eller
> via
>
> Hørt.
>
> --
> Hilsen Martin.

HØRT

vh ole thofte

Fra : Digit

Dato : 31-10-02 20:19

"ole thofte" ræsonnerede, og skrev d. 31 okt 2002:

> [...]
> Til alle jer der hellere vil diskutere, kan i ikke bare gøre det
> direkte via mail, så alle vi andre slipper.

Weeeeee. Hvilken revolution.

Fra : ole thofte

Dato : 02-11-02 14:16

"Digit" gravede og gnavede i en meddelelse:

> Weeeeee. Hvilken revolution.

> [...]

Det ligger fjernt fra mig at ville opdrage på folk i NG'en og spamfiltret
bruger jeg faktisk heller ikke. Jeg synes egentlig også det er ret
underholdende, når folk ryger ind i misforståelser og småskænderier. Selv
mr. Clark/Michael Gath/alias/alias/alias var/er lidt skæg ind imellem. Men
nogen gange får man spontant lyst til at tysse lidt - lige som når ungerne
larmer ved middagsbordet. Det går vel an - eller? Din egen stil er vel også
lidt ovenfra og nedefter, på en humoristisk måde, indimellem...
vh ole thofte

Fra : Digit

Dato : 02-11-02 20:28

"ole thofte" ræsonnerede, og skrev d. 02 nov 2002:
klip

> [...]
> spamfiltret bruger jeg faktisk heller ikke. Jeg
synes egentlig også
> det er ret underholdende, når folk ryger ind i

Tjoe, det kan være ganske underholdende. Jeg plejer
dog at passe mit (og andre deres), men få gange kan
jeg alligevel ikke dy mig hvis jeg skønner
skænderiet er unfair (som med Niels Ebbesens
"overtagelse" af den berygtede bookmark side).

> [...]
> vel an - eller? Din egen stil er vel også lidt
ovenfra og nedefter, på
> en humoristisk måde, indimellem... vh ole thofte

Selvfølgelig går det an. Usenet er et frit forum;
her hører hverken censur eller politiets aspiranter
hjemme.
Grunden til at jeg kommenterede dit indlæg som jeg
gjorde... well jeg har lidt svært ved at se hvad
det skal hjælpe at x-antal mennesker blot bidrager
med et 'hørt' i stedet for at gøre /noget/.

Fra : Onkel Dunkel

Dato : 01-11-02 20:57

--
"Når jeg ser et indlæg fra en netbetjent, lader jeg min Magnum
"Klaus Madsen" <webmaster@virago-star.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
via
> mail, så alle vi andre slipper.
> Eller måske skulle i oprette en ny diskussionsgruppe.

Jo, men er det dog ikke tankevækkende, at hver gang her er mudderkastning,
så er Ebbesen indblandet?

Fra : Ib Frederiksen

Dato : 04-11-02 08:22

> Jo, men er det dog ikke tankevækkende, at hver gang her er mudderkastning,
> så er Ebbesen indblandet?
Det har du ret i, men der er ikke rigtig noget at gøre ved det. Blot synes
jeg det er forståeligt, at man svarer igen på hans ytringer, og nogle gange
også i et sprog, der er under lavmålet.

Fra : Per Vangkilde

Dato : 05-11-02 08:57

Klaus Madsen skriver

> [...]
via
> mail, så alle vi andre slipper.
> Eller måske skulle i oprette en ny diskussionsgruppe.

Jeg er helt enig med dig Klaus.
Som ganske ny deltager i denne gruppe, er jeg i den grad overrasket over
hvor meget ævl, kævl, nidkærhed der findes her. Opfordrer til at der
oprettes en gruppe dk.fritid.foto.aevlogkaevl

Jeg har plantet et par spørgsmål her, og fået hurtigt og brugbart svar..tak
for det, til jer der hjalp.

Til I andre: se dog for pokker lidt længere end til jeres egen næse og
spirrende frustrations mavesår! Konsekvensen ved at bruge tiden på at tale
om foto fremfor at ævle, og herunder hjælpe nye som mig i gang i denne
gruppe KAN jo være en langtsigtet investering. Konsekvensen kan nemlig være,
at der nu er endnu et gruppemedlem, som gerne giver en hånd med - der hvor
den foreløbige sparsommelige viden rækker. Det betyder igen, at de "gamle" i
gruppen, kan kan læne sig tilbage, og bruge tid på noget der er mere
fornuftigt end at svare på spørgsmål, der er stillet alt for ofte.

Jeg er en naiv, begejstret foto-hobbyist, som efter 17 års pause har fundet
tid og mulighed for at "genopfinde" min fotohobby - og hvor er det dejligt.
Hvor er det pragtfuldt, at der findes en gruppe som denne, hvor der er gode,
velmenende og rare hobbyister og proffer, som gerne giver en hånd med til,
at jeg kan udvikle min hobby.

OG hvor er det ærgerligt, at der så bruges så megen digital lagringsplads på
at ævle!

Som skrevet andetsteds i denne NG: kig forbi grupperne på www.photo.net -
der er er tonen en ganske anden. Der har jeg stillet lige så
dumme-nybegynder-spørgsmål som der stilles her, og jeg har fået svar af
bl.a. profesionelle, højtbetalte og velansete fotografer fra USA....inden
for minutter efter jeg stillede spørgsmålet.

Men hvorfor gå over Atlanterhavet efter foto-råd, når de findes i DK?
Mulighederne er her jo - vi skal bare bruge dem.

Med venlig hilsen
Per

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-11-02 10:28

On Tue, 5 Nov 2002 08:57:22 +0100, "Per Vangkilde"
<pervangkilde@hotmail.com> wrote:

> [...]
klip

>OG hvor er det ærgerligt, at der så bruges så megen digital lagringsplads på

klip

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det skulle være så irriterende ??
er det jeres newsreader program der er noget galt med.
Jeg bruger Agent, og henter kun headerne, som ligger i tråde,
så er det kun at vippe mellem N og X, for at pløje sig ned
igennem, og et dobbeltklip, hvis der er en som interesserer.
mvh Ebbe Hansen
som nyder det hele

Fra : www.analogfoto.dk

Dato : 05-11-02 17:35

Hej

Det hele skal jo være meget bedre i USA, Nils Ebbesen bor jo her !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Poul B-H

Dato : 31-10-02 20:02

"Lars [8210]" <lars9999@NOSPAMexcite.com> wrote in message
> [...]
> http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/index_1.htm/
>
> Jeg regner med at han fjerner den ASAP - eller tager konsekvenserne af

Nå! Det er da vist meget OT, det angår da ikke os andre.

Poul B-H

Fra : ab

Dato : 31-10-02 21:52

Til "Lars [8210]":

Du kan lige så godt straks indse, at NE har en meget speciel form for logik
(det vi andre kalder mangel på samme).

Om Langgaards idé:

Super godt "initiv" - bortset fra at jeg absolut ikke mener at resultatet
skal bedømmes på kvantitet alene, men også på en vis kvalitet. Jeg kan godt
se det logiske i at der ikke stilles nogen form for kvalitetskrav, når det
er uvist, hvad evt. brugere vil bruge billederne til.

Også enig i at det måske kan tiltrække nogen at få "navnet frem".

Jeg vil godt holde en brugt øldåse på, at der - uanset resultatet - vil være
mindst én fra NG´en, der kunne have lavet en sådan foto-side meget bedre ...

ab

Fra : Lars [8210]

Dato : 31-10-02 23:48

"ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
være
> mindst én fra NG´en, der kunne have lavet en sådan foto-side meget bedre

Hej ab

Jeg skylder dig en brugt dåseøl - elleren flaske Weinbrandt - bortset fra
at jeg aldrig ville købe en dåseøl, idet der ikke lave dåseøl i Danmark"
Der laves kun øl i Thisted Bryghus og på Hancock Bryggeri i Skive samt en
masse hjemmebryggere........Ellers kan du få en Flensburger - det er ligeså
kvalitet.
resten er skisme ikke øl........men fabriksp........

Ja du har ret - det kan ikke siges bedre " Du kan lige så godt straks indse,
at NE har en meget speciel form for logik
> (det vi andre kalder mangel på samme)." -
Han er af den type mennesker som vi ville udvise af landet hvis vi kunne få
lov ......Det er de rene guldkorn.

Heldigvis er jeg fritaget for at omgåes den slags pennippengryns
navlepillende hønsehovedafbiddende jubeliditoer til dagligt - men jeg kunne
arrangere ECT-terapi hvis muligheden bød sig........

Og klart der er mange der kunne lave den side bedre - jeg tilbød blot at
smide min samling op - og så blev det til en diskussion omkring
hjemmestrikede browsere og html - som rager mig en høstblomst.

Til alle der skriver at vi skal stoppe denne diskussion har ganske ret - det
er spild af tid at bruge kræfter på niels ebbesen.

Jeg blev blot sur over at han havde en tidligere version af min hjemmeside
liggende på hans server - og til og med blamerede sig med det!"!!!!... på
den sædvanlige hovne måde....

Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss
Lars

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-11-02 00:54

"Lars [8210]" wrote:

> Jeg blev blot sur over at han havde en tidligere version af
> min hjemmeside liggende på hans server - og til og med
> blamerede sig med det!"!!!!... på den sædvanlige hovne måde....

Ha - sur - man hva' ka' det bruges til, det er nok det
kill filter, som ikke virker ordenligt, for det normale
er da, at man også stopper med at omtale og debattere de
personer man kill-filtrerer.

Du er kun ude på ballade, og jeg har besluttet, at fra
det øjeblik hvor jeg trykker "send", så eksisterer du bare
ikke længre, jeg putter dig i mit biologiske kill-filter,
og "ab" Arne Brun ryger samme vej, han var ellers lige
blevet lukket ud på prøve....

Kort sagt, du bliver ignoreret fuldstændig....!

Og til gruppen kan jeg kun sige, at jeg beklager, jeg er
ret sikker på at et godt foto-link-FAQ, ville være en god
ting, og det var dumt af mig at tro på projektet.

Til slut vil jeg sige, at de links der ligger på URL: http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/index_1.htm/
er de links som Lars har givet brugerne i denne gruppe
ret til at disponere over, og derfor er de blevet gemt.

PS: De historisk interesserede kan ta' et kik på URL:
http://web.archive.org - der kan man se gamle versioner
af web-sites, hva' med en Jubii forside fra '96, eller
http://web.archive.org/web/20010201145700/http://www.photo-gallery.dk/
eller prøv at se om I ka' finde en gammel version af
jeres eget web-site....:)

EOD - FUT - meget langt væk...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ib Frederiksen

Dato : 02-11-02 17:48

Hold da op hvor du irriterende at høre på. Du formår godt nok at gøre dig
uvenner med gud og hvermand, og det ødelægger faktisk temmelig meget i dette
forum.

Fra : Peter Sørensen

Dato : 02-11-02 18:43

In article <3dc400f0$0$75519$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
black.hole@hot.mail.com says...
> Hold da op hvor du irriterende at høre på. Du formår godt nok at gøre dig
> uvenner med gud og hvermand, og det ødelægger faktisk temmelig meget i dette
> forum.

Tilgengæld kniber det gevaldigt med at quote for dig, så vi der ikke
lige har fulgt tråden fra starten har lidt svært ved at vide hvem det er
du sviner til...

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

The solution to many problems lies in having somebody else do the work.
[Andrew S. Tanenbaum]

Fra : Onkel Dunkel

Dato : 02-11-02 21:42

--
"Peter Sørensen" <nwc@europe.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Tilgengæld kniber det gevaldigt med at quote for dig, så vi der ikke
> lige har fulgt tråden fra starten har lidt svært ved at vide hvem det er

Mærkelig kommentar! Du kan vel regne ud, hvem han "sviner til" (mærkelig
sprogbrug).
Er du paragrafrytter?

Fra : Peter Sørensen

Dato : 02-11-02 22:49

In article <rMWw9.205016$Qk5.7348681@news010.worldonline.dk>,
hundested@tiscali.dk says...

> [...]
> dig
> dette

> Mærkelig kommentar! Du kan vel regne ud, hvem han "sviner til" (mærkelig

Nææ, det kan jeg da ikke, når han har klippet det han svarer på væk. Som
jeg skrev, har jeg ikke fulgt tråden fra starten.
Folk der vælger et sprogbrug som black.hole, kan i det mindste quote så
andre ikke er i tvivl om hvem de sviner til.

> Er du paragrafrytter?
???

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : Onkel Dunkel

Dato : 03-11-02 00:45

--
> [...]
> Folk der vælger et sprogbrug som black.hole, kan i det mindste quote så
> andre ikke er i tvivl om hvem de sviner til.

Black.hole? igge foståe.............ligesom jeg ikke kan se, at Ib
Frederiksens indlæg har noget med tilsvining at gøre?

Fra : Lars [8210]

Dato : 13-11-02 01:56

> [...]
> http://home3.inet.tele.dk/elgo/foto-link/index_1.htm/
>
> Jeg regner med at han fjerner den ASAP - eller tager konsekvenserne af

Ja det er skisme ikke sket.

Ja da den højtærerede Niels Øbberbør Ebbesen ikke endnu har fået taget sig
sammen til at fjerne de ulovligheder ( ulovlig kopiering af hejmmeside) som
han har foretaget mht at kopiere min hjemmeside over på hans server, så
ender det jo med at jeg må bryde mit løfte om ikke tage på djævleøen ( det
har vi eller lovet) for at afklare den slags low-lifes. Problemet for Niels
Øbberbør er blot min diplomatiske imunitet.

Så fjern siden NU eller ha' noget og se frem til.... PP

Lars