erhvervshandel, tvist - ophævelse
Fra : ganic

Dato : 30-10-02 23:30

jeg har købet en printer hos et firma, printeren virker ikke og sendes
retur.
virksomhed lover at få det defekte udskiftet og sendt retur meget
hurtigt, nu er der gået ca. 14 dage og jeg ønkser at ophvæve handlen.

Men næe nej det vil sælger ikke og mener at en handel er en handel og
den kan ikke ophæves.

Problem: jeg har måtte binde mig hos en anden leverandør, for at kunne
fortsætte arbejdet og ønsker ikke den ellers spritnye(defekte) printer
retur. Sælger er pludselig blevet meget utroværdig og holder ikke hvad
han ellers lovede ved indgåelse af handlen. (mundtlig bla bla.)
Det er en handel imellem to virksomheder, har jeg retslig opbakning
eller har jeg fået hået i postkassen. Og skal åbne en afd. med
labelprintere????

Mvh
Ganic

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter G C

Dato : 31-10-02 18:18

ganic skrev i news:tVYv9.197359$Qk5.6910069@news010.worldonline.dk

> [...]
> virksomhed lover at få det defekte udskiftet og sendt retur meget
> hurtigt, nu er der gået ca. 14 dage og jeg ønkser at ophvæve handlen.

[klip]

Besvarelsen af spørgsmålet afhænger i høj grad af, hvad du har anført til
sælger. Du må komme med flere oplysninger - gerne meget præcise. Hvad har du
skrevet til sælger?

/Peter

--
http://www.grauslund.com