Hvem synger: Who's gonna drive you home
Fra : Jan

Dato : 30-10-02 22:30

som omkvæd i en smuk og stille "ballade" (hedder det sådan?)
Jeg hørte den da jeg ventede temmelig længe på at komme igennem til DSB. Og
i to uger har jeg nu nynnet omkvædet mange gange. Jeg må have sangen.
MVH Jan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-10-02 22:48

Jan wrote:

> som omkvæd i en smuk og stille "ballade" (hedder det sådan?)
> Jeg hørte den da jeg ventede temmelig længe på at komme igennem til DSB. Og
> i to uger har jeg nu nynnet omkvædet mange gange. Jeg må have sangen.

Det er Cars.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Sune Salminen

Dato : 31-10-02 00:28

Kim Ludvigsen wrote:

> Det er Cars.

Sangen hedder "Drive".

-Sune

Fra : Morten Andersen

Dato : 30-10-02 22:49

Jan <jrsimon@adr.dk> skrev:
>som omkvæd i en smuk og stille
> [...]

Det kunne være det amerikanske band Cars (muligvis The Cars). De
har i hvert fald lavet en fin lille ballade, hvor nævnte linie
indgår. Sangen hedder for øvrigt bare Drive.
--
a little arithmetics got me down...

Fra : -V-

Dato : 31-10-02 00:26

"Jan" <jrsimon@adr.dk> wrote in message
> [...]
Og
> i to uger har jeg nu nynnet omkvædet mange gange. Jeg må have sangen.

Som andre har påpeget, Drive med The Cars.
En glimrende plade ('Heartbeat City'), som også indeholder hittet You Might
Think.

En fin plade med en fint band med en fin forsanger (Ric Ocasek) med en fin
og karakteristisk stemme og frasering.

-V-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-10-02 01:15

-V- wrote:

> [...]
> Think.
>
> En fin plade med en fint band med en fin forsanger (Ric Ocasek) med en fin

Men det var da ikke ham, der sang på "Drive", eller var det? Der blev
forøvrigt udsendt to forskellige videoer til nummeret. Den ene med en
pige i en gummicelle og den anden med en masse sultne børn.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : -V-

Dato : 31-10-02 01:22

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> wrote in message
> Men det var da ikke ham, der sang på "Drive", eller var det? Der blev
> forøvrigt udsendt to forskellige videoer til nummeret. Den ene med en
> pige i en gummicelle og den anden med en masse sultne børn.

Du har selvfølgelig ret: det er bassisten Ben Orr, som synger på Drive.

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 31-10-02 01:34

-V- wrote:
> "Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> wrote in message
>
> Du har selvfølgelig ret: det er bassisten Ben Orr, som synger på
> Drive.

Ben Orr..? Er det så ham der har bygget Prince's "Orr Bass"?
(spottet bagpå gamle Prince-plader)

-Sune

Fra : John Fogde

Dato : 31-10-02 01:56

Sangen hedder Drive og findes på pladen Heartbeat City fra 1984 med
The Cars. Sangen synges af Ben Orr, der spillede bas i bandet og ikke
Ric Ocasek, der normalt sang bandets sange.

John

Fra : Jan

Dato : 31-10-02 22:47

"Skrev Jan"

Fy for pokker da, hvor pinligt. Den skive har jeg jo selv stående eller
næsten. I hvert fald har jeg deres Greatest...
Sorry for det, og tak for svarerne.
Jan