Pelle Polle og Ruth?
Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 30-10-02 20:08

Hej

Jeg står og skal bruge en god gammel børnesang. Den blev sunget af Tom
McEwan, Jess Ingerslev og vist nok Githa Nørby. De kalte sig Pelle
Polle og Ruth, Sangen har følgede omkvæd: Vi ruller og ruller, skulder
ved skulder, nu ruller Polle - Nu ruller Ruth.....

Hvor kan jeg finde den?

Daniel

Fra : Troels

Dato : 30-10-02 22:13

> [...]
> Polle og Ruth, Sangen har følgede omkvæd: Vi ruller og ruller, skulder
> ved skulder, nu ruller Polle - Nu ruller Ruth.....

Prøv at kig efter Palle, Polle og Ruth i stedet for. De har den sikkert på
biblioteket.

/Troels

Fra : Karina Hjorth

Dato : 30-10-02 22:27

Lidt mere af sangens tekst:

Vi ruller ud, vi ruller ud
til det, vi ikke kender
Vi ruller ud, vi ruller ud
hvor kragerne de vender....

Så pyt med (et-eller-andet)
og mad kl. 18
Pyt med at putte i sengen om natten
Pyt med om vi' kolde eller varme eller våde
for vi er nemlig ude på noget...

Mvh
Karina

Fra : Anders F. Nielsen

Dato : 31-10-02 09:44

Som jeg husker den...

Nu ruller vi alle
nu ruller Palle
nu ruller Polle
nu ruller Ruth

Vi ruller og ruller,
skulder ved skulder,
og bussen den ruller
så gir den et trut
[trut - truuuuut]

Vi ruller ud, vi ruller ud
til det, vi ikke kender
Vi ruller ud, vi ruller ud
hvor kragerne de vender..
[krage lyde]

Så pyt med pytter
og mad klokken 18
Pyt med at putte i sengen om natten
Pyt med om vi kold' eller varm' eller våde
for vi er nemlig ude på noget...

VH
Anders