PC harddisk på Mac via Firewire
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-02 19:59

Jeg har lige fået et ADS Firewire drive kit, og ville gerne
tilgå mine filer der ligger på fat og e2fs (Linux) partitioner
på disken.

Mit problem er, at min iBook ser disken som uformateret.

Er der nogen der har gode råd ?

Et andet relateret spørgsmål, hvilken device er min
firewire harddisk ? er det /dev/disk1 ?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-10-02 20:07

In article <slrnas0avq.fc.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>, Povl H. Pedersen wrote:
> Et andet relateret spørgsmål, hvilken device er min
> firewire harddisk ? er det /dev/disk1 ?

Lille followup til ovenstående. Det er /dev/rdisk1

Og en dd if=/dev/rdisk1 of=/Volumes/iBook/x bs=128k count=64
efterfulgt af
strings /Volumes/iBook/x | less

Viser mig en masse filnavne etc fra min første linux partition.

Så disken kan læses.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-10-02 00:00

Endnu lidt follow-up. Jeg fandt på min PC ud af, at der
kun var Linux og NTFS partitioner på diskene. De jeg formaterede
en om til FAT32 på PC'en, så var den der straks på Mac.