Moms
Fra : krs

Dato : 30-10-02 16:23

Hej

Jeg har et spørgsmål vedr. moms.

Jeg fik i maj 2002 et brev fra TDC forlag om, at jeg for 125 kr. ville
bliver optaget i telefonbogen for 2002-2003. Telefonbogen udkom for en
månedes tid siden, og for en uge siden fik jeg tilsendt en regning på 125
kr. PLUS moms. Dvs. 156,25 kr.

Mit spørgsmål er:

1) Skulle TDC have opgivet, at prisen var uden moms? Evt. gerne en
henvisning til den lov, bekendtgørelse eller lign. som udtaler sig om dette.

2) Kan jeg nægte at betale, selvom jeg jo sådan set har fået leveret varen,
idet telefonbogen er udkommet? Evt. gerne en henvisning til den lov,
bekendtgørelse eller lign. som udtaler sig om dette.

Håber I kan hjælpe?

Krs

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-10-02 16:50

"krs" <krs@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Håber I kan hjælpe?

Er du ikke en virksomhed/momsregistreret...?

I så fald betaler du jo ikke moms, men videresender den blot.

Hr. Bjørn

Fra : krs

Dato : 30-10-02 17:05

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "krs" <krs@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Er du ikke en virksomhed/momsregistreret...?

Jeg er almindelige forbruger og ikke momsregistreret.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-10-02 17:14

"krs" <krs@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er almindelige forbruger og ikke momsregistreret.

Så vil jeg mene, forlaget har vildledt dig.

Hr. Bjørn

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-10-02 18:01

"krs" <krs@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> bliver optaget i telefonbogen for 2002-2003. Telefonbogen udkom for en
> månedes tid siden, og for en uge siden fik jeg tilsendt en regning på

Hvorfor fik du dette brev? Alle andre med en telefon står der automatisk
og gratis.

Har TDC haft nogen grund til at tro, at du er erhvervsdrivende?

Hvordan er du optaget i telefonbogen? De gule sider, som alm. abonnent
eller måske i en foreningsoversigt?

Fra : krs

Dato : 30-10-02 18:33

> 125
>
> Hvorfor fik du dette brev? Alle andre med en telefon står der automatisk
> og gratis.

TDC's forklaring er, at der er to optagne på vores telefonnummer (min
kæreste og jeg). Den første optagelse er gratis og den anden koster altså.

> Har TDC haft nogen grund til at tro, at du er erhvervsdrivende?

Nej

> Hvordan er du optaget i telefonbogen? De gule sider, som alm. abonnent
> eller måske i en foreningsoversigt?

I de hvide sider som almindelig abonnemt.

Fra : David T. Metz

Dato : 30-10-02 19:41

krs kalligraferede, i

> I de hvide sider som almindelig abonnemt.

Forlang af dem kun at betale det oprindeligt aftalte beløb på 125 Kr. Tilbud
rettet til forbrugere skal altid indeholde moms, det gælder således det brev
du fik i maj. I har derfor indgået en aftale om levering til den pris, som
de ikke kan løbe fra, medmindre der er taget særlige forbehold. Brevet er så
vidt jeg kan regne ud "et tilbud".

David

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-10-02 21:56

Hvis der i brevet ikke er nævnt noget om ex. moms, skulle du have en ret
god sag. Specielt hvis du har det endnu....

Fra : SoftMan Brian

Dato : 30-10-02 22:11

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote in message
> Hvis der i brevet ikke er nævnt noget om ex. moms, skulle du have en ret
> god sag. Specielt hvis du har det endnu....

Han har vel en god sag, uanset om de har skrevet noget om ex. moms?

Når man henvender sig til private, SKAL prisen da opgives incl. moms? Der
skal nok stå "ex. moms" meget tydeligt, hvis man skal argumentere "ond
hensigt" (eller hvad det nu hedder)

Fra : krs

Dato : 30-10-02 23:42

Er der nogen som kender en lov, bekendtgørelse eller lign., som jeg kan
referere til?

krs

Fra : David T. Metz

Dato : 01-11-02 13:06

krs kalligraferede, i
> Er der nogen som kender en lov, bekendtgørelse eller lign., som jeg
> kan referere til?

"Bekendtgørelse om oplysning om salgspris og enhedspris for forbrugsvarer":
http://www.fs.dk/jura/loveregl/pml/b_enhedp.txt

David

Fra : felix

Dato : 30-10-02 23:32

> [...]
> bliver optaget i telefonbogen for 2002-2003. Telefonbogen udkom for en
> månedes tid siden, og for en uge siden fik jeg tilsendt en regning på 125

Skal vi ikke køre sagen helt op i "Højeste"ret for 31 kroner og 25 ører *G*

Fra : Larz

Dato : 31-10-02 00:23

felix wrote:

> Skal vi ikke køre sagen helt op i "Højeste"ret for 31 kroner og 25
> ører *G*

Inkl. eller ekskl. moms? ;)

--
-