Verdenens dummeste....
Fra : Gonzo

Dato : 30-10-02 14:59

Hej gruppe

Jeg føler mig som verdenens dummeste svin idag og sjældent har mit humør
været dårligere Jeg har stortudet det meste af eftermiddagen.
Forklaring.....jo sammen med mine forældre og med hjælp fra dyrenes
beskyttelse deltager jeg lige nu i indfangning af vildkatte. Foderværten har
endelig overgivet sig og indrømmet at der var for mange katte...og især for
mange syge katte. Jeg hjalp således idag min far med at transportere 4 katte
op til dyrlægen. De skulle aflives. I blandt de fire katte var der den
kønneste killing på ca. 12 uger. Den så umiddelbart ikke ud til at fejle
noget. Hvor ville jeg dog gerne have beholdt den killing....reddet den og
givet den et kærligt hjem. Jeg havde nærmest lyst til at skrige, da dyrlægen
bedøvede den og gav den sidste sprøjte. Hvad holdt mig tilbage? Jeg har i
forvejen 8 katte hvoraf den ene er en vildkattekilling som jeg tog til mig i
august i år. Killingen var ikke helt rask og hun endte med at koste en del
penge. Jeg ved godt at det ikke skal komme an på pengene, men et eller andet
sted var jeg bange for at sige ja til et liv som jeg måske alligevel ikke
kunne tage økonomisk ansvar for, og der skal jo også være penge til de 8
katte som jeg har....
Ja her sidder jeg og argumenterer, men alligevel føler jeg mig ikke spor
bedre tilpas :(

Gonzo

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 30-10-02 15:22

Kære Gonzo.

Dine argumenter holder fint, men jeg forstår godt, du er ked af det. Det er
aldrig rart at se kønne killinger gå tabt, som kunne have fået et bedre liv,
hvis verden var et bedre sted for små killinger. Men det er den ikke, og du
gør dit for at få den til at blive lidt bedre. Håber det kan trøste lidt.

Hilsen Birgitte

Fra : Gonzo

Dato : 31-10-02 00:08

Hej Birgitte, Marianne, Helle, AEK og Kate

Tusind tak for Jeres indlæg. Jeg har læst dem igennem flere gange og....ja I
har alle ret. Jeres ord trøster mig på en dag som nok aldrig vil gå i
glemmebogen. En dag hvor jeg mødte mine begrænsninger som katteven. Jeg
ville så gerne vælge livet for denne killing, men valget blev bare aldrig
mit. Jeg følte mig så fattig da jeg gik fra dyrlægen for fattig er den som
ikke har noget valg.
Jeg kan ikke redde og huse enhver vildkattekilling som jeg kommer i nærheden
af. Det ved min logik, men mit hjerte smerter ligemeget hver gang. Jeg
bliver nok aldrig klogere når det kommer til at ville redde en kat.

Endnu en gang tak til Jer

Gonzo

Fra : marianne hellemose

Dato : 30-10-02 15:28

Gonzo skrev (stort snip)
< Jeg ved godt at det ikke skal komme an på pengene, men et eller andet sted
var jeg bange for at sige ja >

Næh det skal ikke komme an på pengene, MEN det
er jo de fleste af os, som er nødt til at "skæve" lidt til
pengepungen også. Argumenter kan være nok så gode
og stærke, men når følelserne spiller ind er det SÅ svært,
Niels Hausgaard sagde nogle meget fornuftige ord, godt
nok om heste, men jeg tog dem til mig og bruger dem
for mig selv i situationer hvor jeg bliver berørt over
katte (dyre)skæbner. *Det kan være synd for et dyr
at være levende, men det vil aldrig være synd for et dyr
at være dødt* dyrene kan have dårlige liv på grund af
sygdom, vanrøgt eller fordi de er hjemløse, men når dyret
er dødt, føler det ikke noget mere, det kan ikke såres,
svigtes eller mishandles mere, det har fred.

Mange trøsteknus til dig

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 30-10-02 15:34

"Gonzo" <Fake@mail.dk> wrote in message
> Jeg ved godt at det ikke skal komme an på pengene,

Nej, det skal ikke komme an på penge.......når det drejer
sig om de dyr, man allerede *har* anskaffet sig ! Derimod
mener jeg, at man har pligt til at skæve til pengepungen
inden man anskaffer sig yderligere dyr, så man ikke ender
i en situation, hvor man f.eks. ikke har råd til et påkrævet
dyrlægebesøg.

Så efter min mening har du gjort det eneste rigtige. Du har
gjort kattene en stor tjeneste og befriet dem fra et
kummerligt liv.

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : AEK

Dato : 30-10-02 18:35

"Gonzo" <Fake@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej gruppe

Hej Gonzo eller hvad du hedder

Jeg stod i lign. situation fornylig - det er skrækkeligt.
Denne yndige, lille killing var blot 4 uger.

Det bliver ved med at sidde i mig, at jeg var nødt til at tage denne
beslutning.
Da vi havde gæster lørdag aften, kom min kæreste ind på denne killing - jeg
var nødt til at bede ham stoppe - tårerne var på godt på vej !

Du / I har intet gjort forkert - absolut ikke.
MEN, der er nogle røvhuller i denne verden, der ikke aner , hvad ordet :
Ansvar - betyder og det må vi andre så " betale" for.

Tanker fra
Anya

Fra : Kate

Dato : 30-10-02 22:50

"Gonzo" <Fake@mail.dk> wrote in

> Jeg føler mig som verdenens dummeste svin idag

På den ene side kan jeg godt forstå dig, for det er dog grimt at skulle
tage den drastiske beslutning. Jeg må jo så give de andre ret i at det
ikke er dig som er det dumme svin i dette tilfælde, men de menneske som
ikke har levet op til deres ansvar i første omgang.
Dertil vil jeg også sige som jeg sagde til Anya da hun fornyligt stod i
samme situation. Du har jo også de raske derhjemme at tænke på og du
ville jo ha' sat deres helbred på spil, det er det rigtige du har gjort
uanset jeg udmærket kan følge dig i hvor hårdt det er.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer