Fra mp3 til bånd....
Fra : Feilberg Rasmussen

Dato : 27-02-01 21:42

Hej
Det kan godt være det ikke er det rigtige sted at spørge, men det er da et
forsøg værd.... Jeg ville bare høre om, der var nogen der havde et forslag
til hvordan jeg nemmest får min downloadede mp3-fil over på et kassettebånd?

Louise.

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-02-01 21:58

In an article of 27 Feb 2001 Feilberg Rasmussen wrote:

> [...]
> til hvordan jeg nemmest får min downloadede mp3-fil over på et kassettebånd?

Til C64'eren havde man en såkaldt datasette, men jeg tror ikke, at man kan
få sådan nogen i dag til gængst computerudstyr.

--
Uffe Holst

Fra : Hauge

Dato : 27-02-01 22:28

Hejsa

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message
> Til C64'eren havde man en såkaldt datasette, men jeg tror ikke, at man kan
> få sådan nogen i dag til gængst computerudstyr.

Hvorfor så svare det du gør?

/Hauge

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-02-01 23:54

In an article of 27 Feb 2001 Hauge wrote:

> Hvorfor så svare det du gør?

Fordi jeg håbede, at der måske var nogle, der kunne trække lidt på
smilebåndet. Måske ikke alverdens, men lidt. Desværre er der jo så
nogen, der ikke har nogen humoristisk sans, så...

--
Uffe Holst

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 28-02-01 12:21

Hail "Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk>. Walk in wisdom toward them that are
without,

>Hvorfor så svare det du gør?

Hvorfor så svare det du gør?

Kunne jo være han ville give lidt inspiration til at søge videre selv
eller lignende.
--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Mouritzen.

Fra : Hauge

Dato : 28-02-01 12:49

Hejsa

"Martin Mouritzen" <mmo@quizpeople.com> wrote in message
> Hvorfor så svare det du gør?
>
> Kunne jo være han ville give lidt inspiration til at søge videre selv
> eller lignende.

Joeh, men som det jo kan ses udfra spørgsmålet, så er det en der ikke ved
ret meget om emnet, og svaret med en C64 datasette gør mere skade end gavn,
og især med manglende smiley. 'Det sjove' kunne jo være suppleret med et
brugbart svar, men nej.

Mvh Hauge

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 27-02-01 22:19

"Feilberg Rasmussen" <gittepeterlouise@mail.tele.dk> udtrykte:

> [...]
>til hvordan jeg nemmest får min downloadede mp3-fil over på et kassettebånd?

Et "jack - 2 x phono"-stik fra lydkortets højtalerudgang til
båndoptageren. Så er det bare at afspille mp3-filen og optage på
båndoptageren samtidigt.

--
mvh Andreas...
Nau.dk's nyeste tutorial: "Tabeller i WML"

Fra : Ronja

Dato : 27-02-01 23:21

Du brænder mp3-filen som waw over på en cd-skive, og derefter overspiller
den på et gammeldags stereoanlæg med kassettebåndoptager.

Feilberg Rasmussen <gittepeterlouise@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:97h356$no9$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Dennis Thomsen

Dato : 28-02-01 10:14

Ronja <remove-cafe@paradis.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:97h99h$h21$1@news.inet.tele.dk...
> Du brænder mp3-filen som waw over på en cd-skive, og derefter overspiller
> den på et gammeldags stereoanlæg med kassettebåndoptager.

Og spilder en cd?

/Dennis

Fra : Michael Vittrup

Dato : 28-02-01 11:54

On Wed, 28 Feb 2001, Dennis Thomsen wrote:

> Ronja <remove-cafe@paradis.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:97h99h$h21$1@news.inet.tele.dk...
>
> Og spilder en cd?

Ja, uha, hele 6-7-8 kroner ... ;)

// Michael

Fra : Bangsbo

Dato : 28-02-01 09:01

Hej Louise .....

Det er ikke det bedste du kan gøre og ikke det ret mange vil.

Du kan afspille dine MP3 - og tilslutte din Båndoptager til din
udgang på dit lydkort - men der garanteres ikke for kvalitet ..

Det vil sige udgang på lydkort tilsluttes indgang på båndoptager
hvilken indgang du der skal bruge må du eksperimentere med
men igen det er ikke nogen god ide og giver sikkert ikke noget
godt resultat ...

Med venlig hilsen
Bangsbo

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 28-02-01 19:51

I indlægget <97h356$no9$1@news.inet.tele.dk>
dateret 27 Feb, forfattede Feilberg Rasmussen:

> [...]
> til hvordan jeg nemmest får min downloadede mp3-fil over på et kassettebånd?

Tapestreamer? ;)

På en RISC PC sætter du bare et kabel i hovedtelefon/højtaler bøsningen
og så din kassette/CDRecorder i den anden ende.

--
Alex Bach Andersen, free-lance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed