Maizena tærtedej
Fra : zcully

Dato : 29-10-02 19:00

Hejsa

Når jeg laver tærter (grønsags) køber jeg næsten altid Maizenas tærtedej
til at lave bunden. Idag da jeg var nede og købe var der kommet en ny.
Tærtedej med grahamsmel!!
Hvad gør grahamsmel af forskel?

Jeg prøvede at købe den, men jeg syntes den er fuldstændig samme som den
grove man også kan få!!

/Zcully

Fra : Jørgen L Sørensen

Dato : 01-11-02 01:54

zcully skrev:

> [...]
>
>Når jeg laver tærter (grønsags) køber jeg næsten altid Maizenas tærtedej
>til at lave bunden. Idag da jeg var nede og købe var der kommet en ny.

Kender ikke til Maizenas tærtedej, men mere til Monas tærtedej (Mona
er min kone

Hun bruger som regel grahamsmel og det giver en dejlig kraftig smag og
giver en grov dej. Så hvis du ikke kan smage forskel tyder det på at
de nævnte maizena-produkter måske ikke er særligt gode - er ikke helt
klar over om du _har_ prøvet Maizenas grahamsdej, eller du lige skal
samle mod )

Jeg elsker i hvert fald hjemmelavede grønsagstærter med grahamsmel

mvh
Jørgen Linde Sørensen
--
(min mailadresse ER gyldig som anført
- i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Nette

Dato : 04-11-02 01:05

"zcully" wrote
> [...]
> Tærtedej med grahamsmel!!
> Hvad gør grahamsmel af forskel?
>
> Jeg prøvede at købe den, men jeg syntes den er fuldstændig samme som den

Har du prøvet at undvære dejen og erstatte den med kogte
pastaskruer/sløjfer/penne?? Det er meget billigere og så sidder ingen og
vringer næse af den hårde, sure og usmagelige dej ved bordet

Nette