Flicker på MSI Ti-4400
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 29-10-02 18:59

Hej,

Jeg har lige købt følgende stumper:

Soltek 75FRV
AMD Thoroughbred 2200+
512MB PC2700 Samsung 6ns
Chieftec kabinet (med 340W PSU)
MSI Ti-4400 Geforce4 128MB

Efter jeg samlede delene er der en slags "flicker" på skærmen - der er 5
vertikale striber, der hver især er 2-3 cm brede. Disse striber er fyldt med
sjove farver, og forvrænger generelt billedet.

Fejlen er der også selv lige ved boot - altså, inden Windows er startet osv.

Ofte ser BIOS også sjov ud, forstået på den måde at de specialtegn som
bliver brugt i BIOS til at lave rammer etc. bliver erstattet med andre
specialtegn så det ser mystisk ud.

Jeg har prøvet at sætte mit gamle Geforce2 MX i maskinen, så er der ingen
problemer.

Jeg har prøvet at sætte Ti-4400 over i en anden computer (dog med 235W PSU),
og der viser den samme fejl.

Skal jeg have en BIOS opgradering af kortet, eller returnere det til
forhandleren?

Med venlig hilsen og på forhånd tak,

Anders Ebbesen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-10-02 21:08

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har prøvet at sætte Ti-4400 over i en anden computer (dog med 235W
> PSU), og der viser den samme fejl.
>
> Skal jeg have en BIOS opgradering af kortet, eller returnere det til
> forhandleren?

Tja, en BIOS opdatering hjælper måske, men helt klart smide det tilbage til
forhandleren da det er en fejl på kortet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 29-10-02 21:49

Jeg har lige det samme problem, med et Creative Ti 4400, efter jeg fik nyt
bundkort et : Soltek 75 drv 5, har snakked med Multimedia world idag, de
siger ring til Creative.. det har jeg så ikke nådet, med det virker skuda
lidt mærkeligt... har også haft den over i en anden PC... samme problem

Fra : Óðin

Dato : 29-10-02 23:50

"Dan Rasmussen" <dr2000@pc.dk> wrote in message
> [...]
> siger ring til Creative.. det har jeg så ikke nådet, med det virker skuda
> lidt mærkeligt... har også haft den over i en anden PC... samme problem

Har samme problem med et MSI Ti-4400, efter jeg skiftede køler. Det er helt
fucked up. laver vertikale = tegn over hele skærmen i Windows, og kan kun
køre 640x480 i 16 bit. Ved opstart maler den dele af skærmen gul. I BIOS ser
det helt normalt ud. wohoo. jeg kan jo nok heller ikke få erstattet kortet
når jeg nu selv har monteret en ny blæser derpå, hvilket jeg kun gjorde
fordi den gamle faldte af. Kølepastaen som MSI havde brugt mistede
simpelthen sin limeevne, og kortet hang kun i de to plastikdimser, der går
gennem kortet. Latterligt. Køber aldrig MSI mere.

Fra : LA2

Dato : 30-10-02 07:13

"Óðin" <gryn@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gennem kortet. Latterligt. Køber aldrig MSI mere.

> Du skulle have returneret kortet, efter at den gamle køler var faldet af.
Kortet har nok taget skade pga varmen. Hvis køleren falder af må det være en
konstruktions / samlefejl fra MSI's side. Køleren sidder ikke fast ved
kølepastean men ved hjælp af de to plastik dimser og kan ved korrekt
montering og almindelig brug ikke falde af.

LA2

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 30-10-02 16:33

Nu har jeg snakked med Creative de siger det er Biosen der er gået i
stykker, får et nyt kort om et par dage :)

kan godt betale at råbe i'nu

Dan